|

با این دستور فوق العاده طعم "شنیسل مرغ" رستورانی رو تو خونه تجربه کنید!

شنیسل مرغ

شنیسل مرغ گزینه مناسبی برای مواردی است که وقت زیادی برای غذا درست کردن ندارید در عین حال می خواهید غذای خوشمزه ای تهیه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- اگر از غذاهای تکراری مثل قیمه، قورمه سبزی، عدس پلو، لوبیا پلو، زرشک پلو، باقالی پلو و ... خسته شدید و دنبال تنوع هستید حتما شنیسل مرغ را امتحان کنید. شنیسل مرغ یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه در میان مردم محبوبیت زیادی دارد و دلیل آن هم این است که این غذا در عین حال که بسیار خوشمزه است طرز تهیه ساده ای دارد و مواد اولیه آن هم معمولا در دسترس است بنابراین گزینه مناسبی برای مواردی است که وقت زیادی برای غذا درست کردن ندارید در عین حال می خواهید غذای خوشمزه ای تهیه کنید. شنیسل در مقایسه با خیلی از غذاها نسبتا کم هزینه است بنابراین گزینه مناسبی برای تولدها و مهمانی های عصرانه است.

به گزارش «شایانیوز»، شنیسل مرغ در دسته غذاهای بین المللی قرار می گیرد و جای ویژه ای را در منوی رستوران ها به خود اختصاص داده و معمولا در کنار پیاز سوخاری، سیب زمینی سرخ شده و قارچ سوخاری ترکیب فوق العاده ای می شود. اگر تصمیم دارید در رستوران غذا میل کنید شنیسل مرغ هم مانند ساندویچ مرغ و فلافل نسبت به فست فودهای دیگر  مثل پیتزا، سوسیس بندری، همبرگر و ... سالم تر است بنابراین گزینه مناسبی برای کسانی است که معذوریت مصرف یک سری از غذاها را دارند. 

همان طور که گفتیم طرز تهیه این غذا بسیار ساده است اما مثل بقیه غذاها یک سری نکات و فوت و فن هایی دارد که اگر آن ها را رعایت کنید در نهایت غذای بسیار خوشمزه ای خواهید داشت بنابراین تا پایان این آموزش با ما همراه باشید تا با طرز تهیه و فوت و فن های این غذای لذیذ و خوشمزه آشنا شوید. شنیسل مرغ مشابه استیک مرغ به صورت ورقه‌ای نازک پخته می شود و مثل مرغ سوخاری داخل تخم مرغ و آرد سوخاری غلطانده می شود. این غذای خوشمزه را می توانید هم در روغن سرخ کنید و هم به صورت غذاهای رژیمی در فر بپزید.

southern-fried-chicken-thighs-recipe-101554-Ingredients-5bab9a79c9e77c00250ed3ca

مواد اولیه لازم برای تهیه شنیسل مرغ برای 4 نفر

سینه مرغ 2 عدد

آب پیاز 1 پیمانه

آبلیمو 4 قاشق سوپخوری

زعفران دم کرده غلیظ 1/5 قاشق سوپخوری

کنجد 2 قاشق سوپخوری

تخم مرغ 4 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

پودر سیر 2 قاشق چایخوری

پاپریکا 2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

پودر کاری 1 قاشق چایخوری

آویشن 1/5 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز 1/2 ثاشق چایخوری

آرد سفید به میزان لازم

سس خردل 1 قاشق چایخوری

پودر سوخاری به میزان لازم

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

2fss7hvefv071

طرز تهیه شنیسل مرغ

1- سینه های مرغ را به اندازه کف دست به ضخامت 5/1 تا 2 سانت برش بزنید سپس بین دو پلاستیک فریزر یا سلفون قرار داده با بیفتک کوب یا هر جسم سنگین دیگری روی آن بکوبید تا پهن شود. حتما گوشت را بین 2 نایلون قرار دهید بعد با بیفتک کوب بکوبید این کار از پاره شدن گوشت جلوگیری می کند. از آنجایی که گوشت مرغ نرم و لطیف است لازم نیست زمان زیادی برای کوبیدن صرف کنید فقط در حد چند ضربه کافی است.

سپس سینه های مرغ را داخل یک ظرف قرار دهید آب پیاز را به آن اضافه کنید بعد آبلیمو + 2 قاشق غذاخوری زعفران + نمک + پاپریکا + 2/1 قاشق  چایخوری فلفل قرمز + آویشن + فلفل سیاه + پودر تخم گشنیز را به آن اضافه کنید روی ظرف سلفون بکشید و حدود 1 ساعت داخل یخچال استراحت دهید. اگر می خواهید با نحوه دم کردن اصولی زعفران آشنا شوید مقاله چطور یک زعفران دم کشیده خوش رنگ داشته باشیم را از دست ندهید.

2- به آرد سوخاری و آرد سفید نمک + آویشن + پودر کاری + فلفل قرمز + فلفل سیاه + پودر سیر + کنجد اضافه کنید تا مزه دار شود شما می توانید آرد سوخاری را خودتان در منزل تهیه کنید به این صورت که نان تست را روی سینی فر بچینید داخل فر قرار دهید تا قهوه ای شود بعد آن را میکس کنید و از الک رد کنید. بهتر است برای تهیه سوخاری ها از آرد سوخاری ریز استفاده کنید اگر آرد سوخاری درشت باشد در فرآیند سرخ شدن ممکن است آرد از مرغ جدا شود و تکه های جدا شده بسوزد و به سوخاری های دیگر بچسبد و ظاهر نامناسبی داشته باشد.

WGC_PROCESS_25_f-copy

3- تخم مرغ ها را با چنگال بزنید تا کاملا باز شود سپس کمی نمک + فلفل سیاه + 1 قاشق غذاخوری زعفران + 1 قاشق چایخوری سس خردل + قرص استاک مرغ + کمی آب به آن اضافه کنید سپس هر کدام از تخم مرغ و آردها را داخل یک بشقاب گود بریزید سینه های مرغ را ابتدا در آرد سفید بزنید اجازه دهید کاملا به آرد آغشته شود سپس در ظرف تخم مرغ بزنید بعد در ظرف آرد سوخاری بزنید.

4- تابه ای را روی حرارت قرار دهید اجازه دهید جسم تابه کاملا داغ شود بعد به آن روغن اضافه کنید روغن را به قطر 1 سانت داخل تابه بریزید اگر روغنی که شنیسل ها را در آن سرخ می کنید، به اندازه کافی داغ نباشد لایه روی شنیسل و قسمت سوخاری آن جدا می شود. به این نکته توجه داشته باشید که حرارت حتما باید متوسط باشد اگر حرارت کم باشد روغن زیادی جذب سوخاری ها می شود اگر هم زیاد باشد سطح آن زود طلایی می شود در حالی که هنوز مغز پخت نشده است. 

1

هنگامی که یک طرف شنیسل پخت آن را بر گردانید تا طرف دیگر آن نیز پخته و سرخ شود برای اینکه متوجه شوید شنیسل پخته یا نه یک عدد خلال دندان یا سیخ کباب چوبی را داخل شنیسل فرو کنید و تا ۳ بشمارید و بعد چوب را بیرون بیاورید و نوک چوب را روی دست قرار دهید اگر چوب را زمانی که روی دست قرار می دهید داغ بود یعنی شنیسل پخته شده در غیر این صورت زمان لازم است تا کاملا پخته شود. شنیسل ها را بعد از پخت در صافی یا روی دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

اگر خواستید شنیسل مرغ را در فر درست کنید قبل از این که مرغ را سوخاری کنید، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد، گرم کنید. بعد از سوخاری کردن تکه های مرغ، روی سینی فر فویل قرار دهید و کف آن را با روغن چرب کنید. روی مرغ ها را با کمی کره ذوب شده و روغن، چرب کنید می توانید از اسپری روغن هم استفاده کنید. سینی را در فر قرار دهید و درب آن را ببندید. گریل را رشن کنید ۳۰ دقیقه صبر کنید تا یک طرف آن سوخاری شود. سپس سینی را بیرون بیاورید و طرف دیگر را هم سوخاری کنید.

schnitzel-wiener-art-der-panierte-klassiker_id_3e04086f_b_liebenswert_w_1100_ca_11.78_0_100.00_89.97_rm_sk

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    مرغ راکه نمیتونیم بخریم، بفرماید بامدفوع مرغ چی میشه درست کرد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها