|

وعده ای خوشمزه با طعمی متفاوت

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای؛ خوشمزه ترین فلفلی که تابحال خورده اید

دلمه فلفل دلمه ای

دلمه فلفل دلمه ای غذای ساده ای است اما لازم است در فرایند آماده سازی آن ظرافت به خرج دهید پس اگر حوصله ندارید قید درست کردن آن را بزنید.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- اگر جزء خانم ها یا آقایونی هستید که مسئولیت درست کردن غذا با شماست مطمئنا وقتی صبح از خواب بیدار میشید اول سوالی که به ذهنتون میرسه اینِ که امروز چی درست کنم؟ اگر هم فرزند داشته باشید که تهیه غذای سالم و خوشمزه یکی از دغدغه های مهم هر روزتون میشه. از طرف دیگه ممکن این سوال هم مطرح شود و بعضی ها بگویند ما که لیست غذایی متنوعی داریم از غذاهای سنتی مثل خورشت قیمه، قورمه سبزی، زرشک پلو، عدس پلو، لوبیا پلو، باقالی پلو گرفته تا غذاهای فست فودی مثل انواع برگرها، انواع پیتزا، سوسیس بندری، سمبوسه، فلافل، ساندویچ مرغ، پیراشکی گوشت، شنیسل مرغ و ...

به گزارش «شایانیوز»، اما گاهی اوقات همین لیست پُر و پیمون هم تکراری میشه و دلتون می خواد یه تنوعی به لیست غذاییتون بدید و البته براتون مهمِ غذایی که درست می کنید سالم باشه پیشنهاد ما به شما برای این مواقع دلمه است. دلمه یکی از غذاهای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب است که در انواع مختلف مثل دلمه برگ مو، دلمه کلم، دلمه فلفل، دلمه بادمجان و ... تهیه می شود. همه انواع دلمه ها طرز تهیه ساده ای دارند اما لازم است در فرایند آماده سازی آن کمی ظرافت به خرج دهید بنابراین در مواقعی که وقت یا حوصله ندارید قید درست کردن آن را بزنید.

برای امروز طرز تهیه فلفل دلمه ای شکم پر یا دلمه فلفل را در نظر گرفتیم اگر دوست دارید این دلمه خوشمزه را با همه نکات و فوت و فن های آن یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه 8 عدد دلمه فلفل 

فلفل دلمه ای 8 عدد

گوشت چرخ شده 350 گرم

رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری

پیاز 2 عدد

پیاز داغ 2 قاشق غذاخوری

سبزی دلمه (تره، گشنیز، ترخان، شوید، پیازچه به مقدار مساوی) 250 گرم

ترخون، مرزه و نعناع خشک 2 قاشق غذاخوری

برنج 1/2 پیمانه

لپه 1/2 پیمانه

زرشک 1/2 پیمانه

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

قرص استاک گوشت 1 عدد

آلو 1 پیمانه

زردچوبه 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز 1/2 قاشق چایخوری

پودر کاری 1 قاشق چایخوری

دارچین 1/2 قاشق چایخوری

آبلیموی تازه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

terri-stuffed-peppers-g15-57bbcab25f9b58cdfdb320c5

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

1- برنج را که از قبل پاک و خیس کرده اید، در مقداری آب و نمک در حال جوش بریزید. چند جوش که زد آبکش کنید حواستان باشد زمانی باید برنج را آبکش کنید که دانه‌های آن نرم شده باشد، ولی مغز آن هنوز سفت باشد. پس از آبکشی آن را کنار بگذارید.

2- لپه را از چند ساعت قبل با ۱ قاشق غذاخوری نمک خیس کنید بعد آبی که با آن لپه را خیس کردید بیرون بریزید سپس بدون اینکه آن را بشویید آب کافی اضافه کنید بگذارید تا بپزد اگر ما بین پخت به آن آب اضافه کنید باعث ترک خوردن لپه می‌شود.

2043264599-parsnaz-com

3- داخل تابه‌ای ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید بعد گوشت چرخ شده + فلفل سیاه + فلفل قرمز + زردچوبه + نمک + پودر کاری + پیاز نگینی خرد شده را اضافه کنید حدود ۱۵ دقیقه تفت دهید. پیاز سفید بهترین پیاز برای مرینیت کردن گوشت ها است اگر می خواهید با کاربرد انواع پیاز در آشپزی آشنا شوید مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید.

بعد 1 قاشق غذاخوری ربی که از قبل آن را تفت داده اید را اضافه کنید سپس کمی دارچین بریزید در مرحله بعد سبزی ها را اضافه کنید بعد هم برنج + لپه + زرشک + پیاز داغ را اضافه کنید چند دقیقه بعد از روی حرارت بردارید. درست کردن پیاز داغ مثل همه کارهای دیگه فوت و فن هایی دارد که در مطلب بهترین روش درست کردن پیاز داغ مفصل در مورد آن توضیح دادیم.

tasvirezendegi-ir-656

4- داخل تابه دیگر پیاز نگینی خرد شده را به همراه روغن مایع + فلفل سیاه + زردچوبه تفت دهید بعد 2 قاشق غذاخوری رب به آن اضافه کنید 1 دقیقه بعد 2 پیمانه آب + قرص استاک گوشت را اضافه کنید زیر آن را زیاد کنید تا جوش بیاید. استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شود. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک گوشت را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک گوشت؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک گوشت و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

IMG_20211019_105539

سپس سر فلفل دلمه ای ها را با یک کارد تیز جدا کنید و کنار بگذارید محتویات آن را خالی کنید داخل فلفل ها را با مواد گوشتی پر کنید بعد سر فلفل ها را بگذارید آن را داخل ظرف حاوی سس که ریز جوش می زند بچینید. ته فلفل دلمه ای برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است برعکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

ارتفاع سس درون قابلمه باید در حدی باشد که فلفل ها تا نیمه در سس قرار بگیرند وقتی فلفل ها را در سس قرار دادید حرارت را کم کنید تا سس ریز جوش بزند در ظرف را بگذارید اجازه دهید 1 ساعت با شعله ملایم بپزد اواسط پخت آلو از قبل خیس خرده را اضافه کنید 15 دقیقه پایانی زعفران دم کرده + آبلیمو را هم اضافه کنید.  اگر می خواهید با نحوه دم کردن اصولی زعفران آشنا شوید پیشنهاد می کنیم به مقاله چطور یک زعفران دم کشیده خوش رنگ داشته باشیم مراجعه کنید.

IMG_20211019_105519

دقت کنید سایز قابلمه طوری باشد که فلفل ها در کنار هم و تقریبا بدون فاصله قرار بگیرند تا در زمان جوشیدن سس، واژگون نشوند. در اواسط پخت در قابلمه را بردارید و کمی از سس را روی دلمه ها بریزید تا جذب آن شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها