|

بهداشت واژن و نکاتی که هر خانومی باید بداند!

اکثر خانم‎ ها بر این باورند تا برای بهداشت واژن حتما باید از ژل مخصوص استفاده کنند، اما گاها استفاده از ژل می‎ تواند باعث بروز مشکل شود.

لینک کوتاه کپی شد

شما به عنوان یک خانوم چقدر به بهداشت فردی خود اهمیت می‎دهید؟ آیا برای شستشوی واژن از ژل مخصوص واژن استفاده می‎کنید؟ توجه به نکات بهداشتی و رعایت آن می‎تواند تا حد قابل توجه‎‌ای از ابتلا به بیماری ها و عفونت های قارچی جلوگیری کند. در ادامه این مقاله درباره راه‌های مراقبت و بهداشت واژن صحبت خواهیم کرد.

آیا رعایت بهداشت واژن به معنای شست و شو واژن است؟

خیر، اما قبل از هر چیزی کمی با آناتومی این قسمت از بدن شما را آشنا می‎کنیم. واژن بخش مهمی از دستگاه تناسلی‌ست که دستگاه تناسلی خارجی را به دستگاه تناسلی داخلی وصل می‌کند. و از سه بخش: کلیتوریس، کلیتورال هود، لبه های درونی و بیرونی تشکیل شده. در رعایت بهداشت واژن توصیه می‎شود که واژن را نشورید. می‎توانید قسمت بیرونی آلت تناسلی را بشورید. اما شستشوی واژن ممکن است مشکل ساز باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آیا رعایت بهداشت واژن به معنای شست و شو واژن است؟

چرا بهتر است واژن را نشوریم؟

تحقیقات نشان داده که؛ ترشحات خود واژن حالت پاک کنندگی دارند و هنگام خارج شدن از بدن، میکروب و سلو‌ل‌های مرده از بدن خارج می‌کند. همچنین این کار باعث تنظیم Ph و حفظ سلامتی بدن می‎شود. هنگامی که برای تمیز کردن قسمت داخلی از ژل و یا صابون استفاده می‎کنید، میزانPh  طبیعی را از بین می‎برید، همچنین هرگز از دوش واژینال استفاده نکنید، اینکار باکتری های مفید این قسمت را از بین می‎برد و باعث به وجود آمدن عفونت ‌های قارچی و یا واژینول باکتریال می‌شود. پس بهتر است در تمیز کردن این قسمت از بدن، کار را به خود واژن واگذار کنید.

قسمت بیرونی آلت تناسلی بدن را چگونه بشوییم؟

برای شستشوی این قسمت بهتر است از صابون‌های ملایم استفاده کنید. این صابون ها پوست را تحریک نمی‎کند و گزینه مناسبی‌ست. اما اجباری برای این کار نیست. شما می‎توانید با استفاده از یک پارچه نخی تمیز، قسمت بیرونی بدن را تمیز کنید. نکته مهم دیگر این که، سعی کنید همیشه در هنگام شستشو از جلو به عقب حرکت کنید، چون امکان دارد در هنگام شستشو باکتری‌های مضر مقعد به قسمت واژن و آلت تناسلی نفوذ کند و باعث عفونت شود.

قسمت بیرونی آلت تناسلی بدن را چگونه بشوییم؟

نکته آخر

شما می‌توانید با شستشوی منظم و خشک کردن ناحیه تناسلی با یک پارچه نخی تمیز به بهداشت آن قسمت بپردازید. هرگز از عطر و مواد شوینده صابونی برای این قسمت استفاده نکنید. در هنگام پریود هر دو ساعت یکبار نوار بهداشتی خود را تعویض کنید و قسمت های بیرونی بدن را به خوبی بشورید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها