|

حفظ سلامت لب ها

7 راهکار فوق العاده برای داشتن لب هایی نرم و صورتی!

How to get pink lips naturally

اگر شما می خواهید که سلامت لب های خود را حفظ کنید و همیشه لب هایی نرم و صورتی داشته باشید ما هفت راهکار ساده و خانگی را به شما یاد می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی صحبت از مراقبت های پوستی می شود، کمتر کسی هست که به لب های خود نیز توجه کند به طور معمول لب ها عضوی از صورت هستند که نادیده گرفته می شوند، و تنها زمانی متوجه آنها خواهیم شد که خشک و ترک ترک می شوند؛ رنگ صورتی و لطافت خود را از دست می دهند و به طور کل سلامتشان آسیب می بیند. باور کنید که بسیاری از مردم لب هایی صورتی و نرم ندارند، به عبارتی اصلا از سلامت لب های خود مراقبت نمی کنند.

اما اگر شما می خواهید که سلامت لب های خود را حفظ کنید و همیشه لب هایی نرم و صورتی داشته باشید ما هفت راهکار ساده و خانگی را به شما یاد می دهیم که باورتان نخواهد شد، اما بی نهایت موثر عمل خواهند کرد.

7 گام موثر برای برای بازگرداندن لب های نرم و صورتیِ طبیعی

1.لایه برداری با مسواک

اولین گام برای بازگرداندن حالت طبیعی لب هایتان لایه برداری می باشد و اما برای لایه برداری لب ها یکی از ساده ترین راه ها استفاده از مسواک می باشد. مسواک خود را کمی توسط آب مرطوب نمایید و به آرامی چندین بار به حالت دایره ای بر لب های خود بکشید. با این کار افزایش جریان خون را در لب ها سرعت می بخشید و در عین حال تمام پوست های مرده را نیز از بین می برید.

1

2.روغن خردل

یک درمان باستانی که عملکرد خود را ثابت کرده است این می باشد که قبل از رفتن به رخت خواب یک یا دو قطره روغن خردل را  بر روی ناف خود بریزید. درست است که عجیب به نظر می رسد اما خیلی از درمان های باستانی هستند که عجیب به نظر می رسند. امتحان کنید و خواهید دید که در عین ناباوری این عمل با از بین بردن خشکی، لب‌هایی نرم و صورتی به شما خواهد داد.

3.مرطوب کننده را فراموش نکنید

همیشه به خاطر داشته باشید که مرطوب کردن مانند پیشگیری می ماند و هرگز نباید آن را فراموش کرد در نتیجه مرتب لب های خود را مرطوب کنید. می توانید برای اینکه حسابی لب های خود را مرطوب و آبرسانی نمایید یک بار در روز از بالم لب های آبرسان قوی استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که همیشه باید از یک بالم لب با SPF استفاده کنید تا از لب های خود در برابر اشعه های مضر UV در شرایط بسیار آفتابی محافظت کند.

3

4.حتما آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید

هرگز با آرایش به رختخواب خود نروید. قبل از اینکه به رختخواب بروید، مطمئن شوید که آرایش خود را به طور کامل پاک کرده اید. اگر رژ لب خود را فقط یک شب به حال خود رها کنید، می تواند باعث خشکی و تغییر رنگ شدید لب های شما شود. برای پاک کردن رژ لب و خط لب علاوه بر پاک کننده های آرایشی می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام نیز استفاده نمایید.

5.سیگار کشیدن را ترک کنید

مطمئنا می دانید که سیگار نه تنها برای سلامتی شما مضر است بلکه برای زیبایی شما نیز مضر می باشد. سیگار کشیدن می تواند لب ها و دندان ها را لکه دار کند و آنها را کدر و تیره نماید. سیگار کشیدن به مرور زمان لب های شما را به قدری کبود خواهد کرد که دیگر نمی توانید آنها را به حالت طبیعی خود برگردانید؛ بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید لب‌هایتان زیبا و صورتی به نظر برسند، سیگار را ترک کنید.

5

6.هیدراته ماندن اصلی مهم و همیشگی است

آبرسانی به بدن بسیار امر مهمی است بنابراین همیشه سعی کنید هیدراته بمانید در غیر این صورت مهم نیست که چه اندازه از مرطوب کننده های لب استفاده می کنید، ابدا تاثیری نخواهند داشت. بهتر است هر روز مقدار زیادی آب و مایعات آبرسان بنوشید. میوه ها و سبزیجات تازه با محتوای آب بالا مانند هندوانه، گوجه فرنگی و خیار می توانند تاثیر چشم گیری داشته باشند.

7.لب های خود را مک نزنید

معمولا همه ی ما زمانی که لب هایمان خشک می شود شروع می کنیم به مکیدن و یا لیس زدن آنها اما در حقیقت این کار خشکی آنها را چند برابر می کند، بنابراین از این کار اجتناب نمایید و در عوض به سراغ مرطوب کننده های قوی بروید. به عنوان یک توصیه در نظر بگیرید بهتر است همیشه یک مرطوب کننده کوچک همراه خود داشته باشید.

7

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها