|

برای داشتن پوستی درخشان و بدون جوش و آکنه چه مواد غذایی موثر هستند؟!

What to eat to reduce your risk of Acne

برخی از خوراکی ها و مواد غذایی می توانند زیبایی و درخشش پوست شما را تقویت کنند و از بروز آکنه و جوش جلوگیری نمایند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آکنه مشکل پوستی است که شاید به دلیل شیوع بالایش حتا نتوان نام آن را بیماری گذاشت اما مردم زیادی هستند که در سرتاسر دنیا با آن دست و پنجه نرم می کنند. همان طور که در گذشته گفته ایم برخی از مواد غذایی می توانند امکان ابتلا به این بیماری را افزایش دهند و یا اینکه باعث شدت یافتن آن شوند. اما در عوض خوراکی هایی نیز وجود دارند که می توانند برعکس عمل کنند و درخشش و زیبایی پوست شما را تقویت نمایند. در ادامه ما به شما چند مورد از این مواد غذایی را معرفی می نماییم که از بروز آکنه و جوش جلوگیری می نمایند.

هفت ماده ی غذایی برای شفاف نگه داشتن پوست:

1.اسیدهای چرب امگا3

چربی های سالم امگا 3 ضد التهاب هستند و مصرف منظم آن ها با کاهش خطر ابتلا به آکنه مرتبط می باشد.

2.پروبیوتیک ها

پروبیوتیک ها می توانند سلامت روده ی شما را تقویت کنند که نتیجه ی آن کاهش التهاب و کاهش خطر ابتلا به آکنه می باشد.

Healthy Skin

3.چای سبز

چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که با کاهش التهاب و کاهش تولید سبوم همراه می باشد. مشخص شده است که عصاره چای سبز هنگام استفاده بر روی پوست شدت آکنه را کاهش می دهد.

4.زرد چوبه

زردچوبه حاوی پلی فنل کورکومین ضد التهابی است که می تواند به تنظیم قند خون، بهبود حساسیت به انسولین و مهار رشد باکتری های مولد آکنه کمک کند که نتیجه ی تمامی این ها با کاهش امکان ابتلا به آکنه همراه می باشد.

5.ویتامین های A, E و D و البته روی

این مواد مغذی نقش مهمی در سلامت پوست و ایمنی بدن دارند به همین ترتیب به نظر می رسد که مصرف آنها به کاهش ابتلا به آکته کمک می نماید.

6.رژیم غذایی پالئو

رژیم های پالئو سرشار از گوشت های بدون چربی، میوه ها، سبزیجات و مغزها و غلات، لبنیات و حبوبات کم هستند. آنها با کاهش قند خون و سطوح انسولین مرتبط می باشند که درنتیجه با پایبندی به یک چنین رژیم غذایی می توانید به حفظ سلامت پوست و جلوگیری از بروز آکنه کمک نمایید.

Skin-Healthy

7.رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، ماهی و روغن زیتون و لبنیات و چربی های اشباع کم است به همین دلیل  نیز با کاهش شدت آکنه مرتبط می باشد.

خلاصه:

مهم ترین و البته اولین اقدام برای جلوگیری از بروز آکنه و همچنین برخورداری از پوستی شفاف و صاف، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مغذی می باشد که مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3، پروبیوتیک ها، چای سبز، میوه ها و سبزیجات را شامل شود.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها