|

طرز تهیه "مربای بِه" خوش طعم، خانگی و لعاب دار

مربای به

موقع خرد کردن به دانه های آن را جدا کنید داخل آب گرم قرار دهید تا لعاب بیندازد این لعاب از کپک زدن مربا جلوگیری می کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- مربای به یکی از مرباهای پرطرفدار است که معمولا با شروع فصل پاییز خیلی ها برای تهیه آن دست به کار می شوند. این مربای خوشمزه را می توانید با خامه و کره در وعده صبحانه میل کنید یا به همراه پنکیک در وعده عصرانه استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که به سرشار از ویتامین سی و منیزیم است و خواص زیادی برای بدن دارد. میوه‌ به حاوی میزان زیادی از نوعی فیبر به نام پکتین است که با کمک به دفع سموم از بدن، خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد. از دانه‌های به خشک شده هم از قدیم برای درمان سرفه و گلو درد استفاده می‌شده که تاثیر شگفت‌انگیز دیگری از این میوه‌ پرخاصیت است.

به گزارش «شایانیوز»، طرز تهیه مربای به سخت نیست، اما یک سری نکات ریز و فوت و فن‌هایی دارد که اگر آن‌ها را رعایت نکنید در نهایت نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید. ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه مربای به را با همه نکات و فوت و فن‌های آن برای شما توضیح دهیم پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه مربای به

به 1 کیلو

شکر 1 کیلو

آب 1/2 پیمانه

Quince-jam (1)

طرز تهیه مربای به

1- به را پوست بگیرید به هر شکلی که دوست دارید به ضخامت 1 تا 2 سانت خُرد کنید داخل قابلمه مسی آب بریزید به خُرد شده و شکر را به آن اضافه کنید هم بزنید روی حرارت متوسط قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند. وقتی که شکر حل شده در قابلمه را بگذارید ولی هر از گاهی به آن سر بزنید.

2- موقع خرد کردن به دانه های آن را جدا کنید داخل آب گرم قرار دهید تا لعاب بیندازد از این لعاب می توانید به عنوان ژلاتین استفاده کنید و 5 دقیقه آخر به مربا اضافه کنید این لعاب از کپک زدن مربا جلوگیری می کند.

3- بعد از اینکه مربا پخت لعاب به را به آن اضافه کنید 5 دقیقه بعد از روی حرارت بردارید یک دم کنی ضخیم بگذارید اجازه دهید 24 ساعت با در بسته بماند بعد از این مدت اگر هنوز به رنگ دلخواهتان نرسیده بود دوباره قابلمه را روی حرارت بگذارید وقتی از دور ظرف شروع به جوشیدن کرد زیر آن را خاموش کنید دوباره دم کنی بگذارید اجازه دهید 3 ساعت دیگر بماند.

4- برعکس بقیه مرباها که باید در قابلمه لعابی بپزند مربای به برای اینکه خوش رنگ شود باید در قابلمه مسی بپزد اگر قابلمه مسی ندارید برای اینکه مربای خوش رنگی داشته باشید وقتی شکر را ریختید یک لبوی متوسط را از وسط نصف کنید و به آن اضافه کنید اگر این کار را کردید دیگه نیازی به دم کنی نیست اما برای همه مرباها باید بعد از پخت چند ساعتی به آن استراحت دهید بعد داخل شیشه بریزید.

نکات مهم در تهیه مربای به

1- برای این که مربای به شما خوش رنگ شود، مربا را با حرارت کم بپزید.

2- پوست به منبع بزرگی از پکتین است و مربای به را ژلاتینی می‌کند. به همین دلیل بد نیست با به پوست نکنده مربا درست کنید. ولی دقت کنید که پوست به را کامل بشوید و با یک فرچه پرز‌های روی سطح پوست آن را کامل بگیرید.

3- اگر دوست دارید می‌توانید به جای خرد کردن، به‌ ها را با رنده درشت، رنده کنید.

4- اگر به خیلی ترش بود 200 تا 300 گرم به شکر اضافه کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها