|

یه کیک جذاب و آسون برای شب یلدا

طرز تهیه کیک یخچالی با طرح هندوانه ویژه شب یلدا؛ سه سوته درست میشه

کیک یخچالی هندوانه ای

کیک یخچالی یکی از دسرهایی است که می تونید برای شب یلدا درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد
7

گروه آشپزی- کم کم داریم به شب یلدا یعنی طولانی ترین شب سال نزدیک میشیم از قدیم شب یلدا همیشه با جشن و دورهمی همراه بوده که البته در یکی دو سال اخیر به خاطر کرونا برگزاری جشن های اینچنینی کم فروغ تر از قبل شده امسال هم شب یلدا در سایه کرونا برگزار میشه که احتمالا در خیلی از خانواده ها خبری از مهمونی و دورهمی نیست. اما میتونیم بدون اینکه به مهمونی بریم یا مهمون دعوت کنیم یه جشن خانوادگی برگزار کنیم تا هم باعث شیوع کرونا نشیم هم اینکه سنت ها رو زنده نگه داریم.

به گزارش «شایانیوز»، چیدمان سفره شب یلدا در هر شهر و فرهنگی متفاوت است و مردم هر منطقه براساس آداب و رسوم محلی که در آن زندگی می‌کنند، خوراکی‌های خاصی را بر سر سفره یلدا قرار می‌دهند. مثلا مازندرانی ها مرغ ناردونی و کوفته انار و گردو رو حتما برای شب یلدا درست می کنند کلم پلو غذای مخصوص شیرازی ها برای شب یلداس، قزوینی ها هم سعی می کنند هر طور که شده انار پلو رو در کنار مخلفات دیگه شب یلدا درست کنند. 

این روزها درست کردن دسر هم برای مهمونی ها مد شده دسرهای شب یلدا معمولا تِمی از میوه های مختص این شب یعنی انار، خرمالو، هندوانه و کدو حلوایی دارد. بنابراین شما می توانید دسرهایی مثل تارت انار، حلوای هویج، چیز کیک انار، تارت کدو حلوایی، چیز کیک کدو حلوایی، کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک انار، بیسکویت یلدایی، ژله هندوانه، کیک یخچالی، باسلوق و ... را برای این شب آماده کنید.

در این مطلب طرز تهیه کیک یخچالی هندوانه ای را آموزش میدیم این کیک خیلی خوشمزس درست کردنش هم نیاز به مهارت خاصی نداره و اگر تا به حال کیک و شیرینی هم درست نکرده باشید خیلی راحت میتونید درستش کنید. اگر دوست دارید طرز تهیه این کیک خوشگل و خوشمزه رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

کیک یخچالی

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک یخچالی هندوانه ای

بیسکویت پتی بور 4 بسته

نشاسته ذرت 4 قاشق غذاخوری

آرد سفید قنادی 4 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری سرپر

شکر 10 قاشق غذاخوری

خامه قنادی حدود 400 گرم

شکلات تخته ای خرد شده 1 پیمانه

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

شیر 6 پیمانه

شکلات اشکی به میزان لازم

ژله بریلو قرمز به میزان لازم

رنگ سبز خوراکی به میزان لازم

کیک یخچالی

طرز تهیه کیک یخچالی هندوانه ای

1- نشاسته ذرت + آرد سفید + پودر کاکائو + شکر + 1 پیمانه شیر ولرم را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود بعد بقیه شیر را بهش اضافه کنید روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد آخر سر شکلات تخته ای را هم اضافه کنید وقتی شکلات آب شد از روی حرارت بردارید وانیل را اضافه کنید.

2- یک قالب گرد با قطر 22 سانتی متر بردارید اگر قالب ندارید میتونید از کاسه هم استفاده کنید کف قالب مشما بزارید سایز مشما رو به اندازه بگیرید که دیواره ها را هم پوشش دهد. بیسکویت های پتی بور را در دو رنگ ساده و کاکائویی تهیه کنید. حالا بین دو تا بیسکویت مواد بزنید از سمت دیواره قالب شروع کنید به چیدن. ردیف بعدی بیسکویت ها رو تک تک مواد بزنید و به بیسکویت های قبلی اضافه کنید. یک ردیف بیسکویت ساده و ردیف بعدی بیسکویت کاکائویی بچینید. وقتی ظرفتون پر شد بقیه مواد روی بیسکویت ها بریزید به مدت 7 ساعت در یخچال بزارید تا کاملا خودش بگیره. بعد داخل ظرف برگردونید مشما رو از روش بردارید این کیک همین طور ساده میتونید سرو کنید میتونید روش خامه قنادی هم بزنید.

کیک یخچالی

3- اگر برای شب یلدا دوست دارید که طرح هندوانه داشته باشه باید خامه کشی کنید؛ فرم دادن خامه نیاز به کمی دقت و مهارت دارد اگر حوصله ندارید می توانید به اندازه نیازتون خامه فرم گرفته از شیرینی فروشی ها تهیه کنید اما اگر خواستید خودتون خامه را فرم دهید خامه قنادی را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. خامه را حتما توی فریزر نگهداری کنید و در زمان استفاده از 1 ساعت قبل در یخچال بزارید تا کمی نرم بشه و حالت بستنی پیدا کنه سپس به اندازه نیازتون ازش جدا کنید و بقیه را داخل فریزر قرار دهید.

ابتدا همزن را روی درجه کُند قرار دهید تا خامه باز و یکدست شود سپس سرعت آن را کاملا زیاد کنید حجم خامه باید با اندازه پره های همزن تناسب داشته باشد اگر بیشتر بریزید یا کاسه خیلی بزرگتر از سایز پره های همزن باشد خوب فرم نمی گیرد. برای فرم دادن باید حدود 5 تا 7 دقیقه با دور تند همزن هم بزنید البته این زمان بندی تقریبی است به قدرت همزن شما هم بستگی دارد و ممکن بیشتر از این تایم طول بکشد.

کیک یخچالی

وقتی خامه شروع به فرم گرفتن می کند حفره هایی وسط آن ایجاد می شود خامه وقتی آماده است که به هیچ عنوان از پره همزن و کاسه نریزد و رد پره های همزن روی آن باقی بماند. دو سه دقیقه بعد از هم زدن اگر خامه هنوز خیلی یخ باشد فرم کاذب می گیرد که در این حالت اگر دو دقیقه صبر کنید می بینید که خامه شل شده و فرمش را از دست میده بنابراین حتما زمانی شروع به هم زدن کنید که خامه به حالت بستنی در اومده باشه.

وقتی خامه فرم گرفت نصفش رو با رنگ ژله ای خوراکی سبز کنید خامه رو توی قیف بریزید دور تا دور کیک خامه سبز بزنید با پالت صاف کنید. روی کیک خامه سفید بزنید و با پالت صاف کنید وقتی خوب صاف شد چنتا شکلات اشکی روش بزیرید بعد سس بریلو رو با کمی آب جوش رقیق کنید روی کیک بریزید با پالت خوب صافش کنید و بزارید یکی دو ساعتی تو یخچال بمونه تا خوب جا بیفته. (سس بریلو رو باید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.)

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

کیک یخچالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    به به!!
    😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

  • شایسته ارسالی در

    عالیه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها