|

طرز تهیه یه سوپ شیر مجلسی به خوشمزگی رستوران ها

سوپ شیر

سوپ شیر یکی از سوپ های بسیار خوشمزه است که معمولا در مهمانی ها سرو می شود برای تهیه این سوپ از شیر، خامه، مرغ، جو و قارچ استفاده می شود.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- ما ایرانی ها معمولا برای مهمونی ها دو جور غذا درست می کنیم یه غذای برنجی که میتونه زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، قورمه سبزی، چلو گوشت، مرصع پلو، هویج پلو، باقالی پلو، خورشت قیمه بادمجان، خورشت کرفس، خورشت آلو اسفناج، خورشت خلال باشه غذای دوم که به عنوان پیش غذا سرو میشه معمولا آش یا سوپ است البته گاهی اوقات هم به جاش کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کتلت یا کوکو سرو می شود.

به گزارش «شایانیوز»، اگر بخواهیم لیستی از انواع سوپ ها تهیه کنیم می توانیم به سوپ کدو حلوایی، سوپ شیر، سوپ بروکلی، سوپ سیب زمینی، سوپ جو قرمز، سوپ ورمیشل، سوپ دال عدس، سوپ پیاز، سوپ شلغم، سوپ کرفس، سوپ گوجه و سوپ سبزیجات اشاره کنیم.

سوپ شیر یکی از خوشمزه ترین و شیک ترین سوپ ها است که معمولا در مهمانی ها و مجالس سرو می شود برای تهیه این سوپ از جو، شیر، خامه، قارچ، مرغ و یک سری چاشنی و سبزیجات دیگر استفاده می شود. اگر دوست دارید طرز تهیه این سوپ خوشمزه را با همه نکات و فوت و فن های آن یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

82774463_473441993591836_3584606766658645531_n

مواد اولیه لازم برای تهیه سوپ شیر برای 4 نفر

شیر 1 لیتر

جو پرک 200 گرم

سینه مرغ 2 عدد

قرص استاک مرغ 1 عدد

آرد 2 قاشق غذاخوری 

پیاز متوسط 1 عدد

قارچ بزرگ 4 عدد

سیب زمینی متوسط 1 عدد

هویج متوسط 2 

ذرت 100 گرم

نخود فرنگی 100 گرم

خامه 1/4 پیمانه

آبلیمو تازه به میزان لازم

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

جعفری ساطوری شده برای تزئین

سوپ شیر

طرز تهیه سوپ شیر

1- یکی از مشکلاتی که موقع درست کردن سوپ پیش میاد این که خیلی زود سر میره برای رهایی از این مشکل وقتی سوپُ بار گذاشتید کمی کره به آن اضافه کنید با این ترفند تا حد زیادی از سر رفتن سوپ جلوگیری می شود.

2- برای تهیه سوپ سفید ابتدا جو را بشورید و چند ساعت خیس کنید تا موقع پخت حسابی لعاب بیندازد. سپس پیازها را به صورت نگینی ریز خُرد کنید مرغ را هم به صورت مکعبی خُرد کنید داخل تابه روغن بریزید منتظر بمانید تا داغ شود بعد پیاز + مرغ + نمک + فلفل سیاه + زردچوبه را کمی تفت دهید سپس آب و قرص استاک مرغ را به آن اضافه کنید به این نکته توجه داشته باشید که 90 درصد حجم این سوپ باید شیر باشد پس برای پخت مرغ، آب خیلی کمی به آن اضافه کنید.

احتمالا این سوال براتون پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید.

استاک مرغ

اگر از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری اضافه کنید چون قرص استاک کمی شور است پس در انتها غذا را بچشید اگر لازم بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

3- بعد از اینکه مرغ حدود 80 درصد پخت جو + هویج و سیب زمینی را که به صورت نگینی خرد کرده اید را به آن اضافه کنید اگر از ذرت و نخود فرنگی نپخته استفاده می کنید آن ها را هم در این مرحله بریزید اما اگر از کنسرو استفاده می کنید بعد از اینکه خامه را ریختید کنسرو ها را اضافه کنید.

4- وقتی سیب زمینی پخت شیر را اضافه کنید بعد از اضافه کردن شیر سوپ از جوش می افتد دوباره که جوش آمد خامه را اضافه کنید ( شیر و خامه را به‌ هیچ‌ وجه به‌ صورت سرد در سوپ نریزید؛ زیرا باعث بریده شدن آن می‌شود شیر و خامه را از قبل از یخچال دربیاورید و به‌ صورت ولرم به سوپ اضافه کنید.) بعد آرد را هم بریزید اما آرد را یک دفعه اضافه نکنید چون گوله می شود. بعد قارچ های ورقه ای شده را بریزید حدود نیم ساعت مدام هم بزنید تا حسابی لعاب دار شود وقتی از روی حرارت برداشتید جعفری ساطوری شده را اضافه کنید موقع سرو کمی آبلیمو بزنید.

سوپ شیر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها