|

واسه مهمونی اینجوری آرایش کن؛ تکنیک های مخفی میکاپ که هیچ جا بهت نمیگن!

آرایش کردن

اینجا قراره یه سری ترفندهای آرایشی برای مهمونی رو بهتون بگیم اگه میخواین یه میکاپ اصولی رو یاد بگیرید با ما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

در کنار همه کارهایی که برای خوشگل شدن انجام میدیم نمیشه از قدرت انکارناپذیر آرایش در زیباتر شدن غافل شد. میکاپ در کنار پوشیدن یه لباس مناسب و البته داشتن پوستی سالم میتونه چهره شما رو از این رو به اون رو کنه. البته باید اصول صحیح آرایش کردنُ بلد باشید و بدونید که چی بهتون میاد چون در غیر این صورت نه تنها زیبا نمیشید بلکه متاسفانه زشت هم میشید. 

به گزارش «شایانیوز»، همون طور که گفتیم برای اینکه با میکاپ زیباتر بشید اولین نکته اینِ که بدونید این آرایش برای چه موقعتیه؛ مسلما آرایش کردن برای مهمونی، عروسی، تولد و محل کار متفاوتِ اما متاسفانه خیلیا اصلا به این نکته توجه نمیکنن و تو محیط کار طوری آرایش میکنن که انگار رفتن عروسی. یه چیز دیگه که خیلی مهمِ خرید لوازم باکیفیت و اصلِ، اگه اهل میکاپ هستید باید برای لوازم آرایش هزینه کنید پس هر چیزی رو به پوستتون نزنید. اگه اوضاع احوال مالیتون خوبه میتونید سراغ برندهای خارجی برید در غیر این صورت دنبال برندهای ایرانی باکیفیت باشید به هیچ عنوان از محصولات آرایشی بهداشتی فیک استفاده نکنید.

برسیم به بحث اصلیمون یعنی قوانین میکاپ برای مهمونی؛ اینجا قراره یه سری ترفندهای آرایشی برای مهمونی رو بهتون بگیم؛ اگه میخواین برای مهمونی ها یه میکاپ شیک و اصولی داشته باشید در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش-پاک-کردن-آرایش

آرایش های قبلی رو پاک کنید و صورت خود را با شوینده مناسب بشویید

اولین نکته ای که ممکن خیلیا بهش توجه نکنن اینِ که آرایش باید روی پوست تمیز انجام بشه حتی اگه آرایش هم نداشتید یک بار صورتتون بشورید تا چربی و آلودگی از پوستتون پاک بشه. اگر هم آرایش داشتید که ابتدا با پاک کننده آرایشی صورتتون پاک کنید بعد با شوینده بشورید.

drlongwillskincare (1)

از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنید

متاسفانه خیلیا این مرحله رو هم جدی نمیگیرن یعنی بعد از شستن صورت و پاک کردن آرایش قبلی تازه اگه انجام بدن سریع میرن سراغ کرم پودر در حالی برای یه میکاپ اصولی اولین قدم بعد از پاکسازی صورت استفاده از مرطوب کننده مناسب پوستِ، مرطوب کننده باعث میشه کرم پودر بیشتر روی سطح پوست بمونه. بعد از اینکه مرطوب کننده زدید چند دقیقه زمان بدید تا جذب پوست بشه.

IMG_20220307_132827

ضدآفتاب فراموش نشه

بعد از مرطوب کننده دومین محصولی که باید به سراغش برید، قطعا ضد آفتابِ. استفاده از ضد آفتاب و لوازم آرایش هر دو با هم روی پوست امکان‌پذیرِ و هرگز نباید به بهانه آرایش کردن از زیر بار مصرف ضد آفتاب شانه خالی کرد. شما چه اهل آرایش باشید چه نباشید برای داشتن پوستی سالم باید این مرحله رو همیشه انجام بدید.

IMG_20220307_135324

اگه میخوای کرم پودر خوب روی پوستت بشینه پرایمر بزن

اگه جزء کسایی هستید که چند ساعت بعد از استفاده از کرم پودر ناگهان پوستتون شروع به ترشح چربی میکنه و این چربی به بخش سطحی پوست میرسه و جلوه نازیبایی رو ایجاد میکنه حتما از پرایمر استفاده کنید. البته این به این معنا نیست که بقیه پوست ها نیاز به پرایمر ندارن در واقع پرایمر زیرساز یه آرایش ماندگارِ. پرایمر کمک میکنه مواد آرایشی روی پوست ثابت بمونن و بافت یکدستی داشته باشن. البته پرایمرها علاوه بر زیرسازی آرایش جنبه مراقبتی هم دارن، استفاده از پرایمر باعث میشه مواد آرایشی به منافد پوست وارد نشن.

تفاوت-کانسیلر-با-پرایمر-1

برای زدن پرایمر مقدار بسیار کمی از اونُ روی نوک انگشت خود یا اسفنج یا برس آرایش قرار بدید. با مقداری حدودا اندازه یک سکه کوچک از پرایمر در وسط صورت شروع کنید و به آرامی به سمت گونه‌ها، پیشانی و چانه ادامه دهید. اگه قصد دارید به پوست حساس کنار پلک‌ها پرایمر بزنید و آرایش چشمتان را در طول روز حفظ کنید، محصولات تخصصی برای این بخش از صورتتان را استفاده کنید. استفاده از پرایمر اجباری نیست اما اگر می‌خواهید آرایش روی صورت شما بهتر بنشینه و پوشش‌دهی بهتری داشته باشه، حتما از آن استفاده نمایید.

vhnjmirh23v

برای آرایش روزانه از کرم پودر فول کاور استفاده نکنید

خُب حالا رسیدیم به مهم ترین قیمت آرایش یعنی استفاده از کرم پودر؛ یادتونِ گفتم بعضی همون اول کار میرن سراغ کرم پودر بعد هم از این شکایت میکنن که چرا آرایش روی صورتشون نمیشینه. برای داشتن یه میکاپ خوب و جذاب قبل از استفاده از کرم پودر حتما مراحلی که گفتیم انجام بدید.

موقع انتخاب کرم پودر به نوع پوست و رنگ پوستتون توجه کنید. یه نکته خیلی مهم تو انتخاب کرم پودر اینِ که برای آرایش روزانه حتما از کرم پودرهای سبک استفاده کنید. متاسفانه خیلیا برای میکاپ روزانه از کرم پودرهای فول کاور استفاده میکنن که تاثیر منفی روی پوستشون میزاره. 

fondoten680

به اندازه کافی کرم پودر بزنید بعضیا انقدر کم میزنن که انگار اصلاً این مرحله را انجام ندادن بعضیا هم انقدر زیاد میزنن که روی صورتشون میماسه. به اندازه ای استفاده کنید که صورتتون طبیعی نشون بده. برای زدن کرم پودر با استفاده از یک بورس بزرگ نرم، شروع به مالیدن یک لایه سبک در سراسر صورت خود کنید. به جای کرم پودر میتونید از ضد آفتاب رنگی هم استفاده کنید.

IMG_20220307_133118

لک ها و تیرگی ها رو با کانسیلر بپوشانید

بعد از کرم پودر برای کاور کردن لک ها، جای جوش و تیرگی ها کانسیلر بزنید. کانسیلر لک‌ها و تیرگی‌های پوستُ کاور میکنه و ظاهری یکدست به پوست میده. برای پخش کردن کانسیلر روی ناحیه مورد نظر، از نوک انگشتان خود استفاده کنید. البته باید دستتون کاملا تمیز و شسته باشه. کانسیلر را به خوبی روی صورت پخش کنید تا کاملا با کرم‌پودر یکی بشه. اگه لک ها و تیرگی ها اذیتتون نمیکنه میتونید این مرحله رو حذف کنید.

banner

آرایش خود را تثبیت کنید

اگر می‌خواهید آرایش مدت زمان بیشتری دوام داشته باشه باید کاری کنید تا آرایش روی صورتتون ثابت بمونه. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از پودر فیکسِ. هنگامی که پودر صورت خود را انتخاب کردید، برس آرایشی را به کمی پودر آغشته کنید سپس، آن را به طور ضربه ای و دورانی به صورت خود بزنید. به این ترتیب، کرم پودر و کانسیلر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

IMG_20220307_131239

اینجوری به آرایشت رنگ و لعاب بده

انتخاب رژگونه مناسب تأثیر زیادی در آراستگی چهره داره. رژگونه گونه‌های شما را برجسته‌تر نشون میده و باعث میشه چهره‌ای سرحال تر داشته باشید. رژگونه رو طوری بزنید که استخوان گونه برجسته به نظر بیاد. برای صورت های گرد رژگونه رو به صورت کشیده، روی استخوان گونه و کمی به سمت دهان بزنید. اگه صورتتون مثلثیه رژگونه رو سمت بیرونی صورت و بر روی استخوان گونه به شکل حرف v بزنید. اگه فرم صورتتون بیضیه برای رژگونه از رنگ های غلیظ تر استفاده کنید تا گونه ها پهن تر به نظر بیاد با لب های بسته لبخند بزنید تا جای صحیح گونه مشخص شود. اگه صورتتون کشیدَس رژگونه رو روی استخوان گونه و زیر گوشه بیرونی چشم بزنید.

IMG_20220307_132910

آرایش چشم و ابرو

بعد از اینکه آرایش صورت تموم شد باید سراغ چشم و ابرو برید برای اینکه آرایش چشم ماندگاری بیشتری داشته باشه میتونید از پرایمر استفاده کنید. پرایمر را از ریشه مژه تا بالای گودی چشم پخش کنید. با پودر فیکس، پرایمر را تثبیت کنید.

سایه ابرو رو به رنگی انتخاب کنید که با رنگ طبیعی ابروهای شما هماهنگ باشه. ابتدا حاشیه ابرو را مشخص کنید و بعد با خط‌های باریک، نواحی خالی رو پر کنید. حالا برید سراغ سایه چشم،  با توجه به فرم صورت، فرم چشم و ظاهری که در نظر دارید می‌توانید روش‌های مختلفی را برای سایه زدن انتخاب کنید.

IMG_20220307_131151

برای سایه زدن از محل رویش مژه‌ها شروع کنید و رنگ را به سمت اطراف پخش کنید. سایه را با کمک براش محو کنید تا کاملا اطراف آن محو و یکدست شود. اگر می‌خواهید چشم ها ظاهری جذاب‌تر داشته باشن، باید حداقل از دو رنگ تیره و روشن استفاده کنید. مثلا نواحی گود چشم را با رنگ تیره‌تر بپوشانید و پشت پلک و زیر ابرو را سایه روشن‌تر بزنید. آرایش چشم ها رو با خط چشم و ریمل تکمیل کنید. بیشتر از دوبار روی مژه‌های خود ریمل نزنید چون باعث می‌شود که مژه‌های شما بسیار غیرطبیعی، ضخیم و تیره به نظر برسند.

IMG_20220307_131219

رژلب

با استفاده از پرایمر و بالم لب لب ها رو نرم و یکدست کنید. بعد با خط لبی که رنگ آن کاملا مشابه رژلب باشد، محدوده لب را مشخص کنید. برای انتخاب رنگ رژلب به جایی که قراره برید، رنگ لباس، رنگ چشم ها و رنگ موها دقت کنید. یکی از ترفندهای یک آرایش زیبا و گیرا تناسب بین چشم ها و لب است. اگر آرایش چشم ها زیادِ لب ها رو روشن و اگر آرایش چشم ها ملایمِ لب ها رو پر رنگ کنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها