|

راهکارهای مقابله با اضطراب

چطور با احساس استرس و اضطراب خود مقابله کنیم؟!؛ 7 راه کار ساده و کاربردی

How to fight against anxiety

برخی از ما بیش از حد دچار احساس اضطراب و استرس می شویم اما راه کار هایی کاربردی وجود دارند که می توانند به کنترل احساس استرس ما کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما زمان هایی را در زندگیمان داشته ایم که آن چنان دچار اضطراب و استرس شده ایم که گاها تمام انرژی و توانمان را می گیرد اما برخی از ما بیشتر از حد عادی دچار این مشکل می شویم و چنان اضطراب و استرس ما را درگیر خود می کند که زندگیمان مختل می شود. طبیعتا بهترین راه برای حل این مشکل مراجعه به یک متخصص و دریافت کمک می باشد اما با این حال راه کار های ساده و کاربردی وجود دارند که می توانند به کنترل احساس  اضطراب و استرس ما کمک کنند.

هفت راه کار ساده برای کنترل احساس اضطراب و استرس:

به خودتان فضا دهید

یوگا تمرین کنید، مدیتیشن کنید و به موسیقی گوش دهید. سعی کنید کمی از مشکلات عقب نشینی کنید و به خودتان فضا دهید تا بتوانید آرامش خود را بازیابید. ورزش روزانه می تواند به سلامت جسم و روان شما همزمان کمک کند و حال شما را بهبود بخشد پس سعی کنید سبک زندگی خود را با ورزش کردن و تکنیک های دست یابی به آرامش ادغام کنید.

Stress

سبک غذایی خود را مدیریت کنید

بهتر است هیچ وعده غذایی را حذف نکنید و همیشه میان وعده های سالم و انرژی زا را در دسترس داشته باشید. کافئین و نوشیدنی های انرژی زا را محدود کنید؛ به یاد داشته باشید که آنها علاوه بر افزایش ضربان قلب، اضطراب شما را تشدید می کنند و باعث حملات پانیک می شوند.

به اندازه کافی بخوابید

به خاطر داشته باشید که هنگام بروز استرس، بدن شما به خواب و استراحت بیشتری نیاز دارد پس سعی کنید با استفاده از ترفند های سالم و کاربردی کمی به بهبود کیفیت خواب خود کمک کنید.

نفس های عمیق بکشید

دم و بازدم را به آرامی انجام دهید و سعی کنید که از دیافراگم خود عمل تنفس را انجام دهید؛ تنفس صحیح نقش غیر قابل باوری در کنترل احساس ترس، اضطراب و استرس دارد. به علاوه می توانید تا 10 بشمارید و سعی کنید ذهن خود را از مشکلات کمی دور کنید. در صورت لزوم تا 20 بشمارید.

anxiety-exhaustion

تمام تلاش خود را بکنید

به جای گمال گرایی و هدف گذاری آن که ممکن به نظر نمی رسد، به خودتان و هر اندازه ای که به بهترین نزدیک هستید افتخار کنید و برای تلاش خود ارزش قائل شوید. بپذیرید که نمی توانید همه چیز را کنترل کنید و از خودتان این سوال را بپرسید که آیا واقعه پیش آمده به راستی به اندازه ای که شما برای آن دچار استرس شده اید، بد و استرس زا می باشد.

داوطلب شوید و از شوخ طبعی استقبال کنید

سعی کنید دیدِ خوب خود را به مسائل حفظ کنید و به قول معروف نیمه پر لیوان را ببینید. در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید و اجازه دهید که جمعی از دوستان و همراهان را با خود داشته باشید تا بتوانند لبخند را به شما هدیه کنند و در موتقع مورد نیاز شما را پشتیبانی نمایند. این کار به شما اجازه می دهد تا از استرس روزانه خلاص شوید.

منبع استرس خود را پیدا کنید

سعی کنید متوجه شوید که در حقیقت چه چیزی شما را آزار میدهد و منبع احساس اضطراب و استرس شما چیست. آیا محل کار، خانواده، مدرسه یا چیز دیگری هست که بتوانید آن را شناسایی کنید؟ زمانی که احساس استرس یا اضطراب می کنید می توانید در یک دفترچه یادداشت بنویسید و به دنبال الگو باشید.

Stress and anxiety

در آخر هرگز فراموش نکنید که می توانید  به دوستان و خانواده خود بگویید که احساس ناراحتی می کنید و اگر به نظرتان آنها می توانند به شما کمک کنند بهتر است مستقیما به آنها بگویید که چطور باید این کار را انجام دهند.

با همه ی این اوصاف در نظر داشته باشید که اگر میزان اضطراب و استرس شما به قدری زیاد است که آرامش را از شما سلب می کند و دیگر نمی توانید از زندگی خود به قدر کافی لذت ببرید بهترین کار ممکن صحبت با یک متخصص و دریافت کمک است. هیچ اشکالی ندارد که ما در مواقع نیاز از پزشک های مربوطه کمک بگیریم.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها