|

یه ساندویچ خوشمزه برای شام

طرز تهیه ساندویچ "سوسیس سیب زمینی" خوشمزه به سبک ساندویچی های قدیم

ساندویچ سوسیس سیب زمینی

سوسیس سیب زمینی از سوسیس، سیب زمینی، پیاز، فلفل، رب گوجه فرنگی و تعدادی ادویه تهیه می‌شود که معمولا با نان ساندویچی سرو می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- اگر از طرفداران پروپاقرص غذاهای سنتی مثل قورمه سبزی، خورشت کرفس، قیمه، لوبیا پلو، عدس پلو، زرشک پلو با مرغ، هویج پلو، آش و ... باشید باز هم پیش می آید که سروکارتان به ساندویچ بیفتد. این روزها ساندویچ ها خیلی متنوع تر از قبل شده اند و انواع و اقسام زیادی دارند مثل ساندویچ همبرگر، رست بیف، ژامبون، کوکو سیب زمینی، کتلت، سوسیس بندری، ساندویچ مرغ، سوسیس سیب زمینی و ... 

به گزارش «شایانیوز»، به طور کلی این روزها به دلیل تغییر سبک زندگی تمایل به خوردن فست فودهایی مثل پیتزا، انواع سوخاری ها، سمبوسه، ناگت، ساندویچ و ... بین مردم رواج پیدا کرده اما عده ای هم هستند که همچنان تمایل به خوردن غذاهای سنتی دارند. البته نه اینکه غذاهای فست فودی را دوست نداشته باشند بلکه معتقدند که این غذاها اغلب ناسالمند.

اگر بخواهیم صادقانه به قضیه نگاه کنیم باید بگوییم که نظر گروه دوم کاملا درست است فست فودها در عین حال که بسیار خوشمزه هستند اما اغلب مضرند و معمولاً خوردن آن ها از سوی پزشکان و کارشناسان تغذیه نفی می شود. اما هر چقدر هم که نسبت به سلامت وعده‌های غذایی‌ وسواس داشته باشیم، باز هم گاهی هوس خوردن غذاهای فست فودی به سرمان می‌زند. در این مواقع بهترِ که برای حفظ سلامتی خود و عزیزانمان سعی کنیم انواع فست فود‌های خانگی را جایگزین فست فودهای رستورانی و ناسالم کنیم. 

IMG_20211101_142704

مواد اولیه لازم برای تهیه ساندویچ سوسیس سیب زمینی برای 4 نفر

سوسیس 10 عدد

سیب زمینی متوسط 3 عدد

فلفل دلمه ای متوسط 1/2 عدد

پیاز متوسط 4 عدد

رب 4 قاشق غذاخوری

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

فلفل قرمز به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه ساندویچ سوسیس سیب زمینی

1- ابتدا سوسیس ها را به صورت اریب برش بزنید دقت کنید سوسیس ها باید هم اندازه باشند اگر یکی پهن و یکی نازک باشد هم زمان نمی پزند. اریب برش زدن باعث می شود موقع پختن سطح بیشتری از سوسیس بپزد. ضخامت سوسیس ها باید کمی بیشتر از ضخامت سوسیسِ سوسیس بندری باشد.

16219299635216

2- پوست سیب زمینی ها را بگیرید و به صورت نگینی درشت خُرد کنید آب را جوش بیاورید سیب زمینی ها را داخل آب در حال جوش بریزید. سیب زمینی ها باید به اندازه ای بپزد که وقتی بین دو انگشت فشار می دهید نرم باشد اما له نشود چون در انتهای کار باید حدود 7 تا 8 دقیقه هم با سوسیس ها بپزند پس وقتی خواستید سیب زمینی را از روی حرارت بردارید تایم پخت با سوسیس را هم در نظر بگیرید.

3- پیازها را هم به صورت خلالی خرد کنید خیلی مهم است که همه پیازها به یک اندازه و ضخامت خرد شوند چون در غیر این صورت هم زمان سرخ نمی شوند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که برای تهیه این غذا از چه پیازی باید استفاده کنید برای پاسخ این سوال و آشنایی با کاربرد انواع پیاز مقاله کاربرد انواع پیاز در آشپزی را از دست ندهید. به این نکته توجه داشته باشید که اصلا قرار نیست پیاز سرخ شود بلکه به اندازه ای باید تفت بخورد که تُردی خودش را از دست بدهد و انعطاف پذیر شود چون مهم است که پیاز زیر دندان بیاید.

4575721

حالا نوبت خرد کردن فلفل دلمه ای است فلفل ها را خیلی ریز خرد کنید طوری که در نهایت در غذا دیده نشوند. 3 تا 4 دقیقه که پیازها تفت خوردند فلفل دلمه ای و نمک را اضافه کنید همین که نمک را بریزید پیازها نرم می شوند بعد زردچوبه و فلفل قرمز را هم اضافه کنید.

ته فلفل دلمه برجستگی هایی وجود دارد فلفل دلمه هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند ماده هستند فلفل دلمه ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد لذا برای تهیه انواع سالاد و خام خواری مناسب تر از فلفل نر است. فلفل دلمه ای که سه برجستگی در زیر خود دارد نر است تخم کمتری دارد و تند تر است و برای غذا پختن از آن استفاده می شود و در آشپزی کاربردی تر است بر عکس فلفل دلمه ای ماده بعد از تفت و پختن اصلا تلخ نمی شود و خوشمزه باقی می ماند.

بعد از اینکه پیاز نرم شد سوسیس ها را اضافه کنید 3 تا 4 دقیقه بعد در تابه را بگذارید حدود 4 دقیقه به آن زمان دهید تا سوسیس مغز پخت شود بعد سیب زمینی را اضافه کنید در این مرحله در ظرف را بردارید.

4- به رب کمی آب داغ اضافه کنید تا رقیق شود حواستان باشد اگر آب زیاد باشد غذا خراب می شود وقتی سس را اضافه کردید حدود 2 دقیقه خوب هم بزنید تا سس حسابی به خُرد مواد برود حالا زیر گاز را کم کنید در ظرف را بگذارید 5 دقیقه دیگر غذای شما آماده است. حواستان باشد تایم پخت آخر از 5 دقیقه بیشتر نشود چون خمیر می شود.

طرز-تهیه-سوسیس-بندری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها