|

رشد بهتر مو

هفت ترفند باورنکردنی برای رشد بهتر و بلند تر شدن موها!

Tips for Healthy Hair Growth

چه کارهایی می توان انجام داد تا موهایی سالم اما بلند و زیبا داشته باشیم؟ ما به شما هفت راهکار ساده اما تاثیرگذار را معرفی می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- شاید باورش برایتان سخت باشد اما تعداد افرادی که از رشد موهای خود شکایت می کنند خیلی زیاد تر از آن چیزی است که شما گمان می کنید؛ با این وجود بسیاری از آنها در حقیقت منظورشان این است که چرا موهایشان به قدر کافی بلند نمی شود و یا اینکه چرا رشد کمی دارد. خب احتمالا می توان گفت که مهمترین دلیل این اتفاق این است که به همان سرعتی که مو رشد می کند، انتهای ساقه های آن نیز ضعیف می شود و می شکند و حتا غالبا شما با موخوره مواجه می شوید.

به این ترتیب می توانیم بگوییم که مشکل اصلی رشد مو نیست مشکل اصلی که ما با آن سر و کار داریم شکستن ساقه ها می باشد. مسئله اینجاست همانطور که مو رشد می کند، کوتیکول، لایه بیرونی مو، که از قشر پوست محافظت می کند، ساییده می شود و با ناپدید شدن آن، استحکام مو نیز کاهش می یابد، سپس شکستگی بوجود می آید. هر یک از این عناصر با محافظت و یا ترمیم قشر هر تار مو سروکار دارند. اما سوال اینجاست که برای کاهش شکستگی و رشد بهتر و نهایتا داشتن موهایی بلند تر و قوی تر چه کاری می توانیم انجام دهیم؟!

Shradha Hair

هفت راهکار ساده اما تاثیرگذار برای داشتن موهایی بلند و مقاوم:

1.از رژیم های غذایی محدود اجتناب کنید

رژیم غذایی نادرست و ناسالم می تواند خیلی بیشتر از آن چه که فکر می کنید سلامت موهایتان را به خطر بیاندازد و رشد آن ها را کاهش دهد، چراکه یک رژیم غذایی نامناسب و محدود به معنای آن است که موهای شما مواد مغذی مورد نیاز برای رشد را دریافت نمی کنند. بنابرانی بهتر است که مطمئن شوید روزانه پنج وعده میوه و سبزی را مصرف می کنید.

از طرفی دیگر به خاطر داشته باشید غذاهای غنی از پروتئین در رشد مو تاثیر چشمگیری دارند. مصرف پروتئین باعث می شود که بدن شما اسید آمینه هایی تولید کند، که به نوبه خود به تولید کراتین کمک می کنند و این امر باعث می شود شما موهایی سالم، قوی و براق داشته باشید.

ویتامین C ،B و E هر سه در حفظ سلامت کلی موها نقش چشمگیری دارند از جمله حفظ رطوبت، براقی و تولید سبوم. به این ترتیب لازم است که به مقدار کافی از این ویتامین ها را در رژیم غذایی خود جای دهید.

2.لوازم گرمایشی ممنوع

اگر تا به حال از لوازم حالت دهنده داغ مانند سشوار، اتو مو و یا دیگر لوازم از این دست استفاده کرده اید باید بدانید با هر بار استفاده به موهای خود آسیب زده اید به همین دلیل است که استفاده مداوم از آنها سلامت موهای شما را حسابی به خطر می اندازد. شما برای اینکه بتوانید هنگام استفاده از این لوازم نتیجه ای مطلوب بگیرید احتمالا دمای آن را بین 70 تا 250 درجه تنظیم کرده اید که به راحتی به مو آسیب می رساند. چراکه دمای زیاد، فیبر موهای شما را آسیب پذیر می کند.

selena-gomez-hair

3.موهای خود را به درستی تمییز و حالت دهی کنید

تمیز نگه داشتن موها به جلوگیری از انباشته شدن سبوم و پوست مرده کمک می کند که نتیجه ی آن عدم بروز شوره سر می باشد. استفاده از شامپوهای بدون سولفات برای شستوشوی موها یک گزینه ی بسیار هوشمندانه است چراکه سولفات ها، مو را خشک می کنند و به کوتیکول و قشر پوست سر آسیب می رسانند. می توانید هر چند وقت یک بار موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید تا هم هیدراته شوند و هم تغذیه، و از انبساط و انقباض مداوم مو به نام خستگی هیدرال نیز جلوگیری کنید که مجدداً منجر به شکستگی و شکافتن انتهای مو می‌شود.

هنگام شستشوی موهایتان مطمئن شوید که به آرامی پوست سر خود را ماساژ می دهید این کار باعث می شود تا جریان خود در کف سر شما بیشتر شود و اکسیژن و مواد مغذی حیاتی راحت تر به فولیکول های مو برسند.

4.موهای خود را مرطوب کنید

متخصصان و پزشکان بر این باورند که اگر می خواهید موهایی بلند و سالم داشته باشید باید حتما آنها را مرطوب نگه دارید. تحقیقات نشان داده است که اگر موهای شما خشک و شکنده هستند به معنای آن است که احتمالا کوتیکول های موی شما باز هستند و اجازه می دهند آب و مواد مغذی به راحتی از موی شما جدا شوند که به نوبه خود باعث آسیب دیدن و شکسته شدن موها می شود.

البته نیاز موی افراد، متفاوت است به همین خاطر استفاده از یک نرم کننده می تواند برای برخی کافی باشد اما برخی دیگر نیاز به استفاده از ماسک موهای آبرسان و روغن درمانیِ هفتگی داشته باشند.

Bionce Hair

5.مراقبت از موهایتان در شب را فراموش نکنید

یکی از بهترین راه ها برای مراقبد از موها در شب استفاده از روبالش های ابریشمی می باشد چرا که نسبت به روبالشی های نخی یا نخ پنبه ای اصطکاک کمتری ایجاد می کنند در نتیجه موها کمتر در معرض شکستگی قرار می گیرند. اگر موهای بلندی دارید یک دیگر از راهکارهای مراقبتی از مو در شب این است که موهایتان را خیلی شل و بزرگ ببافید.

6.راهکار های زیبایی آرایشگاهی را کاهش دهید

دکلره کردن مو، کراتینه کردن زیاد از حد، فر کردن زمان دار مو ها و بسیاری دیگر از روش های زیبایی که برای بهره مندی از آنها باید به سراغ مواد شیمیایی بروید، کم یا زیاد به موهایتان آسیب می رسانند و سلامت آنها را در خطر قرار می دهند. به این دلیل است که این مواد شیمیایی برای آنکه تاثیر خود را بگذارند با نفوذ به کوتیکول ها و شکستن و تغییر شکل دادن حالت اصلی موهای شما همراه هستند.

madhuri-hAIR

7.آسیب های فیزیکی موهایتان را کاهش دهید

آسیب های فیزیکی لزوما در رشد مو تاثیر چشمگیری ندارند اما در حفظ بلندی موهایتان تاثیر گذار هستند. به این ترتیب توجه داشته باشید که بستن خیلی محکم مو، کشیده شدن به خصوص برای زمان طولانی و شانه زدن پر قدرت یا شستشوی نادرست همگی می توانند به موهای شما آسیب برسانند و نهایتا شما مجبور می شوید موهایتان را کوتاه کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها