|

حقایقی که آقایان از سرطان پروستات نمیدانند

سرطان پروستات نوعی از سرطان با رشد بسیار آهسته است که اگر در زمان درست تشخیص داده نشود، بسیار خطرناک بوده و منجر به مرگ شود. علائم آن چیست؟

لینک کوتاه کپی شد

با افزایش سن، نه تنها خانم‌ها مشکلاتی را در بدن خود مشاهده می‌کنند، بلکه آقایان نیز با مسائلی روبرو می‌شوند که در گذشته حتی به فکر آنها هم نمیرسید! پروستات یکی از بارزترین این مسائل و مشکلات است! پروستات اغلب با افزایش سن در آقایان به وجود آمده و زندگی آنها را مختل می‌کند. درواقع تغییرات هورمونی مهم‌ترین عامل بزرگ شدن پروستات در 90 درصد مردان بوده و اکثرا مردان بالای 80 سال را درگیر می‌کند.

اما مسئله اینجاست که بزرگ شدن پروستات به خودی خود نمیتواند ناراحت‌کننده باشد؛ این سرطان پروستات است که آنها را به تکاپو انداخته و دغدغه ذهنی برایشان به وجود می‌آورد.

سرطان پروستات نوعی از سرطان با رشد بسیار آهسته است که اگر در زمان درست تشخیص داده نشود و مورد کنترل قرار نگیرد، بسیار خطرناک بوده و میتواند منجر به مرگ افراد شود. بیایید کمی بیشتر از این بیماری مرموز و خطرناک بدانید.

درمان-سرطان-پروستات

سرطان پروستات در مردان جوان

بسیاری میگویند که سرطان پروستات مردان بالای 66 سال تا 80 سال را درگیر می‌کند. اما در حالت تهاجمی‌تر حتی مردان زیر 50 سال نیز با آن روبرو شوند. از جمله شایع‌ترین نشانه‌های سرطان پروستات در مردان با سن کم عبارت است از:

  • تکرر ادرار
  • وجود خون در ادرار
  • جریان ضعیف ادرار
  • درد یا سوزش در هنگام ادرار
  • نیاز ناگهانی به ادرار در نیمه شب ها

درمان سرطان پروستات

یکی از باورهای غلطی که درخصوص سرطان پروستات وجود داشته و باید دور انداخته شود این است که میگویند؛ «سرطان پروستات خوش خیم بوده و رشد کندی دارد!»

سرطان پروستات اگر به موقع تشخیص داده نشود در 99 درصد به سرطان تهاجمی‌تری تبدیل شده و منجر به مرگ می‌شود.

حال دانستید که نقش غربالگری و تشخیص زودهنگام برای درمان نجات جان مردان مبتلا به این سرطان چقدر حیاتی‌ست؟!

سرطان-پروستات-در-مردان-جوان

جان سالم بدر بردن از سرطان پروستات

براساس آخرین آمار بدست آمده؛ اکثر مردان مبتلا به سرطان پروستات زنده می‌مانند!

همچنین 99 درصد از مردان مبتلا به سرطان پروستات حداقل پنج سال پس از تشخیص زنده می مانند به همین دلیل تشخیص زودهنگام اهمیت زیادی دارد و می تواند تأثیر زیادی بر درمان داشته باشد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها