|

اگر حامله و باردار هستید این ورزش ها مطلقاً ممنوع!

همه خانم‌ها دوست دارند لذت مادر شدن را تجربه کنند. اما میتوان در دوران بارداری ورزش هم انجام داد؟ کدام ورزش ها ممنوعه هستند؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه خانم‌ها دوست دارند لذت مادر شدن را تجربه کنند. منتها بسیاری، از دوران بارداری، سختی‌هایی که با خود دارد و موارد زیادی که باید رعایت کنند میترسند. این مسئله درخصوص مادران ورزشکار، به ویژه فعال در ورزش های سنگین بیشتر به چشم می آید. علاوه بر تمامی این موارد؛ بحث تناسب اندام را باید یکی دیگر از دغدغه خانم ها برای بعد از زایمان دانست.

اما نگران نباشید. در این مقاله به شما میگوییم چه ورزش هایی میتواند بارداری‌تان را به خطر بیاندازد.

ورزش های ممنوعه دوران بارداری!

اگر سوالتان این است که در دوران بارداری باید از کدام ورزش ها دوری کنیم؛ خب باید بگوییم؛ ورزش های بسیار زیادی هستند زنان باردار میتوانند انجام دهند. اما بطور جدی از انجام این ورزش ها خودداری نمائید.

ورزش-های-ممنوعه-دوران-بارداری!

*ورزش هایی که حرکات شکمی دارند

ورزش هایی مانند اسکی آلپاین، ژیمناستیک، اسکی روی یخ، دوچرخه سواری در فضای آزاد، اسب سواری، غواصی و...

*ورزش هایی که نیاز به پرش دارد.

خب پریدن و بطور کلی هر حرکتی که ارتفاع شما از زمین را تغییر می دهد میتواند برای جنین خطرناک باشد. البته متخصصان عقیده دارند اگر در ناحیه جغرافیایی مرتفع زندگی می کنید؛ میتوانید این ورزش ها را انجام دهید. در غیراینصورت؛ هرگونه فعالیتی که ارتفاع شما را تا 1800 متر از سطح زمین افزایش دهد، دوری کنید.

*ورزش هایی که باید زمان زیادی را به پشت بخوابید

از ماه چهارم بارداری به بعد، رحم در حال بزرگ شدن است. از همین رو اگر به مدت زمان زیادی به پشت بخوابید؛ رگ های اصلی خون بدن فشرده تر خواهد شد. و ناراحتی مانند تهوع، سرگیجه، نفس تنگی و... به سراغتان می آید.

ورزش-هایی-که-باید-زمان-زیادی-را-به-پشت-بخوابید

*ورزش های پیشرفته شکمی

ورزش هایی مانند لیفت نشسته ممکن است باعث کشیدگی و ایجاد فشار بر روی جنین شود. پس هیچگاه آن را انجام ندهید.

* ورزشهایی که در آنها باید نفستان را نگه دارید

در دوران بارداری جنین به حداکثر میزان اکسیژن مداوم نیاز دارد. لطفا تا حد امکان از ورزش هایی که باید در آن نفستان را نگه دارید، خودداری کنید.

* ورزشهایی که باید بدون حرکت بایستید

حواستان باشد؛ در سه ماه اولیه بارداری، جریان خون در بدن تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا می کند. از همین رو در تمام این مدت؛ از انجام ورزش هایی مانند تای چی و یوگا جدا خودداری نمائید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها