|

این مقاله برای تویی که بی خوابی مزمن داری!

هر شب برای به خواب رفتن تلاش میکنید و نصفه شب با نگرانی از خواب میپرید و دوباره برای به خواب رفتن باید تلاش کنید؟ باید دلیلش را پیدا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

در طی شبانه روز چقدر میخوابید؟ آیا هر شب برای به خواب رفتن تلاش میکنید و نصفه شب با نگرانی از خواب میپرید و دوباره برای به خواب رفتن باید تلاش کنید؟

خب باید بگوییم که شما تنها نیستید و این مشکل رایج تقریبا در افراد زیادی دیده شده است. بیخوابی یکی از شایع‌ترین عواملی‌ست که توانایی افراد در طول روز، خلق و خوی او و حتی انرژی‌اش را تحت تاثیر قرار می‎دهد و سلامتی را با یک خطر جدید تهدید می کند. بسیاری بی خوابی را به دلایلی مانند تغییر در عادات روزانه و سبک زندگی نسبت می دهند. اما آیا با توقف این تغییرات میتوان یک خواب راحت شبانه را تجربه کرد؟

بی-خوابی-واقعا-مضر-است!

بی خوابی واقعا مضر است!

بی خوابی امکان تجدید قوا را با مشکل مواجه می‌کند. با توجه به اینکه افراد به میزان متفاوتی از خواب نیاز دارند، بیخوابی کیفیت خواب و حتی احساس شما را بعد از بیدار شدن معنا می بخشند و صرفا تعداد ساعاتی که میخوابید را دربرنمیگیرد.

این امکان وجود دارد که شخصی 8 ساعت در شب بخواند اما باز هم در طول روز احساس خستگی و کسل بودن کند. در اینجا متعجب خواهید شد اگر بگوییم که این افراد هم بی خوابی‌رو تجربه کردند.

بی خوابی یک نشانه از وجود یک مشکل است. این مشکل میتواند نوشیدن بیش از اندازه کافیئ نباشد یا نشانه ای از اضطراب و بیماری.

موارد زیادی وجود داره که میتونه بیخوابی رو درمان کنه و این یک خبر بسیار خوشحال کننده‌ست! اما قبل از هر چیزی باید علت بیخوابی را بیابید.

سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • افسرده هستید یا احساس عاطفی منفی دارید؟
  • تحت فشار و استرس بیش از اندازه هستید؟
  • مشکل جسمانی دارید؟
  • محیط خواب آرام و راحتی ندارید؟
  • وقت مناسبی را در برابر نور خورشید میگذرانید؟
  • هر شب زمان مشخصی را به رختخواب می روید؟

عامل-بیخوابی-را-از-میان-بردارید

عامل بیخوابی را از میان بردارید

شما باید هر عاملی را که منجر به بیخوابی می شود از میان بردارید. به عنوان مثال؛ اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما آرام، خنک و تاریک است. نور و گرما یکی از عوامل تداخل خواب است. از ساعت بیولوژیکی بدنتان حمایت کنید. در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و صبح ها در ساعت مشخصی بیدار شوید.

مغزتون رو آماده خواب کنید. مثلا در طول روز به اندازه در برابر نور قرار بگیرید. و از همه مهم‌تر اضطراب را خنثی کنید. حمله افکار در زمان خواب شایع‌ترین مشکلی‌ست که افراد با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بهتر است به بدنتان آموزش دهید تا ارتباط بین اتاق خواب و خوابیدن را یاد بگیرد. حتی گاهی استفاده از قرص خواب هم کارآمد خواهد بود. به این ترتیب بیخوابی از شما دور می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها