|

انواع غذا با مرغ

ناهار چی بپزم؟؛ 16 مدل غذای خوشمزه با مرغ برای ناهار

مرغ

با گوشت مرغ غذاهای زیادی میشه درست کرد که محبوب ترین آن برای ما ایرانی ها زرشک پلو است که از قدیم الایام پای ثابت سفره و مهمانی ها بوده است.

لینک کوتاه کپی شد
6

اگر جزء خانم ها و آقایونی هستید که مسئولیت درست کردن غذا با شماست وقتی از خواب بیدار میشید اول سوالی که احتمالا به ذهنتون می رسه اینِ که امروز ناهار چی بپزم؟ ایرانی ها معمولا برای ناهار از غذاهای برنجی استفاده می کنند. غذاهایی مثل کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، کتلت، سوسیس بندری، فلافل، سمبوسه، پیراشکی گوشت، سالاد الویه، شنیسل مرغ و... هم معمولا مختص وعده شام هستند.

به گزارش «شایانیوز»، اگر می‌خواهید برای ناهار غذای برنجی درست کنید، تهیه انواع غذاها با مرغ رو فراموش نکنید. در ادامه لیستی از انواع غذاهای ایرانی با مرغ رو براتون میزاریم که در صورت تمایل می توانید درست کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردنش لذت ببرید.

زرشک پلو با مرغ

1- زرشک پلو با مرغ؛ یه غذای لاکچری برای ما ایرانی ها

 زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پرطرفدار و مجلسی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. این غذای خوشمزه از آن دست غذاهایی است که از قدیم تا به امروز، پای ثابت سفره مجالس بوده و در عروسی و عزا طبخ می شده است.

زرشک پلو با مرغ از اون غذاهایی است تقریبا همه بلدن و درست میکنن اما مال بعضیا خیلی خوشمزه میشه مال بعضیا هم اصطلاحا چنگی به دل نمیزنه. برای اینکه یه زرشک پلوی خیلی خوشمزه و خوش رنگ و لعاب داشته باشید باید یک سری نکات رو رعایت کنید. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه زرشک پلو با مرغ خاص و لاکچری مراجعه کنید.

زرشک پلو با جوجه حلزونی

2- زرشک پلو با جوجه حلزونی؛ خوشمزه ای خاص برای مهمونی ها

زرشک پلو معمولا با ران یا سینه کامل مرغ تهیه میشه اما گاهی اوقات برای تنوع میتونید اون رو با مرغ تکه ای یا مرغ ریش ریش درست کنید که در این صورت هم بسیار خوشمزه میشه. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه زرشک پلو با جوجه حلزونی مراجعه کنید.

خورشت ترش واش

3- خورشت ترش واش؛ غذای محبوب گیلانی

خورشت ترش واش یه غذای خوشمزه گیلانیه که با مرغ، رب انار، سبزی محلی، پیاز، سیر، بادمجون، گوجه فرنگی و یک سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. اگه بادمجون دوست دارید حتما این خورشتُ امتحان کنید. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه خورشت ترش واش مراجعه کنید.

ته چین مرغ

4- ته چین مرغ؛ یه غذای فوق لاکچری

ته چین جزء غذاهای خیلی خوشمزس که تقریبا پای ثابت همه مهمونی ها و مجالس است. این غذای جذاب با برنج، مرغ، زرشک، کره، روغن مایع، ماست، تخم مرغ و یک سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. خیلیا فکر میکنن که درست کردن ته چین کار خیلی سختیه به خاطر همین اصلا سراغش نمیرن اگه شما هم جزء این دسته از افراد هستید سخت در اشتباهید چون ته چین غذای آسونیه فقط نیاز به کمی دقت داره. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه ته چین مرغ مراجعه کنید.

شیرین قاتق

5- شیرین قاتق؛ یه خورشت خوشمزه گیلانی

 شیرین قاتق یه خوشت خوشمزه و لذیذ گیلانی است که با مرغ، آلو، قیصی، کشمش، پیاز فراوان و یک سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه شیرین قاتق مراجعه کنید.

کباب تابه ای مرغ

6- کباب تابه ای مرغ؛ هم سالمِ هم خوشمزه

کباب تابه ای مرغ یکی از غذاهای خوشمزه است که میتونید با مرغ درست کنید. البته شکل سنتی کباب تابه ای با گوشت قرمز هست اما خُب اگر معذوریت مصرف گوشت قرمز دارید یا اینکه به هر دلیل دوست ندارید از گوشت قرمز استفاده کنید حتما کباب تابه ای مرغ امتحان کنید. کباب تابه ای مرغُ باید طوری درست کنید که خشک نشه. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه کباب تابه ای مرغ مراجعه کنید.

مرغ پرتقالی

7- مرغ پرتقالی؛ یه طعم جدید و متفاوت

در کنا همه این غذاهایی که همیشه درست میکنیم گاهی اوقات دلمون تنوع میخواد و دوست داریم که یه غذای جدید درست کنیم در واقع دلمون میخواد که یه مزه جدید امتحان کنیم برای اینجور مواقع مرغ پرتقالی یکی از گزینه هایی است که میتونید درست کنید. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه مرغ پرتقالی مراجعه کنید.

خورشت فسنجون

8- خورشت فسنجون؛ یه خورشت خوشمزه مخصوص فصل سرما

خورشت فسنجون یه خورشت اصیل و خوشمزه گیلانی است که در حال حاضر شهرت غذاهای ملی رو پیدا کرده و در همه جای ایران با روش های مختلف تهیه میشه. فسنجون به خاطر گردویی که داره یه غذای گرمِ، بنابراین جزء غذاهای فصلی است و معمولا بازار اون تو فصل زمستان حسابی داغ میشه. این خورشت خوشمزه رو میتونید با گوشت مرغ، بوقلمون، اردک، گوشت قلقلی و گوشت راسته یا فیله گوسفند تهیه کنید. برای مشاهده روش پخت این خورشت خوشمزه به مقاله طرز تهیه خورشت فسنجون مراجعه کنید.

خورشت مرغ و آلو

عکس از صفحه maryam.cooking

9- خورشت مرغ و آلو؛ خوشمزه ترین مرغی که تا الان خوردید

خورشت مرغ و آلو غذایی بسیار لذیذ و خوشمزس که با مرغ، آلو بخارا، پیاز فراروان، زعفران و یک سری ادویه و چاشنی دیگه تهیه میشه. برای مشاهده روش پخت این خورشت خوشمزه به مقاله طرز تهیه خورشت مرغ و آلو مراجعه کنید.

مرغ ناردونی

10- خورشت مرغ ناردون؛ یه خورشت خوشمزه با مرغ و انار

مرغ ناردون یه خورشت خوشمزه شمالی است که با مرغ، انار، رب انار، آب انار، پیاز، زعفران و یکی سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. شمالی ها معمولا این خورشتُ برای شب یلدا درست می کنند. برای مشاهده روش پخت این خورشت خوشمزه به مقاله طرز تهیه خورشت مرغ ناردون مراجعه کنید.

مسمای مرغ و بادمجون

11- مسمای مرغ و بادمجون؛ یه وعده خوشمزه و جذاب

مسمای مرغ و بادمجون یکی از غذاهای محبوب برای دوست داران بادمجان است این خورشت خوشمزه با مرغ، بادمجان، غوره، پیاز، پیاز داغ، آبغوره، زعفران و یک سری ادویه تهیه می شود. برای مشاهده روش پخت این خورشت خوشمزه به مقاله طرز تهیه مسمای مرغ و بادمجون مراجعه کنید.

پلوی شوشتری

12- پلوی شوشتری؛ لوبیا پلوی مخصوص جنوبی ها

پلو شوشتری یا لوبیا پلو شوشتری یکی از لذیذترین پلوها است که با لوبیا چشم بلبلی و شوید به همراه گوشت یا مرغ تهیه میشه. برای مشاهده روش پخت این خورشت خوشمزه به مقاله طرز تهیه پلوی شوشتری مراجعه کنید.

اکبرجوجه

13- اکبر جوجه؛ غذای محبوب مازندرانی ها

اکبر جوجه یکی از غذاهای محبوب مازندرانی است که به دلیل طعم خاص و منحصر به فردش در شهرهای دیگر هم طرفداران زیادی دارد. نام اکبر جوجه از روی موسس رستوران‌هایی به همین نام و خالق این غذا گرفته شده است. حدود ۷۶ سال پیش در سال ۱۳۲۳، فردی به نام علی‌اکبر کلبادی به‌ همراه همسرش، قهوه‌خانه‌ای را در منطقه گلوگاه جوانی مازنی تاسیس کردند.

آن‌ها در قهوه‌خانه برای مسافران یا افراد بومی منطقه، صبحانه سرو می‌کردند اما بعدها با رونق گرفتن قهوه‌خانه، ناهار هم به منوی آن‌ها اضافه شد. مشهورترین غذای منوی این قهوه خانه، چلو جوجه بود که با جوجه محلی، رب انار و کره محلی طبخ می‌شد و مشتریان، عاشق آن بودند این غذا بعدها به نام اکبر جوجه معروف شد. در واقع، نام این غذا از اسم علی اکبر کلبادی، موسس این رستوران برداشته شد. 

روش پخت اکبر جوجه چندان پیچیده و سخت نیست حتی می‌توان گفت که جزء غذا‌های نسبتا ساده است، اما یک سری نکات و ریزه کاری‌هایی داره که برای خوشمزه‌تر شدن اون باید رعایت کنید. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه اکبر جوجه مراجعه کنید.

مرغ شکم پر

14- مرغ شکم پر؛ یه غذای مجلسی و خوش آب و رنگ

 مرغ شکم پر یکی از غذا‌های مجلسی و خوش رنگ و لعابی است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. این غذای خوشمزه را با روش‌ها و مواد متفاوتی می‌توان طبخ کرد. مرغ شکم پر همون طور که از اسمش پیداست بر پایه مرغ است که درون آن با مواد خوشمزه‌ای مثل سبزی معطر، رب انار، گردو، گوشت چرخ شده، زعفران و ... پر می‌شود.

نحوه پخت مرغ شکم پر در شهر‌های مختلف کمی متفاوت است در بعضی شهر‌ها مرغ شکم پر را شیرین و در برخی شهر‌ها ترش یا ملس طبخ می‌کنند همچنین در برخی شهر‌ها فقط از سبزی و چاشنی‌ها برای پر کردن شکم مرغ استفاده می‌شود، اما در برخی شهر‌ها در کنار سبزی و چاشنی از گوشت و برنج هم برای پر کردن شکم مرغ استفاده می‌شود همچنین مرغ شکم پر را می‌توانید در فر یا روی گاز طبخ کنید. برای مشاهده روش پخت مرغ شکم پر به مقاله طرز تهیه مرغ شکم پر مراجعه کنید.

مرصع پلو

15- مرصع پلو؛ یه غذای جذاب برای مجالس

مرصع پلو یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که علاوه بر خوشمزه بودن فوق العاده خوش قیافه و خوش رنگ و لعاب است. مواد تشکیل دهنده ای این پلوی خوشمزه مرغ، خلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال، هویج، زرشک، کشمش و یک سری چاشنی و ادویه می باشد. برای مشاهده روش پخت مرصع پلو به مقاله طرز تهیه مرصع پلو مراجعه کنید.

هویج پلو

16- هویج پلو؛ غذایی که خیلیا دوسش ندارن

 هویج پلو یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که اصالت آن به شیراز برمی گردد اما امروزه در اکثر نقاط پخته می شود. این غذای خوشمزه را می توانید با مرغ یا گوشت یا حتی به صورت ساده درست کنید که البته شکل مرسوم آن با مرغ است. برای مشاهده روش پخت این غذای خوشمزه به مقاله طرز تهیه هویج پلو مراجعه کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها