|

روش ها تشخیص زردچوبه اصل از تقلبی

چجوری زردچوبه اصل و از تقلبی تشخیص بدیم؟

زردچوبه

معمولا به زردچوبه تقلبی آرد گندم، نشاسته ذرت، پودر هویج، پوست گردو، پوست فندوق، رنگ شیمیایی و… اضافه می کنند تا حجم آن بیشتر شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه آشپزی- چه اهل غذا درست کردن و آشپزی باشید چه نباشید مطمئنا میدونید که زردچوبه پرمصرف ترین ادویه برای طبخ غذاهای ایرانی است. تقریبا هیچ یک از خوراک‌های ایرانی را نمی‌توان پیدا کرد که بدون زردچوبه، تهیه بشه و آشپزخانه هیچ ایرانی‌ای نیست که در آن زردچوبه پیدا نشه. زردچوبه در کنار خواص بی نظیری که داره بهترین ادویه برای از بین بردن بوی ضحم گوشت، مرغ و بوقلمون است.

به گزارش «شایانیوز»، زردچوبه از خانواده زنجبیل ها است. طبع آن گرم، تند و تلخ است. این ادویه پرکاربرد بهترین آنتی اکسیدان برای تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و در قدیم به صورت چای زردچوبه برای درمان دردهای شدید قاعدگی، آلزایمر و افسرگی استفاده میشد. این ادویه پرکاربرد تاثیر بی نظیری در زیبایی و سلامت پوست و مو و بازسازی سلول های پوستی دارد. علاوه بر این به عنوان ماسک برای درمان لک های پو ستی هم استفاده میشود.

در مورد زردچوبه هم مثل زعفران افراد سودجو با روش های متعدد در آن دست برده و با افزودن مواد مختلف سعی در بالا بردن حجمش و سودآوری بیشتر برای خود هستند. معمولا به زردچوبه تقلبی آرد گندم، نشاسته ذرت، پودر هویج، پوست گردو، پوست فندوق، رنگ شیمیایی و… اضافه می کنند تا حجم آن بیشتر شود.

زردچوبه

بنابراین لازم است ویژگی های زردچوبه اصل را بشناسید تا سرتان کلاه نرود و بابت جنس تقلبی پول ندهید. در ادامه به بررسی بعضی از روش ها تشخیص زردچوبه اصل از تقلبی می پردازیم.

1- یک قاشق زردچوبه را توی یک لیوان آب جوش بریزید اگر آب زیر 3 ثانیه تغییر رنگ داد یعنی زردچوبه شما تقلبی است.

2- زردچوبه خالص خیلی آرام در آب ته نشین میشود و رنگ آب به مرور شفاف میشود در حالی که اگر زردچوبه تقلبی باشه رنگ آب همون زرد باقی میمونه.

2- اگر زردچوبه ناخالص را در یک لیوان آب بریزید روی سطح آب لکه های سفید مشاهده میشود که این لکه ها آرد گندم یا نشاسته ذرت است.

3- اگر چوب زردچوبه رو تهیه کنید میبینید که قسمت بیرونی اون زرد است و اگر بشکونیدش داخلش نارنجی رنگ است؛ اگر چوبی که تهیه کردید اصل باشه وقتی آسیابش کنید رنگش زرد تیره میشه و به هیچ عنوان نارنجی یا زرد روشن نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها