|

سلامت پوست

آقایان اگر به دنبال پوستی سالم هستید این مراقبت های پوستی را از دست ندهید!

skincare for men

آقایان نیز به نوبه ی خود باید از پوست و موی خود مراقبت کنند به خصوص در فصل های سرد سال که آب و هوا ،باعث خشکی و ترک های پوستی می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آیا احساس خارش و خشکی پوست می کنید؟ طبیعی است چرا که تغییرات آب و هوا و حتا رژیم غذایی می تواند به طرز چشم گیری سلامت پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر چه خانم ها در ارتباط با سلامت پوست و موی خود بیشتر وسواس به خرج می دهند و مراقب آنها هستند اما آقایان نیز به نوبه ی خود باید از پوست و موی خود مراقبت کنند به خصوص در فصل های سرد سال که آب و هوا باعث خشکی و ترک های پوستی می شود. ما به شما قول می دهیم که کار سختی نخواهد بود و به راحتی می توانید به حفظ سلامتِ پوست خود کمک کنید.

هفت نکته برای مراقبت روزانه از پوست

       صابون ها را دور بریزید

بسیاری از مردان هنوز فقط از آب و صابون برای شستن صورت خود استفاده می کنند. وقت آن است که صابون را کنار بگذارید چرا که باعث خشکی پوست شما می شوند. بنابراین به خصوص در فصل زمستان استفاده از یک شوینده ی صورت خوب، امری ضروری است. استفاده از شوینده های با کیفیت صورت نه تنها پوست شما را از آلودگی و گرد و غبار تمیز می کند بلکه این کار را بدون خشکی و خارش پوست انجام می دهد و توجه داشته باشید که شوینده ی صورت خود را باید متناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید. همچنین برای شستن صورت خود حتما به جای آب داغ از آب ولرم استفاده نمایید.

بسیاری از آقایان ممکن است با خود فکر کنند که چون مانند خانم ها آرایش نمی کنند نیازی ندارند که روزانه صورت خود را بشویند اما این باور صحیح نیست. شستن صورت حداقل یکبار در روز از عوامل ضروری است که به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند.

shutterstock_387993190

       مرطوب کننده را فراموش نکنید

مرطوب کردن پوست به خصوص در فصل زمستان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. بعد از تمیز کردن صورت، استفاده از کرم مناسب برای مرطوب نگه داشتن پوست بسیار مهم است. با توجه به نوع پوست خود یک کرم مناسب را انتخاب کنید و بعد از تمیز کردن پوست آن را بر روی صورت خود به آرامی مالش دهید. اگر پوست خود را مرطوب نکنید، می توانید پوست خشک و سفت داشته باشید که در معرض اشعه های مضر خورشید و آلودگی می تواند منجر به مشکلات پوستی شود. به خاطر داشته باشید که هیدراته ماندن پوست شما بسیار مهم است.

       کرم های حاوی روغن درخت چای را امتحان کنید

روغن درخت چای نه تنها برای جلوگیری از آکنه مفید است، بلکه پوست را تسکین می دهد و بریدگی ها را التیام می بخشد. بنابراین بهتر است دفعه ی بعد که تصمیم می گیرید صورت خود را اصلاح کنید، یک کرمِ اصلاح (خمیر ریش) غنی از روغن درخت چای را انتخاب کنید تا حداکثر فواید را برای پوست خود در اختیار داشته باشید.

خاصیت ضد باکتریایی روغن درخت چای از پوست شما محافظت می کند و در عین حال آن را تغذیه می کند. همچنین علاوه بر داشتن حس تسکین دهنده، روی از بین بردن لکه ها از پوست شما نیز کار می کند تا ظاهر و احساس نرمی به آن بدهد.

shutterstock_374201899

       تیغی را انتخاب کنید که متناسب با نوع پوست شما باشد

هر زمان که برای خرید ریش تراش می روید، تیغی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد. از آنجایی که اکثر مردان حداقل یک روز در میان اصلاح می‌کنند، مهم است که ژیلت و تیغی را انتخاب کنند که مناسب پوست آنها باشد و نهایتا کمترین میزان آسیب را به پوست آنها وارد کند.

       کرم ضدآفتاب را از خود جدا نکنید

اکثر آقایان زمان زیادی از روز را در بیرون از خانه و حتا گاها در زیر نور مستقیم خورشید قرار دارند، این فکر که کرم ها مختص به خانم ها هستند را دور بریزید. استفاده از کرم ضد آفتاب تاثیر معجره آسایی در حفظ سلامت پوست شما دارد. اشعه های مضر آفتاب به همان اندازه که برای پوست خانم ها مضر است برای آقایان نیز مضر می باشد. به علاوه به خاطر داشته باشید که کرم ضد آفتاب را همیشه و در همه حال باید استفاده نمایید حتا اگر تمام روز را در خانه یا در دفتر کار خود هستید.

SunScremُ

       سرم های مخصوص صورت را امتحان کنید

پس از پاکسازی، منافذ پوست شما باز می شود و می تواند حداکثر مواد مغذی را دریافت کند. استفاده از سرم صورت ویتامین C با آنتی اکسیدان باعث آبرسانی پوست و تامین تغذیه لازم می شود. علاوه بر این، برای تقویت کلاژن و بهبود بافت پوست شما نیز عالی است و آن را سالم و زیبا می کند. به این ترتیب بد نیست هر از گاهی استفاده از این دست سرم ها را امتحان کنید تا پوست بهتر و سالم تری داشته باشید.

       مراقب اصلاح کردن خود باشید

یکی از مواردی که همیشه پوست آقایان را آسیب پذیر و ضمخت می کند نحوه ی اصلاح آنها می باشد. یکی از ترفندهای ساده برای اینکه پس از اصلاح، صورتی ملتهب، قرمز و برانگیخته نداشته باشید و پوست خود را در معرض آسیب قرار ندهید این است که پس از استحمام صورت خود را اصلاح کنید یا اینکه قبل از اصلاح صورت خود را با آب ولرم بشویید. آب گرم ته ریش شما را انعطاف پذیرتر می کند و حرکت تیغ را بر روی پوست شما راحت تر می کند، علاوه بر این، پوست مرطوب راحت تر اصلاح می شود.

shutterstock_403649425

نهایتا به خاطر داشته باشید که برای حفظ سلامت پوست خود باید از آن مراقبت کنید و عوامل آسیب زا را کاهش دهید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها