|

روش های موثر سفت کردن شکم بعد از زایمان

مادران باردار بعد از سپری کردن 9 ماه سخت و پرفشار و در آغوش کشیدن فرزندشان، منتظرند تا دوباره مثل گذشته لاغر شوند! اما چطور؟ خواهیم گفت

لینک کوتاه کپی شد
1

مادران باردار بعد از سپری کردن 9 ماه سخت و پرفشار، مشتاقانه فرزند خود را به آغوش کشیده و پس از آن منتظرند تا اندام‌شان دوباره همچون گذشته شود! آیا این اتفاق به سادگی رخ می‌دهد؟ آیا میتوان دوباره شکمی صاف و بدون چروک به مانند روزهای قبل از بارداری داشت؟ قطعا بله! اما به این آسانی‌ها که فکرش را می‌کنید!

بیایید شما را با چند روش بسیار موثر برای سفت کردن شکم پس از بارداری آشنا کنیم. روش هایی که دغدغه بسیاری از مادران را برطرف خواهد کرد.

آب-بنوشید

*آب بنوشید

آب اکسیر جوانی نام دارد! آب نه تنها میتواند پوست را هیدراته کند، بلکه آن را الاستیک نیز خواهد کرد. آب تاثیر قابل وصفی در سوزاندن چربی‌ها دارد و پوست را سالم و محکم نگه میدارد.

*تغذیه با شیر مادر

بسیاری میگویند شیر مادر برای نوزاد مفید است. بله درسته؛ اما عمل شیر دادن برای مادران نیز پراهمیت است. چون چربی های بدن به شیر انتقال پیدا میکند و از این طریق کالری بدن کاهش پیدا می کند. مادرانی که از شیر خود به نوزادان غذا می دهند، زودتر به وزن دلخواهشان میرسند.

ورزش-مناسب

*ورزش مناسب

این مسئله بسیار حائز اهمیت است که مادران با انجام حرکات متداول، ورزش را در روتین زندگی خود قرار دهند. البته قبل از شروع ورزش حتما با پزشک خود مشورت نمایند. این ورزش میتواند یوگا، پیاده روی روزانه و حتی ایروبیک باشد که تاثیر چشم گیری بر شکم دارد و به تقویت عضلات شکم و سوزاندن کالری منجر خواهد شد.

*مصرف پروتئین

در کنار ورزش، آن چیزی که بسیار پراهمیت است؛ مصرف به اندازه پروتئین برای رشد عضلات می‌باشد. از طرف دیگر کلاژن سازی بیشتر را شاهد خواهند بود.

*لایه برداری پوست

این روش خوبی برای سفت کردن پوست تان است. استفاده از اسکراب لایه بردار روی شکم، البته زمانی که می خواهید دوش بگرید، باعث افزایش گردش خون در ناحیه شکم می شود و در شکل گیری مجدد پوست تان نقش دارد.

رژیم-غذایی-مناسب

*رژیم غذایی مناسب

هنگامی که برای کاهش وزن بعد از زایمان از یک رژیم غذایی سرسخت استفاده می کنید، به هیچ عنوان رژیم تان را متوقف نکنید. چون وزن تان به سرعت باز نمی گردد. این درواقع جزو خاصیت ارتجاعی پوست است که با کاهش یا افزایش وزن به سرعت تغییر می کند و کوچک یا بزرگ می شود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها