|

علت سوزش ادرار بعد از رابطه زناشویی چیست؟

رابطه جنسی همیشه به احساسات خوب ختم نمیشود و سوزش ادرار یکی از ناراحتی‌هایی‌ است که در خانم ها به وجود می آید. اما راه درمان چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری بر این عقیده‌اند؛ رابطه جنسی همیشه به رضایت و لذت ختم می‌شود. اما این باور را همین الان بندازید دور! در بسیاری از مواقع، برقراری رابطه جنسی میتواند دردهای مختلفی را به همراه داشته باشد. یکی از این دردها که اغلب زنان هم آن را تجربه می‌کنند؛ سوزش ادرار است. شاید این اتفاق میتواند در هر زمانی رخ دهد اما چه اولین تجربه از رابطه جنسی را داشته باشند و چه آخرین؛ برای درمان سوزش ادرار باید به سراغ روش‌های گوناگون موجود بروند.

بیایید این روش‌های درمانی را بشناسیم.

حساسیت به کاندوم و لاتکس

اغلب کاندوم را یک راه حل بسیار مناسب برای جلوگیری از بروز انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها میدانند. اما غافل از اینکه خود لاتکس میتواند عامل بروز این ناراحتی‌ها باشد. بسیاری از خانم‌ها به لاتکس حساسیت نشان می‌دهند و این مسئله از طریق خارش و سوزش ادرار بروز پیدا می کند. البته این مسئله توجیهی برای عدم استفاده از آنها نیست. شما تا زمانی که از آنها استفاده نکنید به این مسئله پی نخواهید برد. اما در صورت آگاهی برای جلوگیری به سراغ کاندوم و لاتکس نروید.

حساسیت-به-کاندوم-و-لاتکس

رابطه جنسی غیربهداشتی

یکی از شایع‌ترین دلیل بروز عفونت‌های ادراری در خانم‌ها، رابطه جنسی است. رابطه جنسی باکتری‌ها و میکروب‌ها را به ناحیه ادراری انتقال می‌دهد و همین میکروب ها میتوانند از سمت مقعد به سمت مجاری ادراری منتقل شده و با ورود به مجراهای کلیه و مثانه، عفونت‌هایی را به وجود آورند. پس همواره بهداشت را رعایت کنید.

عفونت های قارچی

اگر بعد از رابطه جنسی، خارش‌های شدید و سوزش‌های غیرقابل تحمل به سراغتان آمد، باید احتمال عفونت‌های قارچی را بالا بدانید. یکی از شایع ترین نشانه‌های این عفونت، ترشحات واژینال بسیار غلیظ و البته سفید است که با تورم‌ لب‌های واژن همراه می‌شود. هر چند این عفونت تنها پس از برقراری رابطه جنسی رخ نمی‌دهد اما رعایت بهداشت کمک می‌کند تا از این ناراحتی‌ها در امان بمانید.

عفونت های قارچی

روش‌های درمان سوزش ادرار

  • همیشه قبل از انجام رابطه جنسی مثانه خود را خالی کنید. این کار ناحیه تناسلی را شستشو داده و باکتری‌ها و میکروب‌ها را خارج می‌کند. این مسئله برای خانم‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.
  • قبل از نزدیکی و پس از آن حتما ناحیه تناسلی و مقعد را با آب و مایع شوینده یا صابون به مدت بیست ثانیه بشویید. در انتخاب مواد شوینده دقت کنید که خشکی یا عفونت را به بار نیاورد.
  • تا میتوانید مایعات و آب مصرف کنید.
  • از لوازم بهداشتی معطر استفاده نکنید.
  • لباس زیر خود را زود به زود تعویض کنید و به سراغ لباس های نخی و گشادتر بروید.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها