|

خوراکی های پر انرژی

هفت خوراکی که به شما کمک می کنند انرژی بالایی در روز داشته باشید

Foods That Give You Energy

اگر برنامه ریزی درست و رژیم غذایی سالمی داشته باشید، آنچه می خورید می تواند به شما کمک کند تا در طول روز سالم و پر انرژی بمانید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر برنامه ریزی درست و رژیم غذایی سالمی داشته باشید، آنچه می خورید می تواند به شما کمک کند تا در طول روز سالم و پر انرژی بمانید. نکته کلیدی برای داشتن انرژی لازم در طول روز حفظ سطح قند خون متعادل و خوردن وعده های غذایی متشکل از کربوهیدرات به میزان کافی، همراه با پروتئین و مقدار کمی چربی سالم می باشد. هر وعده غذایی متعادل می تواند شما را تا چهار ساعت پر انرژی نگه دارد، بنابراین یک نکته مفید دیگر این است که هر چهار ساعت یا بیشتر خوراکی های مفید بخورید تا جریان انرژی ثابتی داشته باشید.

بدترین غذاها برای داشتن انرژی پایدار، غذاهای پر قند هستند زیرا باعث می شوند قند خون شما به سرعت بالا برود و باعث ترشح بیش از حد انسولین شود که نتیجه ی آن افت سطح قند خون می باشد. به این ترتیب ما به شما برخی از خوراکی هایی را معرفی می کنیم که می تواند در حفظ سطح انرژی شما موثر واقع شود.

هفت خوراکی برای بهینه سازی سطح انرژی روزانه:

1.بلغور جو دو سر

بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات های پیچیده می باشد که بدان معنا که منبعی غنی از انرژی های دیر سوز است. جو همچنین تولید سروتونین را افزایش می دهد که می تواند به ما در مدیریت استرس و تقویت یادگیری و عملکرد حافظه کمک کند. می توانید با ترکیب جو دوسر، کمی عسل، موز و چند عدد بادام، صبحانه ای بی نظیر، مقوی و پر انرژی برای خود آماده کندی.

Oatmeal

2.موز

یکی از بهترین میوه ها برای دریافت انرژی بالا موز می باشد. فرقی ندارد که آن را چطور مصرف می کنید، در هر حالتی که باشد موز سرشار از کربوهیدرات های پیچیده، ویتامین B6، پتاسیوم و حتا کمی پروتئین است.

3.ماست

کربوهیدرات های موجود در ماست عمدتاً به شکل قندهای ساده مانند لاکتوز و گالاکتوز هستند. هنگامی که این قندها تجزیه می شوند، می توانند انرژی آماده برای استفاده را فراهم کنند. ماست یونانی انتخاب بسیار خوبی است. می توانید روی آن کمی عسل بریزید تا مزه ی شیرینی داشته باشد.

Greek yogurt

4.دانه های کنجد

دانه های کنجد برشته شده می توانند طعم خوبی به سالاد، سوپ، سیب زمین سرخ شده و غیره بدهند آنها مملو از منیزیوم هستند که می توانند در تبدیل قند به انرژی کمک کند. به علاوه آنها در تثبیت قند خون از چربی و فیبر سالم نیز موثر عمل می کنند.

5.دارچین

دارچین برای تثبیت سطح قند خون عملکرد بسیار خوبی دارد بنابراین می تواند یه تثبیت سطح انرژی شما کمک کند. می توانید آن را به ماست و یا قهوه و چای خود اضافه کنید. جالب است بدانید که ترکیب یک قاشق چای خوری دارچین و نصف فنجان زغال اخته، یکی از غنی ترین مواد غذاییِ آنتی اکسیدانی می باشد.

Cinnamon

6.آب

کم آبی یکی از مشخص ترین و معمول ترین دلایل برای کم بودن سطح انرژی و حتا راندمان پایین مغزی می باشد. اگر احساس رکود و بی حالی دارید، بالافاصله نوشیدن یک لیوان آب خنک را امتحان کنید. به خاطر داشته باشید که هیدراته ماندن بدن شما یکی از مهم ترین عوامل در حفظ سلامت کلی بدنتان می باشد.

7.تخم مرغ

تخم مرغ یک غذای سیر کننده و مملو از پروتئین می باشد که به معنای برخورداری از انرژی ثابت و پایدار است. همچنین حاوی لوسین و اسیدهای آمنه ای است که به روش های مختلفی تولید انرژی را تسریع می کنند. این امر به سلول ها کمک می کند تا قند خون بیشتری دریافت کنند که باعث تحریک فعالیت سلول ها می شود و تجزیه ی چربی برای تولید انرژی را افزایش می دهد. علاوه بر این ها تخم مرغ سرشار از ویتامین B می باشد که به آنزیم ها کمک می کند تا نقش خود را در فرآیند تبدیل غذا به انرژی سرعت بخشند.

Eggs

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها