|

چطور بوقلمون را یخ زدایی کنیم؟

بهترین روش مزه دار کردن و پُخت ماهیچه بوقلمون + ادویه جادویی

مزه دار کردن ماهیچه بوقلمون

بهترین ادویه ها برای مزه دار کردن ماهیچه بوقلمون شامل ساج، پودر لیمو عمانی، برگ بو، فلفل سیاه، زیره، هل، پودر سیر و... می باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- گوشت بوقلمون یکی از گوشت های بسیار پر خاصیت است که در سال های اخیر جای خودش را در سبد غذایی خانواده ها پیدا کرده البته مثل ماهی در ایران سرانه مصرف بوقلمون از سرانه جهانی خیلی پایین تر است اما به‌ خاطر خواص و تأثیرات مثبت آن بر سلامتی، در ایران هم مصرف آن رو به افزایش است به طوری که بسیاری از کسانی که معذوریت مصرف گوشت قرمز دارند گوشت بوقلمون را جایگزین آن کرده اند.

به گزارش «شایانیوز»، گوشت بوقلمون منبعی غنی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی می باشد و نسبت به گوشت قرمز کالری کمتری دارد و برای کسانی که درصدد لاغری هستند گزینه بسیار مناسبی است. خوردن غذاهایی مانند گوشت بوقلمون به افزایش احساس سیری کمک می‌کند، یعنی باعث می‌شود فرد مدت طولانی‌تری سیر بماند این مسئله، از پرخوری جلوگیری می‌کند.

گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های B مانند B3 و B6 است. ویتامین B3 به کاهش کلسترول کمک می کند و برای پوست سالم و عملکرد مغز ضروری است. ویتامین B6 به حفظ حجم رشد ماهیچه ها، به تولید آنتی بادی و سلول های قرمز خون کمک می کند و برای رشد بسیار مهم است. یک وعده از گوشت بوقلمون، تقریباً 36 % از ویتامین B3 و 27 درصد از ویتامین B6 را برآورده می کند. گوشت بوقلمون حاوی کلسیم، منیزیم، پروتئین و ویتامین D است که به تقویت استخوان ها کمک می کند و از پوکی آن جلوگیری می کند. 

بوقلمون

همان طور که می دانید مصرف گوشت بوقلمون در ایران قدمت چندانی ندارد به همین جهت خیلی از ایرانی‌ها با روش‌های مزه دار کردن و پخت آن آشنا نیستند و اغلب بعد از پخت شکایت دارند که گوشت بوقلمون بو می‌دهد یا اینکه خیلی خشک شده یا بعضی قسمت‌های آن خوب پخته نشده نکته مهم این است که روش پخت و مزه دار کردن گوشت بوقلمون و تایم پخت آن کاملا متفاوت از روش پخت و مزه دار کردن و تایم پخت گوشت مرغ و گوشت قرمز است؛ لذا اگر روش صحیح پخت این گوشت را بدانید با هیچ کدام از مشکلات مذکور مواجه نمی‌شوید.

چطور بوقلمون را یخ زدایی کنیم؟

سعی کنید بوقلمون تازه بخرید؛ اما اگر مجبور به خرید بوقلمون غیرتازه هستید، از نوع یخ زده آن استفاده کنید. برای باز شدن یخ هر ۱ کیلوگرم بوقلمون، حداقل ۱۰ ساعت زمان لازم است هیچ گاه بوقلمون یخ زده را در دمای اتاق قرار ندهید برای یخ زدایی باید آن را از فریزر خارج کرده و در یخچال قرار دهید. بعد از اینکه یخ زدایی شد آن را از چند ساعت جلوتر از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد دقت کنید بوقلمون به هیچ عنوان نباید رطوبت داشته باشد اگر رطوبت داشت با دستمال تمیز آن را خشک کنید. 

بوقلمون

چطور ماهیچه بوقلمون را مرینیت کنیم؟

بهترین ادویه ها برای مزه دار کردن ماهیچه بوقلمون شامل ساج + پودر لیمو عمانی + برگ بو + فلفل سیاه + زیره + هل + پودر سیر + نمک + چوب دارچین + زردچوبه + فلفل قرمز تازه + قرص استاک بوقلمون می باشد. این ادویه ها را در یک کاسه با هم مخلوط کنید به این ترکیب روغن زیتون اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. (حواستان باشد پودر لیمو عمانی تلخ نباشد)

هویج و کرفس را خرد کنید بعد پیاز‌ها را هم به صورت خلالی خرد کنید پیاز + هویج + ساقه کرفس را در قابلمه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید همین که پیاز‌ها کمی نرم شدند ادویه‌ها را اضافه کنید بعد ران بوقلمون را داخل قابلمه قرار دهید حدود ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید در این مدت بالای سر آن بمانید مدام هم بزنید تا همه جای آن به صورت یکنواخت سرخ شود حواستان باشد تفت دادن باید با حرارت ملایم باشد اگر حرارت زیاد باشد ادویه‌ها می‌سوزد و بوی بدی می‌گیرد. جعفری را تمیز پاک کنید بشویید و با نخ ببندید در این مرحله جعفری و سیر را هم اضافه کنید بهتر است سیر‌ها را از وسط نصف کنید. برای 2 تا ران بوقلمون 2 تا پیاز بزرگ، 1 عدد هویج بزرگ، 2 تا ساقه کرفس، 6 عدد سیر و یک دسته کوچک جعفری لازم است.

در این مرحله آب در حال جوش به قابلمه اضافه کنید آب را به اندازه‌ای بریزید که روی گوشت را بگیرد مدت پخت این غذا حدود ۲ ساعت است. ران بوقلمون سنگین است به همین دلیل در فرآیند پخت به ته قابلمه می‌رود بنابراین در جریان پخت مدام سر بزنید و آن را زیر و رو کنید در غیر این صورت قسمتی که به ته قابلمه می‌چسبد خشک می‌شود بوقلمون باید با حرارت ملایم به تدریج بپزد وقتی که ۵۰ درصد پخت انجام شد کمی زعفران اضافه کنید پخت ماهیچه باید به تدریج با حرارت ملایم انجام شود تا به روغن بیفتد.

بوقلمون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی