|

اتو را چگونه تمیز و ضدعفونی کنیم؛ کف آهنی را چطور برق بیاندازیم؟

اتو به شدت وسیله‌ای ضروری و کاربردی است و می‌توانید با یادگیری چند روش آسان آن را تمیز کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

حتما با این صحنه روبه‌رو شده‌اید که یک لباس با رنگ تیره را اتو بکشید و لکه‌های رسوبی که از اتو خارج می‌شود بر لباس شما رد بیاندازد. یا این که اتو در یک سهل انگاری و اشتباه اتو کردن سیاه شده باشد و الیاف پارچه به آن بچسبد و نتوانید از آن به درستی استفاده کنید. اتو به شدت وسیله‌ای ضروری و کاربردی است و می‌توانید با یادگیری چند روش آسان این مشکلات را برطرف کنید.

محلول نمک و سرکه

دو پیمانه سرکه‌ سفید و یک پیمانه نمک را ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. این کار را تا زمانی ادامه بدهید که نمک کاملا حل شود اما سرکه به درجه‌ی جوش نرسد.  بعد از سرد شدن محلول یک دستمال را به آن آغشته کنید و از آن برای تمیزکردن سطح زیرین اتو استفاده کنید.  سپس سطح زیرین اتو را کاملا با دستمالی دیگر تمیز کنید. پس از آن، اتو را روشن کنید و پارچه‌ای قدیمی ولی کثیف را اتو بزنید. این کار باعث می‌شود تمام باقی‌مانده‌های محلول بسوزد و از بین برود.

آب و جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. غلظت این ترکیب باید به اندازه‌ای باشد که از روی سطح پایین نریزد. برای تهیه‌ی این ترکیب، استفاده از آب تصفیه‌شده پیشنهاد می‌شود. این ترکیب را روی سطح بکشید. سپس با یک دستمال خیس سطح زیرین اتو را کاملا تمیز کنید. بعد از آن از یک گوش پاک‌کن برای تمیزکردن سوراخ‌های خروج بخار استفاده کنید. اگر از قبل آبی در مخزن اتو باقی مانده با بازکردن دریچه‌ی آب و برعکس کردن اتو، آن را خارج کنید. سپس به میزان یک‌سوم کل مخزن، آب تصفیه‌شده در آن بریزید. همچنین می‌توانید به میزان سه‌چهارم لیوان آب و یک چهارم آن، سرکه‌ی سفید را باهم ترکیب کنید و بعد این محلول را داخل مخزن بریزید.

خمیردندان

زمانی که سطح زیرین اتو سرد است، مقداری خمیر دندان روی آن بمالید و مطمئن شوید که خمیر حتما به قسمت‌های کثیف هم بخورد. سپس با دستمال تمیزی سطح اتو را پاک کنید. در نهایت در حالت بخار اتو را روشن کنید و پارچه‌ای تمیز را اتو بکشید.

روزنامه

اگر ماده‌ای چسبناک به زیر اتو چسبیده آن را روی بالاترین درجه حرارت روشن و بخار را غیرفعال کنید. سپس یک تکه روزنامه را اتو بکشید تا زمانی‌که شی چسبناک از بین برود. درصورتی‌که این کار برای از بین‌رفتن ماده‌ی چسبناک کافی نبود، مقداری نمک روی روزنامه بریزید و این کار را تکرار کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها