|

اگه نمیدونی شام چی درست کنی کلیک کن

شام چی بپزم؟ 15 مدل غذای جذاب و خوشمزه برای شام

شام

اگه میخواین یه شام خوشمزه درست کنید اما نمیدونید چه بپزید با ما همراه باشید در این مطلب 15 مدل غذای خوشمزه براتون آماده کردیم.

لینک کوتاه کپی شد
5

گروه آشپزی- اگر جزء خانم ها و آقایونی هستید که مسئولیت درست کردن غذا با شماست وقتی از خواب بیدار میشید اول سوالی که احتمالا به ذهنتون می رسه اینِ که امروز چی بپزم؟ ما ایرانی ها معمولا برای ناهار غذاهای برنجی مثل زرشک پلو با مرغ، خورشت فسنجون، قورمه سبزی، قیمه، خورشت بادمجان، چلو گوشت، باقالی پلو، مرصع پلو، قیمه نثار، ته چین، مسمای مرغ بادمجان، خورشت مرغ و آلو، مرغ شکم پر، ماهی شکم پر، اکبر جوجه، ته چین، میگو پلو درست می کننم اما برای شام سراغ غذاهای نونی میریم.

به گزارش «شایانیوز»، اگر میخواین شام درست کنید اما نمی دونید چی درست کنید با ما همراه باشید در ادامه لیستی از انواع غذاهایی که میتونید برای وعده شام تهیه کنید رو براتون میزاریم که در صورت تمایل میتونید درست کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردنش لذت ببرید.

استیک گل کلم

1- استیک گل کلم؛ یه وعده جذاب و خوشمزه

احتمالا خیلیاتون این غذا رو نخوردید شاید اسمشُ هم نشنیده باشید اما اگه دوست دارید یه غذای جدید، سالم و متفاوت رو امتحان کنید این استیک جذابُ از دست ندید. برای درست کردن استیک گل کلم به گل کلم، پنیر فتا، سس مایونز، ماست یونانی، گشنیز، آبلیمو، نمک و فلفل نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت استیک گل کلم به مقاله استیک گل کلم به سبک مکزیکی مراجعه کنید.

خوراک لوبیا چیتی

2- خوراک لوبیا چیتی؛ اینجوری درست کن محشر میشه

خوراک لوبیا چیتی یه غذای خوشمزه و مقویه که در فصل پاییز و زمستان بسیار پرطرفدارِ. درست کردن این خوراک اصلا کار سختی نیست فقط کافیه لوبیا رو از شب قبل خیس کنید و چند بار آبش عوض کنید برای این غذای خوشمزه علاوه بر لوبیا به پیاز، روغن زیتون، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، قلم و تعدادی ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت خوراک لوبیا چیتی به مقاله طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی مراجعه کنید.

کتلت مرغ

3- کتلت مرغ؛ یه کتلت رژیمی و خوشمزه

کتلت مرغ یه غذای خوشمزه نونی است که برای وعده شام گزینه مناسبیه. این کتلت خوشمزه برای کسایی که معذوریت مصرف گوشت قرمز دارند یا کسایی که رژیم دارند گزینه خیلی خوبیه. برای درست کردن کتلت مرغ به سینه مرغ، پیاز، سیب‌زمینی، تخم‌ مرغ، پودر سوخاری و یک سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت کتلت مرغ به مقاله طرز تهیه کتلت مرغ مراجعه کنید.

بیف استروگانف

4- بیف استروگانف؛ سه سوته درست میشه

بیف استروگانف یه غذای جذاب روسی است که با گوشت، قارچ، شیر، آرد، خامه و یک سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. فوت کوزه گری بیف استروگانف مربوط به مرحله برش زدن گوشت می باشد در واقع اینکه یه بیف استروگانف نرم و لطیف داشته باشید به نوع برش زدن گوشت برمیگرده. برای مشاهده روش پخت بیف استروگانف و نحوه برش زدن گوشت به مقاله طرز تهیه بیف استروگانف مراجعه کنید.

کله گنجشکی

5- خوراک کله گنجشکی؛ یه غذای نونی آسون و خوشمزه

 کله گنجشکی یه غذای سنتی ایرانی است که از قدیم با شروع فصل سرما پاش به سفره مردم باز میشد. این غذای مقوی و خوشمزه با گوشت چرخ شده، سیب زمینی، پیاز، رب، یه سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. بعضیا به کله گنجشکی هویج و گوجه فرنگی هم اضافه می کنند. برای مشاهده روش پخت کله گنجشکی به مقاله طرز تهیه خوراک کله گنجشکی مراجعه کنید.

موساکا

6- موساکا؛ یه غذای یونانیه خوشگل و خوشمزه

موساکا بر پایه بادمجان، سیب زمینی، گوشت و سس بشامل است. موساکا یه غذای یونانیه که با تغییراتی در کشورهای دیگه هم درست میشه. بعضیا به موساکا قارچ و گوجه فرنگی هم اضافه می کنند که خیلی خوشمزه میشه. برای مشاهده روش پخت موساکا به مقاله طرز تهیه موساکا؛ یه خوراک بادمجان و گوشت خوشمزه مراجعه کنید.

پاستا پنه

7- پاستا پنه با سس آلفردو؛ یه غذای ایتالیایی آسون و خوشمزه

پاستا پنه با سس آلفردو خیلی سریع آماده میشه. این غذا اولین بار توسط سرآشپز ایتالیایی به نام آلفردو در اواسط قرن ۲۰ در شهر رم تهیه شد. این پاستای خوشمزه رو می تونید هم برای شام هم برای ناهار سرو کنید. برای مشاهده روش پخت این پاستای خوشمزه به مقاله طرز تهیه پاستا پنه مراجعه کنید.

مرغ سوخاری پولکی

8- مرغ سوخاری پولکی؛ یه خوشمزه از خانواده سوخاری ها

هرچقدر که غذاهای سنتی خودمونُ دوست داشته باشیم بازم گاهی اوقات دلمون برای غذاهای فست فودی تنگ میشه. اکه دوست دارید یه فست فود سالم و خوشمزه بخورید مرغ سوخاری گزینه خیلی خوبیه. برای مشاهده روش پخت این سوخاری خوشمزه به مقاله طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی مراجعه کنید.

حلیم بادمجون

9- حلیم بادمجون؛ غذای سنتی اصفهانی ها

حلیم بادمجون یکی از غذاهای بسیار خوشمزه اصفهانیه که در کنار نون تازه و برشته، سیر داغ، نعناع داغ و پیاز داغ چشم شما را به خود خیره خواهد کرد و هوش را از سرتون میبره. اگه دوست دارید بدونید که چجوری باید یه حلیم بادمجون کشدار و خوشمزه درست کنید به مقاله طرز تهیه حلیم بادمجون مراجعه کنید. 

جوجه چینی

10- جوجه چینی؛ هم آسونِ هم خوشمزه

جوجه چینی غذایی خوشمزس که در دسته فست فودها قرار می گیره برخلاف تصور خیلیا طرز تهیه ساده ای داره و مواد اولیه آن هم اغلب در دسترس است. مهم ترین قسمت تهیه این غذا آماده کردن خمیر بنیه است که اون هم خیلی سریع درست میشه. برای مشاهده طرز تهیه جوجه چینی به مقاله یه دستور آسون برای تهیه جوجه چینی مراجعه کنید.

عدسی

11- عدسی؛ با این ادویه ها درست کن بی نظیر میشه

عدسی یه غذای خوشمزه مخصوص فصل سرما است که درست کردنش اصلا کار سختی نیست فقط کافیه عدس را از شب قبل خیس کنید و چند بار آبشُ عوض کنید. برای این غذای خوشمزه علاوه بر عدس به پیاز، روغن زیتون، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، قلم و تعدادی ادویه و چاشنی نیاز است. برای مشاهده طرز تهیه عدسی به مقاله طرز تهیه یه عدسی لعاب دار و خوشمزه به سبک قهوه خونه ها مراجعه کنید.

کشک بادمجان

12- کشک بادمجون؛ یه پیش غذای جذاب اصفهانی

 کشک بادمجون یه پیش غذای خوشمزه اصفهانیه که از ترکیب بادمجان، کشک، پیاز داغ، سیر داغ، نعناع داغ، گردو و تعدادی ادویه تهیه میشه. مهم ترین قسمت تهیه کشک بادمجان گرفتن تلخی بادمجان ها است. در مطلب چطور تلخی بادمجان را بگیریم؟ مفصل در این خصوص توضیح دادیم در صورت تمایل حتما این مطلبُ بخونید. برای مشاهده طرز تهیه یه کشک بادمجون خوشمزه و کشدار به مقاله طرز تهیه کشک بادمجون و رازهای کشدار شدن آن مراجعه کنید. 

میرزا قاسمی

13- میرزاقاسمی؛ یه خوشمزه جذاب از خطه گیلان

 میرزا قاسمی یکی از غذاهای بسیار خوشمزه گیلانی است که شهرت غذاهای ملی رو پیدا کرده و در حال حاضر در شهرهای دیگر هم تهیه میشه. این غذای خوشمزه از ترکیب بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ و یک سری ادویه تهیه میشه. برای مشاهده طرز تهیه میرزا قاسمی به مقاله طرز تهیه میرزا قاسمی با طعم رستوران های گیلان؛ خوشمزه و کم روغن مراجعه کنید.

ساندویچ مرغ

14- ساندویچ مرغ؛ یه فست فود سالم و خوشمزه

اگه جزء افرادی هستید که سالم بودن غذا براتون خیلی مهمِ و در عین حال به فست فود هم علاقه دارید باید بگیم که ساندویچ مرغ یکی از سالم ترین ساندویچ ها است که به راحتی می تونید در منزل تهیه کنید. ساندویچ مرغ با سینه مرغ، انواع مخلفات و نان همبرگری یا نان ساندویچی تهیه میشه. برای مشاهده طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه به مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد مثل ساندویچِ آیدا با یه سس خوشمزه مراجعه کنید.

ناگت مرغ

15- ناگت مرغ؛ اگه ناگتِت سفت میشه این دستور از دست نده

خیلیا فکر می کنند درست کردن ناگت سختِ لذا ترجیح میدن ناگت آماده رو از سوپر مارکت ها تهیه کنند. اما همان طور که میدونید ناگت های آماده فرآوری شده هستند و بهشون مواد نگهدارنده زده میشه بنابراین گزینه خوبی نیستند پس چه بهتر که خودتون دست به کار شید و یه ناگت سالم و خوشمزه درست کنید. با یاد گرفتن دستور پخت یکی از ناگت ها به راحتی می توانید مابقی اون ها رو هم در منزل تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید. برای مشاهده طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه به سبک رستوران ها؛ بدون مواد نگه دارنده کلیک کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    حاجی الان 6و25دقیقه صبحه کدوم شام

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها