|

چجوری خمیر جوجه چینی رو درست کنیم؟

یه دستور آسون برای تهیه جوجه چینی؛ همین الان دست به کار بشید!

جوجه چینی

جوجه چینی غذایی خوشمزه و آسونِ که در دسته فست فودها قرار می گیرد و برخلاف تصور خیلی ها طرز تهیه ساده ای دارد.

لینک کوتاه کپی شد
1

گروه آشپزی- گوشت مرغ یکی از پرکاربردترین گوشت ها در آشپزی ایرانی و بین المللی است که غذاهای خیلی زیادی میشه باهاش درست کرد. محبوب ترین آن برای ما ایرانی ها زرشک پلو با مرغِ که از قدیم الایام پای ثابت سفره مجالس و مهمانی ها بوده، اگر بخواهیم لیستی از غذاهایی که با مرغ تهیه می شود ارائه دهیم می توانیم به مرصع پلو، هویج پلو با مرغ، خورشت مرغ و آلو، خورشت کدو حلوایی، مرغ شکم پر، ساندویچ مرغ، باقالی پلو با مرغ، سالاد الویه، سالاد مرغ، سالاد ماکارونی، سالاد اندونزی، فاهیتای مرغ، سالاد روسی، گراتن مرغ، شنیسل مرغ، مرغ سوخاری، جوجه کباب، جوجه چینی، ته چین، چیکن استروگانف، خورشت فسنجون، ناگت مرغ و ... اشاره کنیم. حتی غذاهایی مثل قورمه سبزی، خورشت قیمه، خورشت کرفس و خورشت آلو اسفناج که شکل سنتی آن با گوشت قرمز است را هم می توان با گوشت مرغ درست کرد.

به گزارش «شایانیوز»، جوجه چینی غذایی خوشمزه و آسون است که در دسته فست فودها قرار می گیرد برخلاف تصور خیلی ها طرز تهیه ساده ای دارد و مواد اولیه آن هم اغلب در دسترس است مهم ترین قسمت تهیه این غذا آماده کردن خمیر بنیه است که اون هم خیلی سریع درست میشه. اگر دوست دارید طرز تهیه این غذای خوشمزه رو با همه نکات و فوت و فن های آن یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه جوجه چینی برای 4 نفر

فیله مرغ 500 گرم یا سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد

زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری

پودر پاپریکا 2 قاشق چایخوری

سس خردل 2 قاشق غذاخوری

پودر پیاز 1 قاشق چایخوری

پودر سیر 1 قاشق چایخوری

پودر آویشن 1 قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1/2 قاشق چایخوری

آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری

آرد شیرینی پزی 1 پیمانه

دلستر کلاسیک 1/2 پیمانه

لیموترش تازه 1/2 عدد

تخم مرغ 1 عدد

پیاز 1 عدد

نمک به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

جوجه چینی

طرز تهیه جوجه چینی

1- برای تهیه جوجه چینی ابتدا باید فیله های مرغ را آماده کنید فیله ها را به صورت نوارهایی که خیلی ضخیم نباشند برش بزنید سپس پیاز خلالی خرد شده + لیمو ترش + 1 قاشق غذاخوری سس خردل + 1 قاشق چایخوری پودر پاپریکا + زردچوبه + نمک + فلفل را به مرغ اضافه کنید با دست خوب ماساژ دهید تا این مواد به خُرد مرغ برود روی ظرف سلفون بکشید نیم ساعت در یخچال استراحت دهید.

2- مهم ترین قسمت درست کردن جوجه چینی تهیه خمیر بنیه است برای درست کردن این خمیر تخم مرغ را با چنگال بزنید تا باز شود سپس نمک + پودر پاپریکا + فلفل سیاه + پودر آویشن + پودر پیاز + پودر سیر + سس خردل + را با هم خوب مخلوط کنید دلستر را هم اضافه کنید در نهایت آرد شیرینی پزی + آرد ذرت + بکینگ پودر را روی مواد الک کنید خوب هم بزنید تا آرد با بقیه مواد ترکیب شود. غلظت مواد خیلی مهمِ نباید خیلی رقیق باشد چون از روی تکه های مرغ شُره می کند نباید خیلی هم سفت باشد و در عین حال باید چسبندگی داشته باشد اگر رقیق بود دوباره یک مقدار آرد به آن اضافه کنید اگر هم سفت بود کمی دلستر اضافه کنید تا به غلظت دلخواه برسد.

12526764_638

بعضی ها در تشخیص آرد ذرت و نشاسته ذرت دچار اشتباه می شوند و این دو را به جای هم به کار می برند اگر شما هم نمیتونید آرد و نشاسته ذرت را از هم تشخیص بدید و کاربرد هر کدوم نمی دونید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

آرد ذرت از آسیاب کردن دانه‌های خشک شده ذرت تهیه می‌شود و رنگ آن بسته به رنگ دانه‌های ذرت متغیر است چون ذرت‌ نژاد‌های مختلفی دارد، بنابراین می‌تواند سفید، زرد، آبی، بنفش و سیاه باشد. پس آرد ذرت می‌تواند رنگ‌های مختلفی داشته باشد؛ اما نوع متداول آن رنگ زرد است. آرد ذرت برای ترد کردن بعضی خمیر‌ها مثل خمیر بنیه یا خمیر جوجه چینی استفاده می‌شود. آرد ذرت موارد استفاده محدود‌تری نسبت به نشاسته ذرت دارد.

نشاسته ذرت نوعی نشاسته است که طی فرآیندی از دانه‌های ذرت گرفته می‌شود و مانند نشاسته‌های دیگر معمولاً عامل غلظت در غذا‌ها و شیرینی‌هاست. در دستور شیرینی‌ها معمولاً از نشاسته ذرت استفاده می‌شود که گاه به اشتباه آن را آرد ذرت می‌نویسند؛ ولی منظور همان نشاسته ذرت است.

tasvirezendegi-ir-758

نشاسته ذرت معمولاً برای لطافت کیک و شیرینی به جای مقداری از آرد دستور جایگزین می‌شود یا در تهیه دسر‌هایی مثل پودینگ و کاسترد کاربرد دارد. علاوه‌بر این به دلیل خنثی بودنش از لحاظ طعم، بو و رنگ در شیرینی‌پزی و کیک‌پزی و تزئین‌هایی که با فوندانت صورت می‌گیرد، کاربرد زیادی دارد. در برخی کرم‌ها نیز از نشاسته ذرت و آرد گندم برای غلظت استفاده می‌شود. در کیک‌ها از نشاسته ذرت برای لطافت بافت کیک استفاده می‌شود. در نظر داشته باشید که می‌توان در بیش‌تر دستور‌ها و نه همه دستور کیک‌ها در حد یکی دو قاشق از مقدار آرد دستور را با نشاسته ذرت جایگزین کرد تا کیک و شیرینی لطیف‌تر شود.

3- قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید اجازه دهید جسم تابه داغ شود سپس داخل آن روغن بریزید بعد از اینکه روغن داغ شد تکه های مرغ مزه دار شده را داخل خمیر بزنید و سرخ کنید حرارت باید متوسط باشد تا مرغ خوب مغز پخت شود زمانی که جوجه چینی ها طلایی شدند از قابلمه خارج کنید روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود.

156967210

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها