|

تجربه خواب راحت در دوران پریود

چطور یک خواب راحت بدون نشت شبانه خون را تجربه کنیم؟

چندبار با خیال اینکه لکه های خون پریود، لباس و ملحفه را کثیف کند، از خواب گرم و نرم‌تان دست کشیده اید؟ باید بدانید که شما تنها نیستید..

لینک کوتاه کپی شد

شایانیور- تا به حال چندبار با خیال اینکه لکه های خون پریود، لباس و ملحفه را کثیف کند، از خواب گرم و نرم‌تان دست کشیده اید؟ باید بدانید که شما تنها نیستید؛ تمامی خانم ها، حداقل برای یکبار در زندگی این تجربه را داشته اند! نیازی هم نیست نگران شوید و یا احساس خجالت کنید؛ این یک اتفاق کاملا طبیعی برای تمامی خانم هاست. اما تکنیک هایی را در این بخش به شما میگوییم که به داشتن یک خواب راحت در دوران پریود و پیشگیری از نشت شبانه خون کمک می کند.

با ما همراه باشید.

تنها-بخوابید

مشکلات رایج خواب در دوران پریود

براساس تحقیقات انجام شده؛ مردان خواب راحت تری را نسبت به زنان تجربه می کنند و در دوران پریود بر شدت این ناراحتی ها افزوده می شود. علائمی پیش قاعدگی مثل گرفتگی عضلات، نفخ، استرس و سردرد را چاشنی خواب کنید؛ آیا واقعا در چنین شرایطی میتوان راحت خوابید؟

قطعا خیر! خب پس چکار باید کرد؟

توصیه ما این است؛ اگر میخواهید خواب راحت و بدور از هرگونه نگرانی را در طی شب در دوران پریود تجربه کنید؛ به راهکارهای زیر گوش دهید.

*تنها بخوابید

اگر متاهل هستید؛ سعی کنید تا حد امکان زمانبندی خواب شما و همسرتان تفاوت داشته باشد. این مسئله هم بر کیفیت خواب شما می افزاید و هم از ضعیف شدن سیستم ایمنی شما می کاهد. در چنین شرایطی میتوانید با همسرتان صحبت کرده و او را در جریان وضعیت خود بگذارید.

خنک-نگهدارید

*رختخواب را خنک کنید

بطور معمول بدن برای فراهم آوردن شرایط خواب، دمای خود را کاهش می‌بخشد؛ با این وجود ممکن است نوسانات هورمونی این فرآیند را دچار اختلال کند. پس تلاش تان را بکار گیرید تا حد امکان رخت خواب خنک باشد. هر چند که برخی از خانم ها ترجیح می دهند؛ بدن و خصوصا شکمشان گرم باشد.

*رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

معمولا پریود با مشکلاتی نظیر اسهال، سوءهاضمه و حتی استفراغ در برخی خانم ها همراه می شود. برای اینکه چنین مشکلاتی را در حین خواب تجربه نکنید؛ تا حد امکان از میل کردن غذاهای سنگین قبل از خواب خودداری نمائید. به جای آن به سراغ وعده های غذایی بدون چربی بروید. توصیه ما این است که حتما در رژیم غذایی تان، مرغ، شیر و محصولات لبنی را قرار دهید.

کافئین-نخورید

*مصرف کافئین را به حداقل برسانید

تا حد امکان مصرف کافئین را تا 6 ساعت قبل از خواب محدود کنید. کافئین همواره یک محرک برای بیدار نگه داشتن است. این مسئله در طی سال ها تحقیق به اثبات رسیده و حتی افراد به آن شهادت داده اند. پس تا حد امکان از میل کردن کاکائو، نوشیدنی های الکلی و مسکن ها دوری کنید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    درمانی عرق نعناع و کرم مکه داشتن شکم و کمر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها