|

تقویت و رشد مو

هفت روغن جادویی که به رشد و تقویت مو کمک می کند

Oils help to hair growth

ما در اینجا هفت روغن جادویی را به شما معرفی می کنیم که می تواند در حفظ سلامت و رشد موهای شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- عوامل بسیاری وجود دارد که به سبب آنها موهای شما مدام در معرض آسیب قرار دارد از آلودگی هوا گرفته تا رطوبت. به این ترتیب اگر به سلامت موی خود اهمیت می دهید باید حسابی مراقب آنها باشید. اگرچه تغییر در سبک رژیم غذایی و مصرف کردن برخی ویتامین ها و مواد مغذی به سلامت و تقویت موهای شما کمک می کند اما همچنان نمی توان تاثیر چشمگیر چرب کردن موها توسط روغن هایی خاص را نادیده گرفت. برای اینکه موهایتان قوی، سالم و درخشان باشد نیاز به تغذیه مناسب دارد.

ما در اینجا هفت روغن جادویی را به شما معرفی می کنیم که می تواند در حفظ سلامت و رشد موهای شما تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

Old Style

1.روغن نارگیل

یکی از محبوب ترین روغن ها برای سرحال کردن موها روغن نارگیل می باشد. این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان هایی است که باعث رشد مو شده و به سلامت پوست سر و تار موهای شما کمک می کند. اما نکته ی قابل توجه اینجاست که روغن نارگیل برای تمامی انواع مو مناسب و کاربردی می باشد.

2.روغن آرگان

مطمئنا تا به حال بارها نام روغن آرگان را هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مرتبط با مو شنیده اید خب باید به شما بگوییم که روغن آرگان بهترین راه حل طبیعی برای حل کردن مشکلات شما می باشد. این روغن سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به ترمیم مو و مغذی کردن آن کمک می کند. این روغن بویژه برای افرادی که موهای خشک و یا وز دارند به طرز معجزه آسایی عمل می کند.

Argan-Oil

3.روغن پیاز

براساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته ای که در مجله ی درماتولوژی منتشر شده، استفاده از آب یا روغن پیاز روی پوست سر، به رشد مجدد مو کمک می کند. شرکت کنندگانی که در این آزمایش شرکت کرده بودند تنها پس از گذشت دو هفته شاهد آشکار شدن فواید این روغن بر روی موهای خود بودند.

4.روغن کرچک

روغن کرچک از آن دسته روغن هایی است که در موارد بسیاری کاربرد دارد و سرشار از مواد مفید می باشد. این روغن که سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسید ریسینولئیک می باشد در تقویت گردش خون نقش موثری دارد. همچنین اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک، سلامت فولیکول های مو را افزایش می دهد که به نوبه خود باعث رشد مو می شود.

5.روغن اسطوخودوس

طی تحقیقات و آزمایشات متعدد محققان متوجه شده اند که روغن اسطوخودوس می تواند نقش موثری در رشد سریع تر مو داشته باشد به علاوه این روغن حاوی خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی نیز می باشد که می تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

Lavender oil

6.روغن درخت چای

روغن درخت چای، یک روغن ضد باکتری و ضد میکروب می باشد که به باز کردن انسداد فولیکول های مو و تغذیه ی آن از ریشه کمک می کند. در سال 2013 مطالعاتی صورت گرفت که نتیجه ی آن در مجله ی Drug Design, Development and Therapy منتشر شد. برمبنای این تحقیقات ترکیب روغن درخت چای با ماینوکسیدیل نسبت به ماینوکسیدیل به تنهایی در تقویت رشد مو موثرتر عمل می کند.

7.روغن کنجد

مانند سایر روغن های ذکر شده در این لیست، روغن کنجد نیز سرشار از ویتامین E می باشد و به همین دلیل به طور گسترده در داروهای مرتبط با رشد مو مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن علاوه بر اینکه برای رشد مو خیلی خوب می باشد برای کسانی که به دنبال رشد مجدد مو هستند نیز تاثیر قابل توجهی دارد.

برای داشتن زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها