|

راهکارهایی برای افزایش شیر مادر

این غذاها رو بخورید تا تولید شیر خوبی داشته باشید!

راهکارهایی برای افزایش شیر مادر

دوران شیردهی از مهم‌ترین دوران زندگی اوناست. چون هرچیزی که میخورن بر فرزندشون هم تاثیر میزاره. حالا باید چیکار کنن تا شیر بیشتری داشته باشن؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از سوالاتی که اکثر مادران در دوران شیردهی مطرح می‌کنن اینکه؛ چه غذاهایی‌رو مصرف کنن تا تولید شیر خوبی داشته باشن! اونا به معنی واقعی کلمه؛ نگران رشد و سلامتی کودک عزیزشون هستن و میخوان واسشون سنگ تموم بزارن! واسه همین باید بگیم؛ دوران شیردهی یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی هستش که خانم‌ها باید برای تغذیه و سلامتی خودشون اهمیت زیادی قائل بشن. هر چیزی که مادران تو این دوره میخورن، نه تنها تو بهبودی پس از زایمانشون تاثیر داره بلکه مقدار شیر تولیدیشون‌رو میتونه تحت تاثیر بزاره.

خب حالا راهکار چیه؟ چه غذاهایی باید بخورن؟

راهکارهایی برای افزایش شیر مادران

چطور شیر مادران زیاد شود؟

یکی از بهترین راهکارهایی که مادرها میتونن برای افزایش شیردهی ازش استفاده کنن؛ روش شیردهی به کودک هستش! این روش نسبت به سایر روش‌ها، همیشه نتیجه مثبت‌تری داره. با شیردهی اعصاب سینه‌ مادران برای تولید شیر بیشتر، تحریک میشه. علاوه بر این؛ هرگاه که کاهش شیر به سراغ مادر بیاد، بدن علائمی‌رو ارسال میکنه تا مادر به هر شکل مختلفی، این تولید شیر رو جبران کنه. اگر احساس میکنین؛ نیاز به تولید شیر بیشتری دارین، میتونین تو رژیم غذایی خودتون به سراغ غذاهای تحریک‌کننده برید. بیاین بعضی از این غذاهارو بهتون معرفی کنم.

راهکارهایی برای افزایش شیر مادران

دانه رازیانه

دانه رازیانه بیشتر از اون چیزی که فکر می‌کنید؛ کیفیت شیر رو بالا میبره. از طرفی این دانه کمک میکنه تا هضم خوبی داشته باشن و کولیک نوزاد کنترل بشه.

حتی میشه ازش به عنوان ادویه تو غذا استفاده بشه. دانه‌رو به چای‌ اضافه کنید و یا همراه با شیر بجوشید و میل کنید.

اسفناج و برگ چغندر

اسفناج سرشار از کلسیم، فولیک اسید و آهن هستش. این مواد به خوبی کم‌خونی مادران‌رو جبران میکنه و از طرفی در قوی‌شدن کودک هم تاثیر داره. برگ چغندر به عنوان یک مواد سم‌زدا شناخته میشه و ساختار شیمیایی اون از بروز سرطان سینه جلوگیری میکنه. استفاده از این برگ در سوپ میتونه یک غذای بسیار کامل برای افزایش شیر مادر و تقویت کودک باشه.

راهکارهایی برای افزایش شیر مادران

هویج

مطمئنا معجزه افزایش شیر مادران با نوشیدن یک لیوان آب هویج صبحگاهی و یا در زمان نهار آنها را شگفت‌زده می‌کنه. هویج هم مثل اسفنجا به کیفیت شیردهی کمک میکنه و به دلیل وجود ویتامین A نه فقط به کیفیت شیر بلکه یک مکمل قوی هم به حساب میاد. مادران میتونن هویج‌رو به صورت خام، پوره و یا پخته در انواع سوپ مصرف کنن.

راهکارهایی برای افزایش شیر مادران

مارچوبه

مارچه به دلیل فیبر بالایی که داره یک غذای بسیار عالی برای مادران در دوران شیردهی به حساب میاد. مارچوبه سرشار از ویتامین A و K هستش و با تحریک هورمون‌های مادرانه، شیر بیشتری‌رو به کودکان هدیه میده.

میتونین مارچوبه‌رو خرد کرده و همراه با شیر بجوشید و مصرف کنین. اینجوری شیر بیشتری واسه کودکتون تولید میکنن.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها