|

خوشمزه ترین سالاد ساندویچی ها

ترفندهای خوشمزه تر شدن سالاد اندونزی + سالاد اندونزی قالبی

سالاد اندونزی

سالاد اندونزی با موادی تهیه می‌شود که با ذائقه ایرانیان سازگار است و به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن بسیار خوش رنگ و لعاب است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- سالادها یکی از محبوب ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌های غذایی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌ عنوان پیش غذا، همراه با غذای اصلی یا به‌ عنوان غذای اصلی سرو کرد. سالاد ماکارونی، اندونزی، فصل، کلم، الویه، سالاد مرغ و پاستا، مرغ، روسی و هزاران سالاد دیگر در سراسر جهان خورده می‌شوند و هر کدام طرفداران خاص خودشان را دارند. بعضی سالادها را می توانید در کنار ساندویچ هایی مثل کتلت، مرغ، کوکو سیب زمینی، همبرگر و ... میل کنید.

به گزارش «شایانیوز»، سالاد، غذایی سالم و کم کالری است که با انواع سبزیجات، غلات، حبوبات و میوه‌ها درست می‌شود و به دلیل دارا بودن فیبر، اسید فولیک، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی، نقش مهمی در سلامت بدن، بهبود عملکرد سیستم گوارش، حفظ سلامت قلب و عروق و پیشگیری از افسردگی و اختلالات حافظه دارد. به همین دلیل، متخصصان تغذیه، توصیه می‌کنند که حداقل یک بار در روز، سالاد بخورید تا از فواید بی‌شمار آن بهره‌مند شوید. با افزودن منابع پروتئینی مانند گوشت، مرغ، حبوبات و همچنین لبنیات می‌توان ارزش غذایی سالاد را بالا برد و آن را تبدیل به یک غذای کامل کرد. به این ترتیب، شما حتی می‌توانید سالاد را جایگزین یک وعده غذایی، به‌ خصوص شام کنید. برای مزه‌دار کردن سالاد از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده می‌شود می‌توان سالاد را به هر دو صورت گرم و سرد، سرو کرد.

سالاد اندونزی یکی از سالاد‌های بسیار معروف و پرطرفدار بین ایرانی‌ها است. این سالاد خوشمزه با موادی تهیه می‌شود که با ذائقه ایرانیان سازگار است و به دلیل ترکیبات به کار رفته در آن بسیار خوش رنگ و لعاب می باشد دقیقا به همین جهت جای خود را در میان سالاد‌های ایرانی باز کرده و به پای ثابت سفره ایرانی‌ها تبدیل شده است. در این مطلب طرز تهیه این سالاد خوشمزه را برای شما در نظر گرفته ایم پس در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه آن آشنا شوید.

سالاد اندونزی

مواد اولیه لازم برای تهیه سالاد اندونزی

کلم برگ سفید ۲ پیماه

کلم برگ بنفش ۱ پیمانه

کالباس یا مرغ پخته ۱ پیمانه

ذرت ۱/۲ پیمانه

نخود سبز 1/2 پیمانه

فلفل دلمه ای 1/2 عدد

هویج ۲ عدد

خیارشور نگینی خرد شده ۱ پیمانه

سس مایونز به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

آویشن به میزان لازم

آبلیموی تازه حدود 3 قاشق غذاخوری

سالاد اندونزی

طرز تهیه سالاد اندونزی

1- شکل سنتی سالاد اندونزی با کالباس است اما اگر خواستید با مرغ درست کنید مرغ را شسته با کمی نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کمی آب + قرص استاک + پیاز خرد شده بپزید. مرغی که برای تهیه سالاد استفاده می کنید باید شورتر از حد معمول باشد در غیر این صورت مزه آن در سالاد گم می شود. حرارت دادن را آن‌قدر ادامه دهید تا آب مرغ به خُردش رفته و تقریبا بی‌آب شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود، سپس آن را ریش ریش کنید. برای تهیه سالادها هیچ وقت از ران مرغ استفاده نکنید چون ران مرغ به دلیل بافت چربی ای که دارد وقتی سرد شود بوی زهم می گیرد.

 احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

کلم

2- کلم را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید آن را تمیز بشویید سپس به صورت رشته‌ای نازک برش بزنید. برای خرد کردن کلم برای اینکه برش‌ها یک دست و تمیز در بیاید و در نهایت سالاد زیبایی داشته باشید ابتدا قسمت‌های انتهایی کلم برگ را جدا کنید سپس دور تا دور مغز کلم را با چاقویی تیز برش بزنید بعد مغز کلم را خارج کنید در مرحله بعد برگ‌های کلم را جدا کنید کلم برگ را به صورت لوله‌ای بپیچانید و آن را خرد کنید بدین ترتیب برش‌هایی هم اندازه و زیبا خواهید داشت.

خیلی از افراد کلم را به خاطر بوی آن دوست ندارند بنابراین مهم‌ترین نکته در خصوص تهیه این سالاد از بین بردن بوی کلم است برای این منظور وقتی کلم‌ها را خرد کردید به مدت ۱۵ دقیقه آن را داخل آب یخ بریزید بعد داخل صافی قرار دهید تا آب اضافه آن کشیده شود با این ترفند بوی بد کلم از بین می‌رود و در نهایت سالاد خوش طعم و خوش عطری خواهید داشت.

3- هویج را با رنده درشت یا دستگاه هویج رشته کن به صورت رشته ای خُرد کنید هیچ وقت هویج را رنده ریز نزنید چون آب می اندازد و باعث می شود رنگ سالاد نارنجی شود. اگر به جای مرغ خواستید از کالباس استفاده کنید کالباس ها را به صورت نگینی خُرد کنید خیارشور و فلفل دلمه ای را هم به صورت نگینی ریز خُرد کنید. ته فلفل دلمه برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است بر عکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

836893_247

4- نخود فرنگی را می‌توانید خیلی ساده بریزید داخل آب و روی حرارت قرار دهید تا بپزد، اما اگر می‌خواهید رنگ سبز آن حفظ شود بهتر است ابتدا آب را جوش بیارید و کمی نمک به آن اضافه کنید سپس نخود فرنگی را در آب در حال جوش بریزید بعد از چند دقیقه که نخود‌ها پخته شدند آن ها را آبکش کنید و به مدت ۲ دقیقه، این بار داخل آب یخ که قبلاً آماده کرده اید، قرار دهید تا پخت آن ها متوقف شود به این تکنیک که برای حفظ رنگ، طعم، مزه و براق بودن سبزیجات انجام می شود بلانچ کردن گفته می شود در مقاله بلانچ کردن بهترین روش برای فریز کردن لوبیا سبز این روش نگهداری از سبزیجات به طور کامل شرح داده شده است. در صورت تمایل می توانید از کنسرو نخود فرنگی هم استفاده کنید.

5- برای تهیه سس سالاد سس مایونز را در کاسه ای بریزید سپس آبلیمو + نمک + فلفل سیاه + آویشن را به آن اضافه کنید در اضافه کردن آویشن دست و دلباز باشید چون خیلی به خوشمزه تر شدن سالاد کمک می کند. تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا سس یکدستی بدست بیاید. همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالادی سس مایونز در مواد اولیه وجود دارد عده‌ای می‌پرسند می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن ندارید می‌توانید ماست چکیده را جایگزین کنید، اما ماست معمولاً آب می‌اندازد بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. سس تهیه شده را با مواد مخلوط کنید سپس حدود 2 الی 3 ساعت در پخچال نگه دارید تا سس به خُرد مواد برود.

7

سالاد اندونزی قالبی

1- اگر می‌خواهید این سالاد را به صورت قالبی سرو کنید به این نکته توجه داشته باشید که باید کمی سفت‌تر از حالت معمول باشد بنابراین از سس کمتری استفاده کنید وقتی سالاد را از قالب خارج کردید با استفاده از یک برس یا قاشق روی سطح آن سس بزنید.

2- در مرحله بعدی یک کیسه فریزر را با قیچی برش بزنید و کاملا باز کنید سپس داخل قالب مورد نظرتان قرار دهید به صورتی که مقداری از کیسه فریزر از قالب خارج شود تا هنگام خارج کردن سالاد از قالب دچار مشکل نشوید.

3- پس از قرار دادن کیسه فریزر در قالب مواد سالاد را با دقت داخل قالب بریزید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا سالاد تمام نقاط قالب را پر کند و مواد منسجم شود سپس آن را حدود 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

4- پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید بعد آن را روی یک دیس یا بشقاب برگردانید سپس قالب را به آرامی بردارید بعد کیسه فریزر را هم به آرامی جدا کنید در این مرحله اگر احساس کردید سس سالاد کم است می‌توانید کمی سس به آن اضافه کنید و با پشت قاشق صاف کنید.

سالاد اندونزی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها