|

افسردگی پس از رابطه جنسی یک مسئله گذرا نیست!

چرا بعضی خانم ها بعد از "رابطه جنسی" افسرده می شوند؟

depression after sex

اگر بعد از رابطه جنسی احساسات ناخوشایند اومد سراغت و افسرده شدی؛ بدون تنها نیستی! برای اینکه بتونی این مسئله‌رو حل کنی باید علت‌ پیدا کنی...

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اجازه دهید این مسئله‌رو یکبار برای همیشه مشخص کنیم؛ افسردگی پس از رابطه جنسی یک مسئله گذرا نیست! این افسردگی نه تنها احساساتی توام با شرمندگی و خجالت را در آنها زنده می‌کند بلکه به عنوان یک مشکل و بیماری بسیار حاد شناخته شده و حتما به مداخله درمانی احتیاج دارد.

براساس آمار بدست آمده؛ بسیاری از خانم‌ها، پس از برقراری یک رابطه جنسی، به جای اینکه احساسات خوب در آنها به قلیان افتد، احساس افسردگی می‌کنند. البته این مسئله تنها مختص خانم‌ها نبوده و آقایان هم ممکن است چنین چیزی را تجربه کنند.

اما چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟

افسردگی بعد از رابطه جنسی چه علائمی دارد؟

چرا زنان دچار افسردگی بعد از رابطه جنسی می شوند؟

هر چند اغلب از زنان درخصوص افسردگی بعد از رابطه جنسی صحبت می‌کنیم اما باید بدانید که مردان نیز با این موضوع دست‌وپنجه نرم می‌کنند. دلایل واقعی آن هنوز برای متخصصان و محققان ناشناخته باقی مانده است. اما با توجه به نتایج و آمار بدست آمده، فرارسان‌های عصبی که در ناحیه مغز قرار دارند و وظیفه تاثیر احساس خوب را برعهده دارند؛ در این وضعیت عملکرد طبیعی خود را بروز نمی‌دهند. البته در این مسیر سابقه تجاوز در گذشته و برانگیختن احساسات منفی و یادآوری خاطرات بد گذشته میتواند بسیار دخیل باشد.

بطور کلی طیف گسترده‌ای از فاکتورهای روانی-اجتماعی و زیستی وجود دارد. حتی فاکتورهای هورمونی را نیز باید در نظر بگیریم که هنوز نسبت به آنها اطلاعات کاملی بدست نیاورده‌ایم.

افسردگی بعد از رابطه جنسی چه علائمی دارد؟

اولیه‌ترین علائم افسردگی بعد از رابطه جنسی، واکنش‌های هیجانی منفی‌ست که پس از ارگاسم از جانب فرد رخ می‌دهد. شما هیچ دلیل بخصوصی را نمیتوانید برای بروز این احساس بد و ناخوشایند بدانید. این امکان وجود دارد که این حس حتی تا چندین روز پس از اولین رابطه جنسی نیز ادامه پیدا کند.

درواقع در این دوران؛ خانم‌ها دائما مضطرب، بدخلق، اندوهگین و آزرده خاطر هستند. به خاطر بسپارید؛ این مسئله هیچ ارتباطی با کیفیت و میزان رضایت آنها از رابطه جنسی ندارد!

این هیجانات او هستند که به شکلی نادرست، منفی و بد در او جاری شده‌اند. حتی موجب تعجب او می‌شوند که چرا چنین احساسی به سراغشان آمده‌ است. هر چند که نمیتوانند علت آن را بیابند.

عوارض-رابطه-جنسی-زیاد

 

راهکار چیست؟

اگر دچار افسردگی بعد از رابطه جنسی شده‌اید؛ نیازی نیست خیلی نگران باشید. این مشکل به خودی خود و با مرور زمان برطرف خواهد شد. البته نادیده گرفتن علائم، مشکل را بدتر از قبل می‌کند. زیرا اضطراب و نگرانی را در روابط جنسی آینده افزایش می‌دهد.

باید آن را بپذیرید و با آن کنار بیایید. البته مراجعه به متخصص سلامت جنسی میتواند در این مسیر کمک‌کننده باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • امیر ارسالی در

    شایدبخندید ودرافکارتان خطورکنداین دگه چه میگوید، مهم نیست هرکس هرچی میخادبگه حرفم رومیزنم،، وقت رابطه جنسی باملحفه ای روی عریان خودتون روبپوشونید، دگه افسرده نمیشین فقط به حرفم اعتمادکنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها