|

موهای درخشان و براق

هفت ترفند ساده برای آنکه موهایی درخشان، زیبا و سالم داشته باشیم!

HOW TO GET GLOSSY HAIR

چطور می توانیم موهایی درخشان و زیبا داشته باشیم؟ ما به شما ترفندهایی ساده را خواهیم گفت که کمک می کند تا درخشش را به موهای خود بازگردانید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دستیابی به موهای براق و درخشان درعین حال که آرزوی همه ی ماست می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که به نظر می آید. رنگ مو، آب سخت، درجه ی آب، آرایش مو و بسیاری موارد دیگر هستند که همگی در کاهش درخشش و براقی موهای شما تاثیر گذار می باشند. با این اوصاف چطور می توانیم موهایی درخشان و زیبا داشته باشیم؟ در ادامه ما به شما ترفندهایی ساده را خواهیم گفت که کمک می کند تا درخشش را به موهای خود بازگردانید.

قبل از هرچیز باید به شما بگوییم که مانند هر مسئله ی دیگری یک توضیح علمی وجود دارد که چرا برخی موها براق هستند اما برخی دیگر نه. خب حقیقت این است که همه چیز به وضعیت فیبر موی شما بر می گردد.

Healthy Shinny Hair

موهای سالم، مانند آینه نور را منعکس می کنند و درخشش خود را به نمایش می گذارند اما موهای زبر و آسیب دیده نور را پراکنده می کنند و به این ترتیب کدر به نظر می رسند.

هفت ترفند برای داشتن موهایی براق:

1.از شامپوهای دتاکس و سم زدا استفاده کنید

محصولاتی که برای آراسته کردن موهای خود از آنها استفاده می کنید بعد از چندین بار استفاده می توانند طراوت موهای شما را از بین ببرند و یا حتا نتوانند آن طور که باید از سلامت پوست سر شما محافظت کنند به همین ترتیب خوب است که هفته ای یک بار یا یک هفته در میان از شامپوهای دتاکس استفاده نمایید. آنها می توانند برای موهای شما مانند یک دکمه ی راه اندازی مجدد عمل کنند و درخشندگی بیشتری به موهایتان ببخشند.

Healthy Shinny Hair

2.رطوبت موهای خود را حفظ کنید

موهای خشک کوتیکول زبری دارند به همین دلیل هم باعث می شوند که موهای شما کدر و خشن دیده شوند. مرطوب کردن و هیدراته نگه داشتن موها یک عامل کلیدی برای حفظ درخشش و براقی موها می باشد. اگر موهایتان خیلی خشک به نظر می رسد، یک ماسک موی ترمیم کننده را امتحان کنید. این ماسک ها  موهای شما را از حالت کدر و خشک خارج می کنند و درخشش طبیعیِ آنها را باز می گردانند.

3.از رنگ موهای تقویت کننده استفاده کنید

برخی از برنده ها رنگ موهایی را می سازند که به ‌طور خاص برای درخشش بیشتر طراحی شده اند بنابراین استفاه ی گاه و بی گاه از آنها می تواند به درخشش رنگ موی شما جان تازه ای ببخشد.

Healthy Shinny Hair

4.استفاده از روغن های مغذی را فراموش نکنید

تارهای خشک و آسیب دیده مشتاقانه از روغن های مغذی استقبال می کنند بنابراین حتما روغن درمانی را در نظر داشته باشید. آنها می توانند به راحتی موهای شما را صاف، براق و تغذیه نمایند بدون آنکه باعث شوند شما بر روی سرتان احساس سنگینی کنید.

5.موهایتان را با دقت شانه بزنید

همان طورکه می دانید شانه زدن موهای خیس آسیب جدی ای را به موهای شما وارد می کنند اما فقط این نیست؛ باید بدانید که شانه زدن به هنگام خیسی موها دشمن درخشش آنها نیز می باشد. به این ترتیب بهتر است پس از استحمام بعد از گذشت اندکی گره ی موهای خود را با یک شانه ی دندانه پهن باز کنید و زمانی که موهایتان کاملا خشک شدند می توانید آن را با یک برس معمولی به آرامی شانه کنید تا روغن طبیعی که در کف سر شما قرار دارد بر کل موهایتان پخش شود. و نهایتا شما موهایی صاف و درخشان خواهید داشت.

Shinny Hair

6.مواد مغذی لازم را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید

موهای شما نشان دهنده سلامت شما هستند، بنابراین داشتن موهای براق و درخشان با یک رژیم غذایی متعادل شروع می شود. حتما مقدار زیادی میوه و سبزیجات غنی از ویتامین مصرف کنید و ا گر در رژیم غذاییتان شکافی هایی وجود دارد برای متعادل کردن آن ها  به سراغ مولتی ویتامین ها بروید. بنابراین فراموش نکنید که مهم است شما مواد مغذی لازم برای سلامت موهایتان را در رژیم غذایی خود جای دهید. هیدراته ماندن با نوشیدن آب فراوان نیز می تواند به ظاهری درخشان و براق کمک کند.

7.با آب سرد دوش بگیرید

مطمئنا خودتان می دانید که دوش گرفتن با آب بسیار گرم که دمای بالایی دارد برای سلامت موهای شما مضر است اما باید بدانید که درخشش و زیبایی موهای شما را نیز از بین می برد. به علاوه استفاده از آب سرد می تواند درخشش موهای شما را بیش تر نیز بنماید. به این دلیل است که اگرچه گرما کوتیکول موهای شما را باز می کند، اما سرما نیز باعث بسته شدن آن ها می شود، بنابراین شستشوی موها با آب سرد به حفظ رطوبت موهای شما کمک می کند. پس بهتر است علاوه بر کنترل دمای آب در انتها نیز قبل از خروج از حمام یک دوش آب سرد بگیرید.

Healthy Hair

خلاصه:

اگر می‌خواهید درخشندگی موهایتان را افزایش دهید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا به درخشندگی سالم موهایتان کمک کنید. در ابتدا می توانید با تغییرات کوچک، مانند تغییر شامپو و یا کم کردن تعداد دفعات استفاده از سشوار و لوازم از این دست، شروع نمایید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها