|

بایدها و نبایدهای انتخاب نوار بهداشتی

انتخاب نوار بهداشتی برای خانم ها یک مسئله بسیار حیاتیه چون ارتباط مستقیمی با سلامتیشون داره. نکاتی رو تو این مقاله میگیم که بسیار کاربردیه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای اینکه یک انتخاب درست تو انتخاب نوار بهداشتی داشته باشین؛ باید اول از همه بدن خودتونو بشناسین. یعنی از شرایط خودتون تو روزهای پریود آگاه باشین. باید بدونین تو یک دوره پریود؛ چه تعداد نوار بهداشتی استفاده میکنین و کدام نوع بازار با بدن شما سازگاری داره. البته با توجه به تنوع بالای محصولات در بازار، انتخاب کمی سخت میشه؛ اما نکاتی رو تو این مقاله بهتون میگیم که کمک میکنه راحت‌تر تصمیم بگیرین.

*توجه به مواد و منسوجات

موادی که در ساخت نوار بهداشتی بکار میره؛ عامل مهمی در انتخاب اون به حساب میاد. اکثریت خانم ها از نرم، لطیف بودن سطح نوار بهداشتی استقبال کرده و آن را دلیل بر باکیفیت بودن میدانند. اما این یک باور اشتباست! از طرفی نواربهداشتی های بی کیفیت از مواد پلاستیکی ساخته می شوند که در نهایت حساسیت و خارش را به وجود می آورد.

اگر پوست شما حساس بوده و مستعد عفونت است؛ از نوار بهداشتی های با مواد ضد حساسیت استفاده کنید.

معطر-بودن

*معطر بودن

برخی از خانم ها ترجیح می دهند بوی نامطبوع ترشحات دوران پریود را کاهش دهند و به سراغ خرید نوار بهداشتی معطر می روند. قبل از خرید نوار بهداشتی توجه داشته باشید که پوست ناحیه تناسلی شما به این مواد حساس نباشد.

*مدل نوار بهداشتی

امروزه انواع و اقسام نوار بهداشتی‌ها در تمامی قفسه‌های فروشگاه‌ها پیدا میشن. شما میتونید با انتخاب نوار بهداشتی مناسب، دوران پریود راحت تری رو سپری کنین. مدل های مختلفی هم وجود داره. از جمله؛

  • نوار بهداشتی‌های نازک و یا ضخیم و چندلایه؛
  • نوار بهداشتی‌های خیلی بزرگ و بالدار و یا کوچک؛
  • نوار بهداشتی‌های ویژه شب و یا روزانه؛
  • نوار بهداشتی‌های ویژه ورزش

علاوه بر تمامی این مدل ها، انواع دیگری از نوار بهداشتی تو بازار هست که باید با توجه به نیاز و شرایط بدنی شما انتخاب بشه. پس تو این زمینه به شدت دقت کنید.

مدل نوار بهداشتی

*قدرت جذب

جذب کامل مایعات و جلوگیری از نشت مایع به لباس، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نوار بهداشتی خوب به حساب میاد. بعضی از خانم ‌ها در روزهای اول پریود (که شدت و میزان خون‌ریزی زیاده) از نوار بهداشتی ‌هایی با قدرت جذب بالا استفاده می کنن و در روزهای آخر، استفاده از نوار بهداشتی ‌هایی با جذب متوسط را ترجیح میدن.

ترجیح شما برای استفاده کدام است؟

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بی نام ارسالی در

    نه وزارت بهداشت به بهداشت مردم اهمیت میده در این یکی هم دخالت داره انواع واقسام نوار در مغازه ها وفروشگاهای معتبر است که بی کفتیتن وکسی هم اهمیت نمیده به کی باید گفت که حداقل برای زنان کشور کاری نمکنید مریضشون نکنید کشور نیاز به مادران سالم درآینده داره

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها