|

اصول شیک پوشی

عید 1401 اینجوری تیپ بزن؛ با این مانتوها یه استایل شیک و تو دل برو بساز!

مانتو

اگه میخواین برای عید حسابی تیپ بزنید و یه استایل لوکس داشته باشید این مطلب از دست ندید چنتا مانتو که حسابی جذابتون میکنه رو معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد
6

کمتر از 20 روز دیگه به عید نوروز و آغاز سال 1401 باقی مونده؛ نوروزی که برای ما ایرانی ها همواره یادآور شور و شوق و جنب و جوش بوده، شور و شوقی که با خونه تکونی و کاشت سبزه شروع میشه نهایتا با خریدهای نوروز به پایان میرسه انصافا هم پایانی لذت بخش است، البته اگه اوضاع احوال مالی رو به راه باشه.

به گزارش «شایانیوز»، صحبت از خریدهای نوروزی که میشه بعضیا مثل من که عاشق لباس خریدن هستن گل از گلشون میشکُفه؛ یه عده هم میان میگن دلتون خوشِ ها نفستون از جای گرم بلند میشه که با این گرونی ها حرف از خرید عید میزنید. البته که مشکلات اقتصادی این روزا حسابی گریبان گیر همه شده اما بعضیا حتی اگه پولم داشته باشن و کلی برای رخت و لباسشون هزینه کنن نمیتونن خیلی خوشتیپ و خوش پوش باشن. حالا چرا اینجوریه؟؟؟

چون اصول لباس خریدن و لباس پوشیدن بلد نیستن. در کمدشونُ که باز میکنی با کوهی از لباس مواجه میشی که حتی یه بارم نپوشیدن؛ حالا چرا نپوشیدن؟ چون این لباسُ خریدن به خاطر اینکه تو تن فلانی قبلا دیده بودنُ خوششون اومده بود غافل از اینکه لباسی که به یکی میاد الزاما قرار نیست به ما هم بیاد. از این گروه متمول کمی بی سلیقه که بگذریم یه سریا هم هستن که نهایتا سالی یکی دو دست لباس میخرن اما همیشه شیک پوشَن. چرا؟؟ چون میدونن که چی بهشون میاد و اصول ست کردن لباس ها رو بلدن.

اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید که مفصل راجع به مانتوهای جدید صحبت کردیم و بهتون گفتیم که امسال چه مانتوهایی مد شده؛ تو این مطلب میخواییم چنتا استایل شیک برای عید بهتون معرفی کنیم.

کت و شلوار ست

کت و شلوار ست با کفش پاشنه بلند

مانتو کتی جزء تِرند های امسالِ که در عین شیک بودن بسیار کاربردیه. امسال علاوه بر کت های تک که همیشه طرفداران زیادی داشته کت و شلوار ست هم مد شده. پس اگه میخواین یه استایل شیک و به روز داشته باشید از کت و شلوار ست غافل نشید. یکی از خوبی های مانتو کتی اینِ که تو همه موقیعت ها میتونید ازشون استفاده کنید و یه استایل شیک برای خودتون بسازید. 

کت و شلوار ست

اگه طرفدار استایل رسمی هستید کت و شلوار ست انتخاب هوشمندانه ای است. برای این ست کفش پاشنه بلند استایلتون تکمیل میکنه. کیف و کفشُ به رنگی انتخاب کنید که با رنگ کت و شلوارتون هارمونی داشته باشه. مثلا اگه لباستون مشکیه کیف و کفشُ از رنگ هایی مثل قرمز، سفید، طوسی، کرم، صورتی، پترن پلنگی و ... انتخاب کنید.

اگه میخواین با کت و شلوار تک رنگ یه استایل مونوکروم برای خودتون بسازید باید اکسسوری ها رو تیره تر یا روشن تر از رنگ اصلی انتخاب کنید اینجوری میتونید به استایلتون رنگ و جلوه بدید و از یکنواختی درِش بیارید. مونوکروم به‌ معنی تک‌ رنگِ که باعث میشه بلندتر و لاغرتر دیده شید. این سبک برای افراد ریزنقش و تپل گزینه خوبیه. مشکی، سفید و طوسی جزء رنگ های پرطرفدار در استایل مونوکروم است. 

وست و شومیز

وست و شومیز با کفش پاشنه بلند

یکی از مدل‌هایی که امسال طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده و احتمالا تو پیج های اینستاگرامی هم دیدید وست و شومیزِ. شومیزُ مطمئنا میشناسید. وست هم همون جلیقه خودمونِ که به صورت جلو باز دوخته میشه و با دگمه یا زیپ بسته میشه. بعضیا وستُ با سارافون و سارافون مانتویی اشتباه میگیرن در صورتی که سارافون به لباس های بلند و بدون آستین که به طور معمول جلو بسته هستن گفته میشه.

IMG_20220228_130211

وست ها لباس های راحتی هستن که به راحتی میتونید اونا رو با آیتم های مختلف ست کنید. اگه میخواین با وست یه تیپ جذاب و شیک داشته باشید اونُ با کفش پاشنه بلند بپوشید. برای تکمیل این ست میتونید اونُ با شلوار راسته هم رنگِ خودش یا شلوار جین اسکینی بپوشید و یه استایل منحصر به فرد برای خودتون بسازید.

مانتو ژاکارد

مانتوی ژاکارد با شلوار بگ و کفش پاشنه بلند

ژاکارد نوعی پارچه خشک و آهار دارِ، این پارچه به دلیل استحکام بالا در بافت، در برابر چروکی مقاومِ و دوام بالایی داره. از اون جایی که پارچه های ژاکارد ایستایی خیلی خوبی دارن و جز پارچه های سفت و محکم محسوب میشن، برای دوخت مانتو و لباس مجلسی گزینه مناسبی می باشند.

IMG_20220228_135009

اگه تصمیم دارید برای عید مانتوی ژاکار بپوشید ست کردن اون با شلوار بگ و کفش پاشنه بلند یه استایل بی نهایت شیک و جذاب براتون میسازه. پارچه های ژاکارد معمولا طرح دارن پس برای اینکه مانتوتون جلوه بیشتری داشته باشه بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید.

کت تک

کت تک شلوار پارچه ای راسته و کتونی

تا الان بیشتر ترکیب هایی که گفتیم به درد کسایی میخوره که میخوان تیپ رسمی بزن. اگه اسپورت پوش هستید این ترکیب میتونه یه استایل بی نظیر و شیک براتون بسازه. برای داشتن یک استایل اسپرت بی نظیر مانتو کتی به رنگ های شاد مانند قرمز و زرد و یا آبی نفتی در کنار شلوار پارچه ای و کتانی های سفید، کیف های ساده یک طرفه یا دستی، شال های ساده و تک رنگ نخی حتما از شما یک خانم شیک پوش میسازه.

IMG_20220228_141903

انتخاب شلوار مشکی، طوسی یا سفید یکی از ساده ترین انتخاب ها برای این استایلِ. اگه میخواین تیپتون جذابیت بیشتری داشته باشه میتونید کتُ از رنگ های خنثی انتخاب کنید در عوض از یه شلوار رنگی استفاده کنید. برای این ست کتونی سفید یا رنگ های نود بهترین گزینه است.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • بدری شریعت ارسالی در

    سلام من این مانتو خوشم میاد کجا باید سفارش بدم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها