|

چه کار کنیم که رنگ سبزی به آش پس نده؟

7 راز خوشمزه تر شدن آش رشته؛ سبزی آش رشته شامل چه چیزهایی است؟

آش رشته

آش رشته جزء غذاهایی است که تقریبا همه بلدن و درست میکنن اما مال بعضیا خیلی خوشمزه میشه مال بعضیا هم اصطلاحا چنگی به دل نمیزنه.

لینک کوتاه کپی شد
5

گروه آشپزی- ما ایرانیا معمولا برای مهمونی ها دو جور غذا درست می کنیم یه غذای برنجی که میتونه زرشک پلو با مرغ، خورشت قیمه، قورمه سبزی، چلو گوشت، مرصع پلو، باقالی پلو، خورشت قیمه بادمجان، ته چین مرغ، قیمه نثار، مسمای مرغ بادمجان، خورشت مرغ و آلو، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، اکبر جوجه و.... باشه غذای دوم که به عنوان پیش غذا سرو میشه معمولا آش یا سوپ است البته گاهی اوقات هم به جاش کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کتلت، کوکو و ... سرو میشه.

به گزارش «شایانیوز»، همون طور که می دونید آش رشته یکی از محبوب‌ترین آش‌ها بین ایرانیان است که در فصل سرد سال طرفداران بیشتره داره. این آش خوشمزه در مناسبت‌های خاصی مثل شب یلدا، چهارشنبه سوری و سیزده به در هم طبخ میشه. آش رشته جزء غذاهایی است که تقریبا همه بلدن و درست میکنن اما مال بعضیا خیلی خوشمزه میشه مال بعضیا هم اصطلاحا چنگی به دل نمیزنه. برای اینکه یه آش رشته خوشمزه و لعاب دار داشته باشید باید یک سری نکات رو رعایت کنید. اگر دوست دارید فوت و فن های خوشمزه تر شدن آش رشته رو بدونید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

1- برای درست کردن آش رشته حتما از یه قابلمه بزرگ استفاده کنید تا در صورت حجیم تر شدن حبوبات و رشته، فضای کافی برای پخت آش باشه چون اگه رشته فضای کافی برای باز شدن نداشته باشه آشتون خمیر میشه.

2- سبزی آش رشته شامل تره، گشنیز، جعفری و برگ اسفناج به میزان مساوی است. اگر سبزی آش به اندازه و نسبت درست استفاده نشه مزه غذا تغییر میکنه و به همین دلیل است که بعضی از آش ها خوشمزه ترن و بعضیا زیاد چنگی به دل نمی زنن. 

سبزی آش رشته

سبزی آش نباید بیش از حد خرد بشه بنابراین سعی کنید سبزی ها را کمی درشت تر خرد کنید. قبل از اضافه کردن سبزی ۱ قاشق مرباخوری نمک به آش اضافه کنید اضافه کردن نمک در این مرحله باعث میشه رنگ سبزی به آش پس نده. پس از افزودن سبزی، درب قابلمه را کامل نبندید تا آش شما بد رنگ نشه.

3- برای درست کردن یه آش رشته خوشمزه و لعاب دار باید حبوبات را از قبل خیس کنید بنابراین نخود و لوبیا را از ۲۴ ساعت قبل با آب سرد بشویید و اجازه بدید خیس بخوره در این فاصله چند بار آبشونُ عوض کنید عدس و ماش را هم از ۳ ساعت قبل با هم خیس کنید. نخود و لوبیا را با هم بپزید عدس و ماش را هم با هم بپزید. 

آش رشته

اگه زمان کافی برای خیس دادن حبوبات ندارید، بهترِ حداقل ۲ ساعت آن ها را در آب خیس دهید و در این مدت چند بار آبشون عوض کنید. اضافه کردن نمک به حبوبات در حال پخت موجب سفت شدنشون میشه. بنابراین همیشه نمک را بعد از پخت حبوبات به آش اضافه کنید. 

4- توجه داشته باشید که آش بعد از سرد شدن کمی غلیظ میشه بنابراین از زیاد جوشاندن آن اجتناب کنید و همیشه اون کمی رقیق تر از چیزی که دوست دارید، از روی شعله گاز بردارید.

5- وقتی که رشته هارو اضافه می کنید آب آش نباید کم باشه چون رشته ها مقدار زیادی از آب آش رو به خودشون جذب میکنن و در صورت کم بودن آب، آشتون خمیر میشه.

استاک گوشت

6- آش رشته رو با استاک بپزید. استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه میشه. استاک در انواع سوپ، سس، خورشت‌ و البته بسیاری از غذا‌های دیگه مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها داره میتونید استاک رو خودتون در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگه از قرص استاک استفاده می‌کنید در ابتدا نمک کمتری به غذا اضافه کنید چون قرص استاک کمی شوره پس در انتها غذا رو بچشید اگه لازم بود نمک اضافه کنید. 

برای آش بهتره که از استاک سبزیجات استفاده کنید اما اگه نداشتید میتونید به جاش از استاک گوشت هم استفاده کنید. اگه دوست دارید خودتون استاک گوشت را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک گوشت؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندید در این مقاله همه نکات تهیه استاک گوشت و روش نگهداری اون به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

آش رشته

7- نمک آش رشته رو حتما در انتهای مراحل پخت اضافه کنید چون کشک، رشته و استاک شورَن بنابراین حتما بچشید اگه لازم بود نمک اضافه کنید. اما اگه آشتون شور شد میتونید یه سیب زمینی خام رو پوست بگیرید و به دو نیم تقسیم کنید سپس اون توی آش در حال جوش بندازید. یادتون باشه بعد از پخت سیب زمینی رو خارج کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    رازه خوشمزه شدن آش اول حبوبات نخود و لوبیا و جو و در آخر پیاز داغ و نعنا و کشک محلی چه آشی بشه در این فصل زمستان در تبریز

  • ناشناس ارسالی در

    آش رشته که ماش،نمیخواد اصلا ماش بریزی،که دیگه آش رشته نمیشه به قول خودتون چنگی به دل نمیزند

  • ناشناس ارسالی در

    برای اش رشته اسفناج و گشنیز دو به یک فقط باید اصافه کنی خوشمزه تر میشه و برای لعاب انداختنش باید اول که پیازشو واسه داخل اش سرخ میکنی چند قاشق ارد بریزی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها