|

طرز تهیه فاهیتای مرغ خوشمزه؛ با یه سس سالسای تند و جذاب

فاهیتای مرغ

فاهیتا یک غذای خوشمزه و آسان مکزیکی است که به صورت ساندویچی سرو می شود این غذا با مرغ، فلفل دلمه ای، پیاز و مقداری ادویه تهیه می شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- اگر جزء خانم ها یا آقایونی هستید که مسئولیت درست کردن غذا با شماست مطمئنا وقتی صبح از خواب بیدار میشید اول سوالی که به ذهنتون میرسه اینِ که امروز چی درست کنم؟ از طرف دیگه ممکن این سوال هم مطرح شود و بعضی ها بگویند ما که لیست غذایی متنوعی داریم از غذاهای سنتی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی، زرشک پلو، عدس پلو، لوبیا پلو، باقالی پلو گرفته تا غذاهای فست فودی مثل انواع برگرها، انواع پیتزا، سوسیس بندری، سمبوسه، فلافل، ساندویچ مرغ و ...

به گزارش «شایانیوز»، اما گاهی اوقات همین لیست پُر و پیمون هم تکراری میشه یا اینکه ممکنِ حوصله درست کردن خیلی از غذاها رو نداشته باشید به همین خاطر امروز طرز تهیه یه غذای خیلی خوشمزه و در عین حال آسونِ مکزیکی را برای شما در نظر گرفتیم اسم این غذا فاهیتای مرغ است این غذا به صورت ساندویچی و با سس سالسا سرو می شود اگر دوست دارید طرز تهیه این غذا را یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه فاهیتای مرغ برای 4 نفر

سینه مرغ 700 گرم

سیر 4 حبه

فلفل دلمه ای رنگی 3 عدد

پیاز قرمز 2 عدد

لیموترش تازه 1 عدد

فلفل قرمز تند 1/2 قاشق چایخوری

اورگانو 1 قاشق چایخوری

زیره سیاه 1/2 قاشق چایخوری

پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری

پودر سیر 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری

Salsa-3

مواد اولیه لازم برای تهیه سس سالسا

گوجه فرنگی 3 عدد

گشنیز 1 پیمانه

سیر 2 حبه

پیاز قرمز 1 عدد

فلفل چیلی تند 1 عدد

فلفل سبز 1 عدد

نمک به میزان لازم

روغن زیتون به میزان لازم

1400x919-VeggieBeanFajitas-7a0a1628-50fb-45c6-8548-dbf73a578b73-0-1400x919

طرز تهیه فاهیتای مرغ

1- ابتدا سینه های مرغ را به صورت نواری برش بزنید قسمت های ضخیم را به 2 یا 3 قسمت تقسیم کنید در مرحله بعد باید مرغ ها را طعم دار کنید برای مزه دار کردن مرغ سیرها را خرد کنید کمی نمک به آن اضافه کنید و با پشت چاقو آن ها را له کنید سیر و مرغ را داخل یک ظرف مناسب بریزید ادویه ها را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید حسابی چنگ بزنید تا کاملا مزه دار شود در ظرف را بگذارید و 1 ساعت در یخچال استراحت دهید.

2- تا مرغ مزه دار می شود فلفل دلمه ای ها و پیاز ها را هم به صورت نواری برش بزنید و کنار بگذارید. ته فلفل دلمه ای برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است برعکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

Chicken-Fajitas-4

3- داخل تابه روغن بریزید وقتی روغن گرم شد سینه های مرغ را به آن اضافه کنید هر طرف سینه های مرغ 4 تا 5 دقیقه زمان برای سرخ شدن می خواهد بعد از اینکه مرغ ها سرخ شدند آن ها را از تابه خارج کنید فلفل دلمه ای و پیاز را هم داخل تابه بریزید و تفت دهید به این نکته توجه داشته باشید که سبزیجات این غذا نیاز به تفت دادن زیاد ندارند بلکه باید دندان گیر باشند مجدد مرغ ها را هم اضافه کنید کمی لیمو ترش بریزید در این مرحله می توانید مقدار پنیر گودا یا چدار هم اضافه کنید.

طرز تهیه سس سالسا

پوست گوجه ها را بگیرید به صورت نگینی ریز خرد کنید کمی لیمو ترش به آن اضافه کنید فلفل ها را دودی کنید یا داخل تابه تفت دهید سپس آن ها را خرد کنید پیاز را هم خرد کنید سیر را هم له کنید به مواد اضافه کنید به آن نمک بزنید تا گوجه آب بیندازد 1 ساعت در یخچال استراحت دهید بعد مقداری روغن زیتون اضافه کنید مجدد 3 ساعت در یخچال قرار دهید موقع سرو به آن گشنیز تازه اضافه کنید.

طریقه سرو فاهیتا

فاهیتا را معمولا با نان ترتیلا سرو می کنند روی نان مقداری از مواد بریزید روی مواد گوشتی پنیر خامه ای یا خامه ترش بزنید بعد هم مقداری سس بریزید و نان را بپیچید اگر دوست داشتید می توانید داخل ساندویچ کاهو و چند تکه آواکادو هم بگذارید. برای تهیه خامه ترش 1 پیمانه خامه پرچرب + 1 پیمانه ماست پرچرب + 1 قاشق سرکه سفید را با هم مخلوط کنید 1 روز در یخچال بگذارید خامه ترش شما آماده است.

60e0e1fa2e1e431aa48816f1039c33ab_1421404_ID57551_AvocadoHaehnchenFajitas02_online

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها