|

مقابله با اضطراب و استرس

هفت راهکار ساده که به شما کمک می کنند سریعا از شر استرس خلاص شوید

be against Stress

همه ی ما تحت فشار و استرس مداوم هستیم و گاهی به نظر می رسد که اوضاع از کنترل خارج می شود.اما راهکارهایی هست که می توانند به ما کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها همه ی ما تحت فشار و استرس مداوم هستیم اما گاهی اوقات به نظر می رسد که اوضاع از کنترل خارج می شود و ما بیش تر از آنچه که باید تحت فشار هستیم؛ در این جور مواقع ما بسیار مستعد  انجام کارها و یا رفتارهایی هستیم که بعدا ممکن است بابت آنها احساس پشیمانی کنیم. اما ما در اینجا نکاتی را به شما معرفی می کنیم که می تواند فشار و استرس را از روی شانه های شما بردارد.

Stress

هفت راهکار مقابله با اضطراب و استرس:

1.لمس نقاط فشار

درحالیکه بسیار عجله دارید و برای کار خود دیر کرده اید به ترافیک برخورد می کنید و ناگهان احساس می کنید که در حال انفجار هستید، دقیقا همین لحظه زمان آن است که فشار درمانی نقطه ای را امتحان کنید، این کار نوعی از تب سوزنی است که شما می توانید خودتان به تنهایی و بدون نیاز به هیچ ابزار خاصی انجام دهید. متخصصان طب سنتی معتقد هستند که فشار به نقاط خاصی از بدن می تواند به کاهش تنش عضلانی و بهبود گردش خون کمک کند.

برای شروع ساده ترین کار این است که به سراع نقطه چشم سوم خود بروید، فضایی بین ابروهای شما، جایی که انتهای بینی شما به پیشانیتان می رسد، درست همان نقطه را به مدت یک الی دو دقیقه به صورت ملایم تا محکم تحت فشار قرار دهید.

2.نفس های عمیق بکشید

حتا تصورش را هم نمی توانید بکنید که تا چه میزان تنفس صحیح و عمیق می تواند به احساس آرامش و رفع حس استرس شما کمک کند. فقط کافی است که برای یک دقیقه تمرکز خود را به روی نفس کشیدنتان بگذارید. از بینی دم داشته باشید و بازدم خود را از طریق دهان خارج کنید. سعی کنید که دقیقا از بینی تا شکمتان نفس بکشید به این صورت که قبل از خروج عمل بازدم باید متوجه احساس بالا آمدن دیافراگم و پف کردن شکم خود بشوید. پزشکان معتقد هستند که تنفس کامل و عمیق در شکم باعث ایجاد حس آرامش می شود زیرا اکسیژن بیشتری به سلول های بدن می رسد و به بدن کمک می کند تا آرام شود.

Deep Breathing

3.عضلات خود را منقبض و بعد رها کنید

در دهه ی 30 تکنیکی توسعه یافت و تا به امروز نیز همچنان توصیه می شود؛ به این صورت که در هنگام فشار استرس زیاد ابتدا با انقباض کردن شدید عضلات خود، یک تنش عضلانی ایجاد می کنید، سپس با رها کردن آنها آرامش فیزیکی را به خودتان بر می گردانید. حقیقت این است که بدن آرام اغلب به منجر به ذهن آرام می شود.

می توانید این تکنیک را به طور روتین انجام دهید تا بدن شما حسابی به آن عادت کند. با قرار گرفتن در یک موقعیت راحت، مانند دراز کشیدن با لباس های گشاد، شروع کنید؛ و هر گروه عضلانی را به مدت پنج ثانیه در یک زمان منقبض کرده و شل کنید، از پیشانی شروع کنید، سپس به سمت چشم ها، لب ها، دست ها، ساعد، شانه ها، پشت، شکم، باسن، ران ها، پاها و در نهایت انگشتان پا حرکت کنید. اگر عضله‌ای بعد از تمرین منقبض شد، آن را سه یا چهار بار سفت و شل کنید و ماساژ دهید. تکرار این تکنیک می تواند به مدیریت استرس شما کمک کند.

4. به سراغ کشو و یا کمد نا مرتب خود بروید

شاید باورش برایتان سخت باشد اما مرتب کردن خانه و محیط اطراف در حفظ آرامش ذهن و کاهش احساس استرس بسیار موثر است. پاک سازی و مرتب کردن فیزیکی اجسام به شما کمک می کند تا با مدیریت استرس خود بهتر کنار بیایید. می توانید از مرتب کردن یک کشوی کوچک و یا میز کار خود شروع کنید.

5.آواز بخوانید

آواز خواندن به شدت باعث کاهش احساس استرس و اضطراب می شود. مطالعاتی صورت گرفته است که بر مبنای آنها حتا به نظر می رسد که آواز خواندن می تواند باعث کاهش فشار خون شود. با آواز خواندن می توانید احساسات درونی خود را به بیرون منتشر کنید و از شر فشار زیادی که بر روی شانه های خود احساس می کنید راحت شوید. خواندن ترانه هایی که به آنها علاقه دارید باعث می شود تا خاطرات خوب برایتان زنده شوند و ذهن شما از عوامل استرس زا دور شود.

اگر در یک مکان عمومی هستید و نیاز به آرامش دارید گوش دادن به موسیقی می تواند یک راه حل سریع برای بهبود خلق و خوی شما باشد.

Singing

6.شمارش معکوس را امتحان کنید

وقتی نگرانی ها بی داد می کند و دیگر نمی توانید در لحظه حجم زیاد استرس را پذیرا باشید، سعی کنید به آرامی از 1 تا 10 بشمارید سپس به آرامی دوباره به صورت معکوس و از 10 تا 1 بشمارید. باور کنید که این طرز شمارش تاثیر غیر قابل انکاری دارد. حتا برای آنکه کار خود را سخت تر کنید می توانید ده عدد بزرگ را برای شمارش انتخاب کنید.

7.پیاده روی سریع داشته باشید

وقتی احساس می‌کنید خسته هستید یا در تمرکز مشکل دارید، سعی کنید برای مدت زمان کوتاهی هم که شده به بیرون از محل ساختمان بروید و برای چند دقیقه تنها، سریع قدم بزنید، فعالیت فیزیکی و چند دقیقه تنهایی این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید ذهن خود را سر و سامان دهید.

Release stress

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها