|

پیشگیری از آلزایمر

هفت غذایی که برای پیشگیری از بیماری آلزایمر باید بخورید

What to eat to reduce your risk of Alzheimer’s disease

ما قصد داریم تا هفت غذای توصیه شده را که می توانند از سلامت ذهن محافظت کنند، به شما معرفی نماییم. تا از بروز بیماری های ذهنی جلوگیری شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی می باشد که به موجب آن به مرور زمان توانایی های ذهنی بیمار تحلیل می رود. بهتر است که در قدم اول برای مبارزه با شروع آلزایمر و سایر بیماری های مرتبط با زوال عقل، سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید. یکی از مهم ترین تغییرات در سبک زندگی برای جلوگیری از کاهش حافظه، خوردن غذاهای شناخته شده مربوط به پیشگیری از این بیماری ها می باشد. در ادامه ما چند غذای توصیه شده که می توانند از سلامت ذهن شما محافظت کنند، را معرفی می کنیم.

healthyfood-avoid Alzheimer

هفت غذای توصیه شده برای سلامت مغز:

1.ماهی

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک کنند. ماهی منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و می تواند به عنوان یک پروتئین سبک و سالم برای وعده های غذایی روزانه مصرف شود.

2.سبزیجات

سبزیجات بخش مهمی از هر رژیم غذایی سالم هستند، اما چند مورد خاص وجود دارد که برای حفظ سلامت ذهن باید به سبد خرید خود اضافه کنید. سبزیجات برگدار، چغندر، مارچوبه، کلم بروکلی، گل کلم و عدس تنها چند نمونه از انواع سبزیجاتی هستند که توسط متخصصان سلامت توصیه شده اند. ویتامین های B موجود در این سبزیجات می تواند به کاهش هموسیستئین کمک کند، هموسیستئین اسید آمینه ای است که اگر بیش از حد در بدن یافت شود، می تواند منجر به آلزایمر گردد.

vegetables

3. گردو

گردو یکی دیگر از منابع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است و پتانسیل بهبود عملکرد شناختی را دارد. همچنین می تواند به التهاب و سلامت سلول نیز کمک کند. پس با خیال راحت تعدادی از آن را به سالاد یا غذاهای خود اضافه کنید، می توانید هنگام صبحانه چند عدد گردو را به همراه پنیر میل نمایید و انرژی دریافتی از صبحانه خود را نیز تامین نمایید.

4.توت ها

انواع توت ها مانند، توت فرنگی، بلوبری و شاه توت هرکدام سرشار از آنتی اکسیدان هستند. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها می توانند رادیکال های آزاد مرتبط با آلزایمر را از بین ببرند. پس فقط کافی است چند عدد از آنها را روزانه مصرف نمایید و به این ترتیب در حفظ سلامت خود موثر واقع شوید.

Strawberries_ blueberries_ and blackberries

5.روغن زیتون

روغن زیتون دارای پروتئین ها و آنزیم های خاصی است که پلاک های مرتبط با زوال عقل را از بین می برد. روغن زیتون حتی می تواند حافظه و یادگیری را بهبود بخشد. به این ترتیب بهتر است برای پیشگیری از بیماری آلزایمر از این روغن کمی بیشتر در آشپزی خود استفاده نمایید.

6.ادویه جات

ادویه هایی مانند مریم گلی، زیره و دارچین زمانی که برای چاشنی وعده های غذایی استفاده می شود طعم فوق العاده ای دارند و همچنین حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند،ترکیبی که فواید زیادی برای حافظه و حفظ سلامت مغز دارد.

Spices

7.دانه ها

تخمه آفتابگردان، دانه کتان، تخم کدو و دانه چیا همگی حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E، روی، امگا 3 و کولین هستند که زوال ذهنی را کاهش می دهند. شما می توانید این دانه ها را به تنهایی میل کندیف روی سالاد یا دسر های خود بپاشید یا آنها را به روش های مختلفی مانند پودینگ درست کنید و سپس صرف نمایید.

alzheimer-disease

گاهی اوقات انگیزه داشتن برای خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل کمی دشوار به نظر می رسد. با این حال، امکان پیشگیری از آلزایمر با تامین سوخت منظم بدن بوسیله ی مواد مغذی موجود در این غذاها باید به شما کمک کند تا احساس عزم بیشتری داشته باشید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی