|

طرز تهیه یه "برگر خونگی" با یه سُس فوق العاده و شاخ!

همبرگر خونگی

همبرگر یکی از محبوب ترین ساندویچ ها در دنیا است که با مخلفاتی مثل خیارشور، کاهو، گوجه فرنگی، قارچ، انواع پنیر و سس مخصوص سرو می شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- پدر و مادرها معمولا طرفدار غذاهای سنتی مثل قیمه، قورمه سبزی، زرشک پلو، عدس پلو، لوبیا پلو، انواع کباب و ... هستند و خیلی سراغ فست فودهایی مثل همبرگر، پیتزا، سوسیس بندری، ساندویچ مرغ و ... نمی روند در مقابل بچه ها طرفدار پر و پا قرص فست فودها هستند بنابراین چاره ای نیست و باید این غذاها رو هم به منوی غذاییمون اضافه کنیم.

به گزارش «شایانیوز»، یکی از دلایلی که باعث شده خانواده ها خیلی تمایلی به مصرف فست فودها نداشته باشند اینِ که از سلامت این غذاها مطمئن نیستند. البته در کنار تولید کنندگانی که متاسفانه اخلاق حرفه ای  را رعایت نمی کنند و محصول سالمی در اختیار مشتری نمی گذارند تولید کنندگانی هم هستند که محصولات درجه یک و باکیفیت روانه بازار می کنند اما گاهی اوقات شناسایی محصولات باکیفیت سخت هست از طرف دیگه محصولات باکیفیت اغلب گران هستند و ممکن خیلی ها توان تهیه آن را نداشته باشند به همین دلیل ما در این مطلب تصمیم گرفتیم طرز تهیه همبرگر خانگی را به شما آموزش دهیم وقتی خودتان همبرگر را درست کنید هم از سلامت آن مطمئن هستید هم اینکه از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه تر است. اگر دوست دارید طرز تهیه این همبرگر خوشمزه را یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه همبرگر خانگی

گوشت مخلوط گوساله و گوسفند 1 کیلو

پیاز 3 عدد

پودر سوخاری 50 گرم

فلفل سفید 1/4 قاشق چایخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

وزن برگر استاندارد بین 80 تا 100 گرم است با این مقدر گوشت می توانید بین 10 تا 12 عدد برگر تهیه کنید.

reza2

طرز تهیه سس مخصوص برگر

سس مایونز 4 قاشق غذاخوری

فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری

پاپریکا 1 قاشق چایخوری

سس خردل 1 قاشق چایخوری

سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری

آبلیمو 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه همبرگر خانگی

1- برای تهیه همبرگر از گوشت مخلوط گوساله و گوسفند به میزان مساوی استفاده کنید بهتر است برای درست کردن همبرگر گوشت را به صورت سوزنی چرخ نکنید از شبکه ای که درشت تر چرخ می کند استفاده کنید.

2- پیازها را هم با دستگاه خرد کنید به صورت کاملا ریز خرد کنید به طوری که زیر دندان حس نشود اگر دستگاه خرد کن نداشتید با رنده ریز خُرد کنید داخل یک صافی بریزید کمی فشار دهید تا آب اضافه آن گرفته شود شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که گوشت را با چه نوع پیازی باید مرینیت کرد لازم است بدانید که پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کابرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

گوشت-چرخ-کرده

3- گوشت و پیاز را با هم مخلوط کنید خوب ورز دهید بعد آرد سوخاری را کم کم به آن اضافه کنید هر دفعه که آرد را اضافه می کنید خوب ورز دهید آرد سوخاری باعث پوک شدن برگر می شود علاوه بر این موجب می شود که برگر شما موقع سرخ شدن کوچک نشود بعد نمک و فلفل را هم اضافه کنید روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید اگر زمان داشتید تایم استراحت را بیشتر کنید.

4- یک چونه از گوشت بردارید حسابی توی دستتون ماساژ دهید تا گرد شود و هیچ ترکی نداشته باشد اگر دستگاه برگرساز داشتید چونه ها را داخل دستگاه قرار دهید اما اگر دستگاه نداشتید یک مشما فریزر روی تخته کارتان بگذارید چونه گوشت را وسط آن قرار دهید یک مشمای دیگر روی گوشت بگذارید یک پیش دستی هم وسط آن قرار دهید با مشت به مرکز پیش دستی ضربه بزنید تا گوشت روی تخته پهن شود به همین ترتیب همه برگرها را آماده کنید.

yo9qD_93377a3686c740d109b8ca9ee3bc0aaa6eea26d9_1280x720

5- تابه را روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود یک مقدار خیلی کم روغن بریزید برگرها را داخل تابه قرار دهید حرارت باید بالا باشد تا برگر آب نیندازد از رنگ گوشت متوجه می شوید که چه موقع وقت برگرداندن آن است وقتی که گوشت تا نیمه سفید شود یعنی یک طرفش سرخ شده و باید آن را برگردانید.

6- نان همبرگری را از وسط نصف کنید روی آن هر سسی که دوست داشتید بزنید با پشت قاشق صافه کنید سپس برای هر ساندویچ ابتدا برگ کاهو، برش‌های گوجه‌ فرنگی، همبرگر و حلقه پیاز و خیارشور را بگذارید می‌توانید کمی قارچ را با کره و فلفل سیاه تفت دهید و به مخلفات ساندویچ اضافه کنید در این صورت ساندویچ «ماشروم برگر» دارید. یک ورقه پنیر گودا را در یک دقیقه پایانی گریل شدن گوشت روی آن بگذارید تا کمی آب شود؛ در این صورت یک ساندویچ «چیزبرگر» لذیذ در انتظار شماست.

84097494-ae5c-49fa-8d70-068fd40cdb95

طرز تهیه سس مخصوص انواع ساندویچ و برگر

سس مایونز را داخل کاسه بریزید به آن سرکه و آبلیمو اضافه کنید خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس همه ادویه ها را اضافه کنید روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت دهید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها