|

علت خال قرمز روی پوست چیست و آیا این خال خطرناکه؟

خال قرمز از رگ‌های خونی تشکیل شده و میتونه همه جای بدن دیده بشه. اما باید از خال قرمز بترسیم؟ اصلا چرا خال قرمز به وجود میاد؟

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- روی پوستتون خال قرمز دارید؟ باید بگم که این خال یک نوع زائده پوستیه که از رگ های خونی یا مویرگ ها تشکیل شده. این خال هارو نه فقط روی صورت بلکه روی تنه، ساق پا، بازوها و حتی شانه ها هم میبینید. اما سوال اینجاست؛ این خال ها میتونن خطرناک و نگران کننده باشن؟ تو این مقاله میخوایم درباره این خال ها صحبت کنیم.

علائم-خال-قرمز-روی-پوست

علائم خال قرمز روی پوست

خال قرمز که بهش آنژیم گیلاسی هم میگن، معمولا به رنگ قرمز روشن و به شکل دایره و یا بیضی بر روی پوست ظاهر میشه. این خال ها یک چهارم اینچ قطر دارن، هم سطح با پوست هستن و کمی برجسته ان. هر چقدر هم که سن بالاتر بره، این خال ها برجسته تر میشن.

خراشیدگی، ساییدگی و یا باز شدن این خال ها میتونه منجر به خونریزی بشه. حتی میتونه تورم و ناراحتی های دیگه ای رو هم با خود به دنبال داشته باشه. خال های قرمز روی پوست همیشه قرمز نیستن. گاهی میتونن به رنگ مشکی، آبی و یا بنفش هم دیده بشن. هر چقدر که به این خال ها فشار وارد کنید؛ رنگشون سفید یا بی رنگ نمیشه. پس بیخود تلاش نکنین!

خال قرمز یکی از رایج ترین نوع آنژیوم هست که به تومورهای خوش خیم معروفن و در نتیجه رشد بیش از اندازه مویرگ‌ها به وجود اومدن.

چرا آنژیوم گیلاسی به وجود میاد؟

اینکه چرا با خال قرمز روی پوستمون مواجه میشیم هنوز مشخص نیست. منتها عوامل ژنتیکی نزدیک‌ترین دلیل به پیدایش خال های قرمز هستش. البته عواملی مثل؛

  • بارداری
  • آب و هوا
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • و افزایش سن

میتونه عاملی برای ظهور آنژیوم گیلاس باشه.

چرا-آنژیوم-گیلاسی-به-وجود-میاد؟

وجود خال قرمز نگران کننده است؟

به طور معمول، خال قرمز روی پوست نگران کننده نیست. این خال ها بی ضررند! اما اگر هر تغییری را در ظاهر و اندازه این خال مشاهده کردید باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. زیرا میتواند نشان از نوع دیگری از آنژیم باشد. زیرا برخی از این ضایعه ها به آنژیم عنکبوتی معروفند که به دلیل آسیب های کبدی به وجود می آید.

پس اگر ظاهر خال قرمز شما همواره ثابت است؛ نیازی نیست نگران باشید. اما اگر بطور مداوم دچار خونریزی شد؛ ظاهر آن تغییر پیدا کرد و هر اتفاق دیگری نیاز به بافت برداری و نمونه برداری دارد؛ تا موضع آن کامل مشخص شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها