|

تا حالا به استفاده از گیاهان دارویی برای رشد مو فکر کردین؟

این گیاهان ریزش مو را کاهش می دهند

تا حالا فکر کردید برای رشد و تقویت موها از گیاهان دارویی استفاده کنین؟ اصلا میدونید کدام گیاه در افزایش رشد مو تاثیر داره؟ قراره بهتون بگیم!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچ دلیل موجهی برای عدم توجه به موها وجود نداره! نقش اونها در زیبایی ظاهری انکار نشدنی‌ است. افراد زیادی در جامعه با مشکل ریزش مو دست و پنجه نرم میکنند و در تلاشند تا راهی جدید و موثر برای تقویت و رشد مجدد موهاشون پیدا کنند. استفاده از گیاهان شفابخشی که طبیعت کاملا سخاوتمندانه در اختیار ما قرار داده، یکی از بهترین راه‌هایی است که میشه برای افزایش رشد مو ازشون استفاده کرد.

اغلب گفته میشه باید دنبال دلیل ریزش مو بگردید تا بتونید درمانش کنید. خب دلایل زیادی هم برای بروز این مشکل وجود داره که از جمله میشه به استرس، الودگی هوا، تغییرات هورمونی در خانم ها و بیخوابی و... اشاره کرد. اینکه دنبال راهی برای رشد سریع مو با استفاده از گیاهان دارویی و طبیعی باشید اصلا غیرعادی نیست. واسه همین میخوایم تو این مقاله چندتا از گیاهان مفید در سرعت رشد مو رو بهتون معرفی کنیم.

گیاهان دارویی موثر بر افزایش سرعت رشد مو

دم اسبی

گیاه دم اسبی حاوی کوئرستین است. کوئرستین را باید یک فلاونوئید بدانید که یک ماده فوق العاده مغذی برای پوست و مو است. سیلیس موجود در گیاه دم اسبی منجر به ضخیم شدن موها شده و میزان شکنندگی آنها را کاهش میدهد. به همین دلیل از عصاره این گیاه برای درمان موهای نازک و ضعیف استفاده می شود. سلنیوم و سیستئین موجود در گیاه دم اسبی اجازه نمیده تا رادیکال های زاد به سلول های شما آسیب بزنند و کمک میکنه تا همیشه موهای سالمی داشته باشید.

گیاهان دارویی موثر بر افزایش سرعت رشد مو

آلوئه ورا

این روزها کمتر کسی را میتونید پیدا کنید که از خواص آلوئه ورا چیزی ندونه! این گیاه یک منبع سرشار از ویتامین‌های E، A و C هست. تمامی این ویتامین ها میتونند سلول‌های مو رو بازسازی کنن و به درخشش اونا اضافه کنن. ژل آلوئه ورا حاوی فولیک اسید و ویتامین B12 هستش که مو رو تغذیه کرده و از ریزش اونا جلوگیری میکنه. کلاژن موجود در آلوئه ورا برای درمان آسیب های ناشی از نور آفتاب به مو نیز خیلی موثره.

گیاهان دارویی موثر بر افزایش سرعت رشد مو

بابونه

چقدر از گیاه بابونه استفاده میکنید؟ خب باید بدونین عصاره این گیاه خیلی برای درمان مشکلات مو کاربردیه. این عصاره موجب درخشش موها و حتی روشن تر شدن رنگ آن میشه. عصاره بابونه میتونه خارش و التهاب پوست سر رو تسکین بده و اگر از عصاره این گیاه برای شستشوی موها استفاده کنین متوجه قطع ریزش مو میشین.

شما از کدام یک از این گیاهان دارویی استفاده کردید؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها