|

اصول شیک پوشی

مانتو، شلوار و کفشِت اینجوری سِت کن؛ استایل هایی خاص و چشمگیر واسه سال نو

اگه میخواین برای عید حسابی تیپ بزنید و یه استایل شیک داشته باشید این مطلب از دست ندید چنتا مانتو که حسابی جذابتون میکنه رو معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد
9

شاید باورتون نشه اما سال 1400 دیگه داره نفس های آخرشُ میکشه؛ از نظر خیلیا امسال زود گذشت با اینکه سال سختی بود. به جرات میشه گفت هر خانواده ای حداقل یه نفرُ به خاطر کرونا از دست دادن همین کافیه تا سال 1400 برامون یه سال پر از درد و سختی باشه و متاسفانه کرونا همچنان جولان میده و سال 1401 هم مهمون خونه هامونِ. 

به گزارش «شایانیوز»، اما این روزا یه تفاوت خیلی محسوسی با همچین روزایی تو سال قبل داره. پارسال این موقع به خاطر شیوع گسترده کرونا اصلا خبری از شور و حال عید نبود اما امسال به خاطر واکسیناسیون گسترده اوضاع خیلی فرق کرده، شلوغی خیابونا حس روزای قبل از کرونا رو یادآوری میکنه و شور و حال عجیبی توی شهر حکم فرماس حالا بماند که به خاطر گرونی مردم دیگه خیلی رمق ندارن اما بازم خیلیا که هنوز نگاه مثبتی به زندگی دارن و امیدوارن، دارن از این حس و حال به نفع خودشون استفاده میکنن امیدوارم شمایی که داری این مطلب میخونی جزء همین افراد باشی.

از این حرفا که بگذریم بدون خرید لباس نمیشه سال 1400 بدرقه کرد. اگه تویی که داری این مطلب میخونی یه خانوم خوش ذوق هستی که میخوای لباس عید بخری و نمیدونی چجوری یه استایل شیک و خوشگل برای خودت بسازی در ادامه با ما همراه باش. 

مانتوی بلند با کفش پاشنه بلند

عکس از صفحه hona.mezon

مانتوی بلند، شلوار راسته و کفش پاشنه بلند

مانتوی بلند از اون آیتم هاییه که همیشه طرفدارای خاص خودشُ داشته این مانتوها هم برای خانم های قد بلند مناسبِ هم خانم های قد کوتاه؛ البته هر کدوم باید در پوشیدن این مانتو نکاتی رو رعایت کنند تا ظاهری شیک داشته باشن مثلا خانم های قد بلند نباید سراغ مانتو شلوار یک رنگ برن چون قدشون بلندتر نشون داده میشه در مقابل خانم های قد کوتاه برای اینکه بلندتر به نظر برسن میونن از این استایل استفاده کنند.

همان طور که میدونید کفش یکی از آیتم های بسیار مهم برای ساختن یه استایل شیکِ اگه کفشتون مناسب با مانتویی که می پوشید نباشه نمیتونید توقع خوشتیپ بودن داشته باشید. کفش پاشنه بلند یکی از بهترین انتخاب ها با مانتوی بلندِ این کفش ها در کنار مانتوی بلند و شلوار راسته میتونن یه استایل رسمی براتون بسازن.

مانتوی کوتاه و کفش پاشنه بلند

عکس از صفحه mezon.flamingo1

مانتوی کوتاه، شلوار جذب و کفش پاشنه بلند

این آیتم هم برای خانم های قد بلند مناسبِ هم برای خانم های قد کوتاه؛ اما خانم های قد بلند بهتره که مانتوی بالای زانو نپوشن چون پاهاشونُ کشیده تر نشون میده. اگه میخواین با این ست یه تیپ رسمی داشته باشید از کفش پاشنه بلند غافل نشید.

وست و شومیز با کفش پاشنه بلند

عکس از صفحه mezon.flamingo1

وست و شومیز با کفش پاشنه بلند

یکی از مدل‌هایی که امسال طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده و احتمالا تو پیج های اینستاگرامی هم دیدید وست و شومیزِ. شومیزُ مطمئنا میشناسید، وست هم همون جلیقه خودمونِ که به صورت جلو باز دوخته میشه و با دکمه یا زیپ بسته میشه.

وست لباسِ راحتیه که به سادگی میتونید اون با آیتم های مختلف ست کنید. اگه میخواین با وست یه تیپ جذاب و شیک داشته باشید اونُ با کفش پاشنه بلند بپوشید. برای تکمیل این ست میتونید اونُ با شلوار راسته هم رنگِ خودش یا شلوار جین اسکینی بپوشید و یه استایل منحصر به فرد برای خودتون بسازید.

مونوکروم مشکی

عکس از صفحه mezon.flamingo1 , hona.mezon

مونوکروم مشکی

رنگ مشکی یکی از رنگ های مورد علاقه خانم هایی ایرانی است. به جرات میتونیم بگیم که همه خانم های ایرانی حداقل یک یا دو دست لباس مشکی توی کمدشون دارن. این رنگ خیلی کار راه اندازِ و هیچ وقت از مد نمی افته. پس اگه میخواین برای عید یه ست جذاب و شیک داشته باشید از مونوکروم مشکی غافل نشید. مونوکروم به‌ معنی تک‌ رنگِ که باعث میشه بلندتر و لاغرتر دیده شید. این سبک برای افراد ریزنقش و تپل گزینه خوبیه. مشکی، سفید و طوسی جزء رنگ های پرطرفدار در استایل مونوکروم است. 

اگرچه تیپ مشکی یک استایل راحت و دم دستیه، اما قوانینی داره که اگر رعایت نکنید عوض اینکه جذاب تر دیده شید، یک تیپ خسته کننده خواهید داشت. وقتی سرتا پا مشکی می پوشید، لازم نیست سر تا پاتون یک جنس داشته باشه، از پارچه های مختلف مثل جین، کتان، مخمل و چرم در استایلتون استفاده کنید. 

تیپ سراپا مشکی، یک استایل کاملا ساده است، بنابراین اکسسوری هایی به کار می برید خیلی مهمن. پس برای استایل مشکیتون ساعت، گردنبند، کمربند و … مناسب انتخاب می کنید.

مانتوی خامه دوزی با کفش پاشنه بلند

عکس از صفحه hona.mezon

مانتوی خامه دوزی بلند، شلوار بگ و کفش پاشنه بلند

اگه برای خرید لباس رفته باشید حتما می دونید که امسال مانتوهای خامه دوزی حسابی مد شدن. اگه بخوایم توضیح مختصری راجع به خامه دوزی بدیم باید بگیم که خامه دوزی به معنای نوع خاصی از گلدوزی روی پارچه است که با استفاده از نخ ابریشم نتابیده انجام میشه. این هنر شباهت‌های زیادی به هنر سوزن‌ دوزی بلوچی داره. مانتوهای خامه دوزی در طرح و مدل های متنوع مانند سنتی، چین دار، آستین پفی، جلو باز، بلند دو تیکه و ... موجود هستند.

از اون جایی که این مانتوها طرح دار هستند بهترِ که بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید تا هم استالتون دچار شلختگی و شلوغی نشه هم اینکه طرح مانتوتون بیشتر به چشم بیاد. یکی از راه های ست کردن مانتوی خامه دوزی اینِ که بقیه رنگ ها رو از طیف رنگی مانتو انتخاب کنید. مثلا اگه مانتویی که انتخاب کردید حاشیه قرمز داره میتونید رنگ شال، کیف و کفشُ بر این اساس انتخاب کنید.

رنگ شلوارُ هم میتونید از رنگ اصلی مانتوتون انتخاب کنید مثلا اگه مانتوتون کرمِ و حاشیه های سبز داره انتخاب شلوار و کفش کرم به همراه شال و کیف سبز انتخاب هوشمندانه ای است. این مانتوها با شلوار جین هم ترکیب زیبایی رو براتون میسازن.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها