|

سس قرمز؛ بدون مواد نگه دارنده

طرز تهیه "سس قرمز" بدون مواد نگهدارنده و البته به خوشمزگی ساندویچی ها

سس قرمز

سس ها یکی از مهم ترین چاشنی ها برای مزه دار کردن غذاها هستند که در انواع گوناگون و در طعم ها و مزه های مختلف تهیه می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- در دنیای آشپزی سس ها محبوب ترین چاشنی برای مزه دار کردن غذاها هستند هر چقدر هم غذای خوشمزه ای درست کرده باشید بدون سس مطمئنا به نتیجه دلخواه نمی رسید و انگار یه چیزی کم است. ما برای درست کردن انواع خوراک، ساندویچ، پیتزا و سالاد به سس مخصوص آن احتیاج داریم. در واقع چیزی که طعم این غذاها را متفاوت می کند یه سس خوشمزه است. خیلی ها ساندویچ همبرگر، پیتزا و انواع سالادها مثل الویه، سالاد مرغ، سالاد ماکارونی و .... را به خوبی درست می کنند اما روی درست کردن سس حساسیت زیادی به خرج نمی دهند غافل از اینکه رسیدن به نتیجه مطلوب بدون یه سس خوشمزه غیرممکن است.

به گزارش «شایانیوز»، سس ها دنیای گسترده ای دارند از سس تارتار که غلیظ ترین سس در دنیا است گرفته تا سس مایونز که به عنوان یکی از محبوب ترین و مهم ترین سس ها در جهان شناخته می‌ شود و پایه اصلی تهیه و ساخت بسیاری از سس های دیگر است. علاوه بر این دو سس معروف می توانیم به سس های دیگر مثل خردل، سس پیتزا، هزار جزیره، سس سزار، سس رنچ، سس چیلی و .... اشاره کنیم که هر کدام کاربردی متفاوت دارند.

در این بخش طرز تهیه سس قرمز را در نظر گرفته ایم این سس چاشنی اصلی انواع ساندویچ مثل همبرگر، هات داگ و... است در واقع تصور یه ساندویچ خوشمزه بدون سس قرمز غیرممکن است. این سس طرز تهیه خیلی ساده ای دارد و مواد اولیه آن هم تقریبا در دسترس است. اگر دوست دارید طرز تهیه این سس خوشمزه را یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همرا باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه سس قرمز

سرکه سفید 4 قاشق غذاخوری

رب گوجه 6 قاشق غذاخوری

شکر قهوه ای 3 قاشق غذاخوری

آبلیمو 4 قاشق غذاخوری

نمک 1/2 قاشق چایخوری

فلفل قرمز به اندازه ای که می خواهید تند شود

روغن مایع به میزان لازم

آب یه میزان لازم

156802004

طرز تهیه سس قرمز

شکر + نمک + فلفل + سرکه + رب را داخل قابلمه بریزید کمی روغن به آن اضافه کنید در اضافه کردن روغن خیلی دقت کنید اصلا نباید زیاد باشد به اندازه ای بریزید که بتوانید مواد را تفت دهید حدود 2 قاشق غذاخوری کافی است این مقدار را اضافه کنید موقع تفت دادن اگر احساس کردید کم است مجدد اضافه کنید اگر روغن این سس زیاد باشد خراب می شود.

قابلمه را روی حرارت کم قرار دهید اجازه دهید جوش بیاید تا طعم خامی رب گرفته شود یک مقدار که تفت خُرد و بخار رب بلند شد آبلیمو را اضافه کنید وقتی بافت رب کاملا باز شد کمی آب اضافه کنید تا رقیق شود اجازه دهید روی حرارت چند جوش بزند بعد از اینکه به غلظت دلخواه رسید از روی حرارت بردارید کنار بگذارید تا خنک شود داخل ظرف در بسته در یخچال قرار دهید. از آن جایی که این سس مواد نگه دارنده ندارد با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها