|

اصول شیک پوشی

عید سال 1401 خوشگل تررررر شو؛ با "مانتوهای کُتی" اینجوری تیپ بزن

مانتوی کتی

مانتوهای کتی در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند و از اون جایی که ساده هستند هیچ وقت نباید نگران این باشید که از مد می افتند.

لینک کوتاه کپی شد
5

خیلیا معتقدند که سال 1400 زود گذشت در واقع باور اینکه الان اسفند 1400 هستیم و چیزی کمتر از 1 ماه به سال 1401 مونده یکم سخته. اما چه باور کنیم چه نکنیم امسال با همه خوبی ها و بدی هاش رو به پایانِ و دیگه باید خودمون آماده ورود به سال جدید کنیم. 

به گزارش «شایانیوز»، این روزا اگه بیرون رفته باشید حتما دیدید که توی شهر جنب و جوش زیادی به راه افتاده؛ البته به مراتب کمتر از سال های پیشِ که بخشی از اون به شیوع سویه جدید کرونا برمیگرده بخشی هم مربوط به مشکلات اقتصادی است که باعث شده قدرت خرید مردم نسبت به قبل کمتر بشه. اما خُب باز هم حس و حال عید نوروزُ میشه در جای جای شهر حس کرد. در واقع این روزا فرصت مناسبیه که از فضای به وجود آمده به خاطر نزدیکی به نوروز استفاده کنیم و یکم حال و هوای خودمونُ عوض کنیم.

همون طور که میدونید از قدیم خریدهای نوروزی بین ایرانی ها رسم بوده این خریدها طیف گسترده ای داشته و از مواد غذایی تا لباس و وسایل خونه رو دربرمیگرفت. البته که این روزها به خاطر آپارتمان نشینی و تغییر رویکرد مردم نسبت به زندگی گستره این خریدها هم کمتر شده اما هنوز هم خرید لباس عید بین خیلی از خانواده ها مدِ.

اگه اهل خرید لباس برای نوروز باشید میدونید که یه سریا که براشون مهمِ طبق مد لباس بپوشن الان دارن سرچ میکنن که امسال چه رنگی مدِ که براساس اون رنگ، مانتو، شلوار، کیف، کفش، شال یا روسریشونُ بخرن؛ بعضیا هم که خیلی در قید و بند مد نیستن توی پاساژها دنبال رنگ و مدلِ مورد علاقه شون هستن؛ این وسط یه سریا هم هستن که دنبال رنگ و مدلی میگردن که بتونن همه جا بپوشن. 

مانتوی کتی

همون طور که میدونید پوشش خانم های ایران در بیرون از منزل شامل مانتو، شلوار، کیف، کفش، شال یا روسری است اما مانتو مهم ترین بخش این فرآیندِ و بقیه آیتم ها باید متناسب با اون انتخاب بشه. به همین دلیل هم هر سال این موقع طراحان لباس، جدید ترین مانتوهایی رو که برای عید طراحی کرده اند را روانه بازار می کنند. اگه این روزها سری به پاساژ ها زده باشید حتما مانتوهای جدیدُ دیدید. چند سالی بود که طراحان لباس دنبال سبک های جدید بودند و هر سال نزدیک عید با لباس هایی مواجه میشدیم که مورد علاقه طیف خاصی بود اما امسال سلیقه ساده پوش ها مورد توجه قرار گرفته و مانتوهای کتی با طراحی های ساده مد شده.

مانتوهای کتی انصافا خیلی کار راه اندازن؛ چون همه جا میتونید اونا رو بپوشید و از شیک بودن استایلتون مطمئن باشید. این مانتوها در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار موجود هستند و از اون جایی که ساده هستند هیچ وقت نباید نگران این باشید که از مد می افتند. (البته اگه جزء افرادی هستید که دوست دارید طبق مد لباس بپوشید.) این مدل یکی از پرکاربردترین مانتوهاست که می شود در مهمانی های رسمی تا قرار های عاشقانه از آن استفاده کرد.

این مانتوها انقدر تنوع دارن که هر سبکِ استایلی رو پوشش میدن. در واقع این مانتوها به شما اجازه میدن برند شخصی‌ خودتونُ داشته باشید. برای مثال، با انتخاب مانتویی رسمی و برش دار میتونید تیپی رسمی و جدی داشته باشید. اگر به سراغ اورسایزها برید و مانتوهای این سبکی را با شلوارهای جین مثلا جین‌های مام‌استایل هماهنگ کنید، استایلی کاملا غیررسمی و اسپورت خواهید داشت. خلاصه که تنوع در این نوع از لباس ها خیلی زیادِ. اگه میخواین یه مانتوی کتی بخرید این مطلب از دست ندید چون ما بهتون میگیم بقیه آیتم ها رو بر چه مبنایی انتخاب کنید تا حسابی جذاب و شیک بشید.

استایل رسمی با مانتوی کتی

استایل رسمی با مانتوی کتی

برای استایل رسمی بهتره که از مانتوی کتی تیره استفاده کنید اما اگر رنگ های روشنُ دوست دارید، از رنگ های نود، مانند کرم و یا پودری استفاده کنید. مانتوهای کتی راه راه هم گزینه بسیار خوبی برای موقعیت های رسمی هستند؛ این مدل مانتو شما رو لاغرتر نشون میدن. برای شلوار سراغ بوت کات یا پارچه ای راسته برید. 

ممکن این سوال براتون پیش اومده باشه که شلوار بوت کات چیه؟ شلوار بوت کات به شلوارهای راسته ای گفته میشه که از قسمت زانو به پایین کمی گشاد میشن. در حقیقت شلوار بوت کات همون شلوار دمپا گشاد خودمونِ که انواع مختلفی داره. برای تکمیل این استایل از کفش پاشنه بلند و کیف های چرمی استفاده کنید. برای انتخاب رنگ و مدل کیف و کفش باید خیلی چیزها رو در نظر بگیرید که از حوصله این بحث خارجِ؛ اما تنها راهنمایی که در حال حاضر میتونیم کنیم اینِ که سعی کنید از رنگ های خنثی مثل مشکی، طوسی و کرم استفاده کنید که با لباس های دیگه ای که دارید همخوانی داشته باشه.

استایل اسپرت با مانتوی کتی

استایل اسپرت با مانتوی کتی

اسپورت پوش ها میتونن مانتوهای کتی رو با شلوارهای جین اسکینی و مام استایل بپوشن و مطمئن باشن که حسابی خوش تیپ و خوش پوش شدن. برای داشتن یک استایل اسپرت بی نظیر مانتو کتی به رنگ های شاد مانند قرمز و زرد و یا آبی نفتی بپوشید و در کنار آن از یک شلوار اسکینی و کتانی های سفید، کیف های ساده یک طرفه و یا دستی، شال های ساده و تک رنگ نخی استفاده کنید.

مطمئنا شلوارهای اسکینی رو همتون میشناسید اما شاید شلوارهای مام استایلُ نشناسید. شلوار های مام استایل به مدلی از شلوارهای لی گفته میشه که گشادند و دارای فاق های بلند می باشند. بلندی فاق این مدل شلوار تا بالای ناف است و از پشت تمام باسن را در برمی‌گیره؛ همین مورد سبب میشه که باسنُ بیشتر از سایز اصلی و مدل آن را صاف نشان دهد. این شلوارها قد شما رو کوتاه تر از حد معمول نشون میدن پس بیشتر مناسب خانم های قد بلنده.

استایل مونوکروم با مانتوی کتی

استایل مونوکروم با مانتوی کتی

اگه طرفدار استایل مونوکروم هستید میتونید روی مانتوی کتی حساب ویژه باز کنید. اگه نمی دونید مونوکروم چیه در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. مونوکروم به‌ معنی تک‌ رنگ است. برای اینکه به این استایل رنگ و جلوه بدید میتونید اکسسوری های این ست رو تیره تر یا روشن تر از رنگ اصلی انتخاب کنید یا اینکه از پارچه های طرح دار استفاده کنید. یکی از ویژگی های استایل مونوکروم اینِ که بلندتر و لاغرتر دیده میشید. پس این سبک برای افراد ریزنقش و تپل گزینه خوبی ا‌ست. مشکی، سفید و طوسی جزء رنگ های پرطرفدار در استایل مونوکروم است. 

عکس ها از صفحات mantolux , nikis_desing , hona.mezon , elsana_co , street_stylew

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها