|

راه کار هایی برای داشتن موهایی سالم و بدون موخوره

7 راه برای پیشگیری از موخوره؛ چه کار کنیم که موخوره نگیریم؟

موخوره

وقتی که موخوره ایجاد میشه خیلیا دنبال درمانند اما باید بدونید که کلید اصلی پیشگیریه در واقع وقتی موخوره ایجاد شد راهی جز کوتاه کردن ندارید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه کسایی که موهای بلند دارن حداقل یک بار با موخوره مواجه شدن؛ این عارضه از پایین شروع به تخریب مو میکنه و اگه به دادِش نرسید خیلی زود کل موها رو درگیر میکنه. موخوره علل متعددی داره اما اگه بخوایم به صورت کلی بگیم هر چیزی که باعث خشکی و ضعیف شدن ساقه مو بشه مثل دکلره، رنگ و سایر آسیب های شیمیایی باعث ایجاد موخوره میشه.

وقتی که موخوره ایجاد میشه خیلیا دنبال درمانش هستند اما باید بدونید که کلید اصلی پیشگیری است در واقع وقتی موخوره ایجاد شد، هیچ راهی جز کوتاه کردن موها ندارید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا راه هایی پیشگیری از موخوره رو با هم مرور کنیم.

چه کار کنیم که موخوره نگیریم؟

1- اولین قدم برای ایجاد نشدن موخوره اینِ که شما موهای سالمی از ریشه  داشته باشید. کسایی که میگن ما همه کار برای موهامون میکنیم ولی بازم موهامون موخوره میگره موهاشون از بِیس مشکل داره پس باید با مکمل های پوست و مو به داد موهاتون برسید و بزارید موی سالم از ریشه رشد کنه. وقتی که موی سالم از ریشه رشد کرد دیگه باید مراقبش باشید تمام نکاتی که از این به بعد برای داشتن موی سالم میگیم منوط بر اینِ که موی سالم از ریشه رشد کرده باشه.

موخوره

2- برای داشتن موی سالم باید هر چند وقت یک بار موها رو کوتاه کنید. بهتره هر 6 هفته یک بار نوک موها رو بزنید حتی در صورت داشتن موی سالم؛ نباید بیش از 4 ماه بین کوتاه کردن موهاتون فاصله بندازید.

3- از سشوار و اتو مو کمتر استفاده کنید؛ حرارتی که از طریق این وسایل به تار مو وارد میشه، باعث خشکی و شکنندگی موها میشه. اگر از سشوار استفاده می کنید، بهتره از متمرکز کننده باد استفاده کنید تا جهت وزش باد رو هدایت کنه و مجبور نباشید سشوار خیلی نزدیک به مو نگه دارید.

سشوار کشیدن مو

4- شانه زدن موها رو از قسمت انتهایی مو شروع کنید و کم کم به سمت بالا حرکت کنید؛ به خصوص اگر موهاتون بلنده. موها رو وقتی خیس هستند، شانه نزنید چون در این حالت شکننده تر هستند و آسیب می بینند.

5- داخل حمام از ماسک مو و شامپوی مناسب که ترجیحا فاقد سولفات باشه استفاده کنید. موقع شامپو زدن مو از کف سر شروع کنید بعد اجازه بدید مایع شامپو روی ساقه ها سرازیر بشه، پی به هیچ وجه موها رو چنگ نزنید. موها رو همیشه با آب ولرم بشورید. بعد از حمام و گرفتن آب موها حتما از سرم مو استفاده کنید.

6- به جای اینکه موها رو خشن با حوله خشک کنید، بهتره بعد از دوش گرفتن با بستن حوله دور موها اجازه بدید آب مو آروم آروم گرفته بشه.

موی زیبا

7- روغن تراپی منظم مو در پیشگیری از موخوره خیلی تاثیر داره؛ روغن تراپی را باید در دو مرحله قبل و بعد از حمام انجام بدید. روغن تراپی قبل از حمام باید خیلی پر و پیمون باشه یعنی حسابی ساقه مو رو به روغن آغشته کنید سپس موهاتون لای نایلون بپیچید و بزارید 1 ساعت بمونه. روغن تراپی بعد از حمام هم به این صورتِ که چند قطره روغن کف دستتون بریزید بعد ساقه موهاتون باهاش ماساژ بدید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها