|

حفظ سلامت لب ها

هفت ماسک خانگی برای شما که به لب های خود اهمیت می دهید

How to get pink lips naturally at home

داشتن لب های صورتی زیبا و بدون آرایش رویایی است که می توان آن را محقق کرد.کافی است هر روز 15 دقیقه را به مراقبت از لب های خود اختصاص دهید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آیا تا به حال دقت کرده اید که اغلب لب های شما اولین عضوی هستند که به دلیل آب و هوای سخت تحت تاثیر قرار می گیرند؟ شرایطی مانند آلودگی محیطی و کم آبی باعث خشکی، ترک خوردگی و رنگ پریدگی لب ها می شود که دلیل آن پوست نازک و حساس لب ها می باشد. شما باید مراقبت از لب های خود را بخشی از روتین روزانه مراقبت از پوست خود قرار دهید.

داشتن لب های صورتی زیبا و بدون آرایش رویایی است که می توان آن را محقق کرد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر روز 15 دقیقه را به مراقبت از لب های خود اختصاص دهید. ما در اینجا هفت روش و ماسک طبیعی و خانگی را به شما معرفی می کنیم که می تواند به حفظ سلامت و زیبایی لب های شما کمک کند.

هفت ماسک طبیعی و خانگی برای سلامت لب ها:

1.دانه های انار

یکی از محبوب ترین درمان های خانگی برای روشن کردن لب های تیره، استفاده از ماسک  دانه های انار می باشد. دانه های انار را داخل ظرفی از  شیر سرد له کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. حالا این خمیر را در طول هفته به طور مکرر روی لب های خود بمالید تا لب های شما صورتی رنگ شوند.

pomegranate

2.زرد چوبه و شیر

همان طور که می دانید ترکیب زردچوبه و شیر فواید بی نظیری دارد مانند محافظت از سلامت پوست. این ترکیب همچنین می تواند برای داشتن لب هایی سالم، زیبا و صورتی نیز به شما کمک کند. یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با شیر سرد مخلوط کنید و هم بزنید تا زمانی که به حالت خمیر در بیاید. خمیر را روی لب های خود بمالید و بگذارید برای 5 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید تا تیرگی آن از بین برود.

turmeric and milk

3.آب چغندر

اگرچه ممکن است زیاد وسوسه نشوید که یک لیوان آب چغندر بخورید، اما آیا می‌دانید که استفاده از آب چغندر تا چه حد می تواند در سلامت و زیبایی لب هایتان موثر باشد. آب چغندر به طور موقت لب های شما را قرمز روشن می کند و زمانی که از آن به طور منظم استفاده شود به تدریج لب های تیره شما را نیز روشن می نماید.

beetroot

4. تمشک

استفاده ترکیبی از تمشک، عسل و ژل آلوئه ورا می تواند مانند یک جادو عمل کند، تاثیر این ترکیب، خارق العاده می باشد. کافی است دو عدد تمشک له شده را به همراه یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید و به آرامی بر روی لب های خود بمالید. اجازه دهید این ماسک بی نظیر برای پنج دقیقه روی لبهایتان باقی بماند و سپس با آب گرم بشویید و در آخر حتما کمی مرطوب کننده به لب های خود بزنید.

raspberry

5.گل رز

می‌توانید از گلبرگ‌های رز به روش‌های مختلفی برای بازگرداندن رنگ صورتی به لب‌هایتان استفاده کنید. یکی از این روش ها این است که گلبرگ های له شده گل رز را به سادگی و آرامی روی لب های خود بمالید و خواهید دید که رنگی طبیعی به لب هایتان خواهد داد! همچنین می توانید از ترکیب گلبرگ رز، عسل و شیر برای اسکراب لب های خود، دو بار در هفته استفاده نمایید. یک روش کاربردی دیگر این است که گلبرگ های گل رز را در شیر خام خیس نمایید و مخلوطِ به دست آمده را آسیاب کنید تا خمیر شود سپس عسل و زعفران را به آن خمیر اضافه نمایید و نهایتا روزی دو بار به مدت پانزده دقیقه بر روی لبهای خود بمالید.

rose

6.روغن نارگیل

از آنجایی که لب ها عضو حساسی از بدن هستند سعی کنید تا به جای استفاده از اسکراب های آرایشی که مملو از مواد شیمیایی هستند از یک اسکراب خانگی برای لایه برداری استفاده نمایید. می توانید با استفاده از شکر، عسل و روغن نارگیل ارگانیک یک اسکراب خانگی طبیعی درست کنید. به سادگی دو قاشق غذاخوری شکر سفید یا قهوه ای، یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید سپس همه مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت 30 ثانیه روی لب های خود ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

coconut suger honey

7. برگ نعنا

برگ‌های نعناع برای بازگرداندن زندگی به لب‌های خشک و کدر بسیار تاثیر گذار هستند. آنها لب ها را هیدراته می کنند تا رنگ صورتی طبیعی را که همه ما می خواهیم به لب ها بازگردانند. 5 یا 6 برگ نعنا را له کنید و نصف لیمو ترش را روی آن بچکانید و مقدار کمی عسل نیز به آن اضافه نمایید تا مخلوط به راحتی روی لب های شما اعمال شود. بهتر است از این ماسک لب هر سه روز یک بار استفاده نمایید. از آنجایی که هم برگ نعنا و هم لیمو ترش خاصیت سفید کنندگی دارند. به علاوه عصاره نعناع آسیب های ناشی از آلودگی های محیطی و آب و هوای شدید را اصلاح می کند.

Mint-Lemon-Honey

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها