|

جلوگیری از ریزش مو

هفت عادت باورنکردنی که منجر به ریزش مو می شود!

7Habits that leads to hair loosing

برخی از عادت های ما بدون آنکه حتا متوجه شان باشیم به سلامت موهایمان آسیب می رسانند و منجر به ریزش آنها می شوند. اما آنها کدام عادات هستند؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ریزش مو یکی از رایج ترین انواع بیماری است و زمانی رخ می دهد که سلامت موی شما به خطر می افتد. جالب است بدانید که خانم ها اغلب از حجم موهایشان زمانی که آنها را دم اسبی می بندند و یا اینکه کل موهایشان را یک بافت بزرگ می زنند، متوجه ریزش موهای خود می شوند. اما شاید برایتان سوال باشد دیگر چه علائمی وجود دارند که نشانگرِ ریزش مو هستند؟

  • نازک شدن تدریجی مو
  • لکه طاسی که به کندی رشد می کند
  • کاهش خط مو که سالانه بیشتر می شود

بافت مو

برخی از افراد ممکن است چند مورد از علائم را همزمان نشان دهند در حالی که برخی دیگر تنها یک علامت را خواهند داشت. اما برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

مطمئنا بهترین اقدام این است که به محض اینکه متوجه شدید موهایتان دچار ریزش بیش از حد شده اند به پزشک متخصص مراجعه کنید اما جدای از این باید بدانید که برخی از عادت های روزانه ی شما که ممکن است حتا به آن ها توجه چندانی هم نداشته باشید می توانند منجر به ریزش مو شوند به این ترتیب با ترک این عادت ها و یا اصلاح آنها می توانید به حفظ سلامت موهایتان کمک کنید.

هفت عادتی که منجر به ریزش مو می شود:

1.سفت بستن موها

به عنوان قدم اول خوب است استفاده از لوازم جانبی و زینتی مو را که ممکن است آسیب رسان باشند کنار بگذارید همچنین سفت و محکم بستن موهایتان با کش و به صورت دم اسبی را نیز ترک کنید. استفاده مکرر از مدل مویی که موهای شما را می کشد می تواند باعث نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شود. با گذشت زمان، هر چیزی که موهای شما را زیادی بکشد می تواند باعث ریزش دائمی مو شود.

Hairstyle

2.بازی کردن با موها

برخی از عادت ها به نظر بی اهمیت و ساده می آیند اما به خودی خود می توانند گاها آسیب زا باشند؛ برای مثال اگر شما موهای بلندی دارید ممکن است عادت داشته باشید که آنها را به دور انگشتانتان بپیچید و یا اینکه دسته ای از آن ها را بکشید و رها کنید، اما این عادت مخرب است چراکه موهای شکننده را تضعیف می کند و منجر به ریزش بیشتر مو می شود.

wisting your hair around your finger

3.سیگار کشیدن

مطمئنا همه ی شما می دانید که سیگار کشیدن تا چه حد برای سلامت بدن مضر می باشد اما شاید فکرش را هم نکنید که می تواند بر ریزش موی شما تاثیر بگذارد. در هرحال واقعیت این است که سیگار باعث التهاب در سراسر بدن می شود که می تواند ریزش مو را تشدید کند.

smoking

4.حذف صبحانه

شاید این روزها دیگر کسی صبحانه را مهمترین وعده ی روز به حساب نیاورد اما همچنان تاثیر این وعده ی غذایی بر سلامتی بدن غیر قابل انکار است. مواد غذایی که غالبا برای صبحانه صَرف می شوند به سیستم های ضروری بدن کمک می کند مطمئنا می دانید که مو عضو ضروری بدن نمی باشد بنابراین تامین انرژی پوست سر و تغذیه ی مو تنها زمانی صورت می گیرد که اندام ها و اورگان های اصلی تغذیه شده باشند. بنابراین مهم است که از صَرف صبحانه غافل نشوید.

Breakfast

5.رژیم غذایی نامناسب

سالم غذا خوردن نیز از آن دست مواردی است که تاثیر باور نکردنی در حفظ سلامت موهای شما دارد اگر شما برخی از مواد غذایی مانند آهن و یا پروتئین را به مقدار کافی از رژیم غذایی خود دریافت نکنید می تواند منجر به ریزش مو گردد. از طرفی دیگر ممکن است برای حفظ وزن ایده آل خود مصرف کالری را در روز کاهش داده باشید اما خوردن کالری بسیار کم در روز نیز می تواند به طرز قابل توجهی باعث ریزش مو شود. در نتیجه مهم است که برنامه ی غذایی سالمی داشته باشید.

Foods containing Iron

6.استفاده مداوم از کلاه

کلاها از نه تنها برای زیبایی بلکه برای پوشاندن موها و محافظ از آن ها و پوست سر در برابر نور مستقیم خورشید بسیار مفید هستند اما باید بدانید که اگر مکرر و هر روز از آن ها استفاده کنید می توانند به موهای شما آسیب برسانند آنها بر روی موهای شما اصطکاک ایجاد می کنند که می تواند باعث ایجاد التهاب فولیکول های مو شود و التهاب طولانی مدت نیز می تواند آسیب دائمی را به همراه داشته باشد و به نوبه خود منجر به ریزش مو گردد. درنتیجه استفاده کردن از کلاه بد نیست اما به موهای خود استراحت بدهید و آن ها را هر روز با کلاه می پوشانید.

using hat

7.خاراندن پوست سر

خارش پوست سر امری کاملا طبیعی است که البته در مواردی که بیش از اندازه به آن دچار هستید می تواند نشانه ای از عفونت های قارچی، آلرژی و یا التهاب باشد در هرحال مسئله این جاست که خاراندن شدید و مکرر پوست سر می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو گردد.

Scratching your head

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها