|

طراحی اتاق خواب

اتاق خوابت رو با این رنگها دیزاین کن، تا هم شیک باشه هم کیفیت خوابت رو ببره بالا

The Best Bedroom Colors for a Restful Sleep

رنگ ها می توانند احساس های خاصی را در وجود شما زنده کنند و زمانی که احساسات خوب شما برانگیخته هستند می توانید خواب بهتری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- محلی که شما هر شب در آن می خوابید و سرتان را بر روی بالشت می گذارید نقش بسیار مهمی در کیفیت خواب و خلق و خوی شما دارد به این ترتیب اتاق خواب از مهمترین بخش های یک خانه می باشد اما تا به حال فکر کرده اید که آیا رنگ اتاق خواب نیز مهم است یا خیر؟

باید به شما بگوییم که رنگ این توانایی را دارد تا بر خلق و خوی شما و همچنینی خواب شما تاثیر عمیقی بگذارد. رنگ های مختلف این توانایی را دارند تا برخی از احساسات شما را بر انگیخته کنند، از پرخاشگری گرفته تا شادی و آرامش؛ و زمانی که شما احساس آرامش و راحتی دارید راحت تر به خواب می روید و خواب با کیفیت تری خواهید داشت.

خب حالا بگویید وقتی که رنگ ها می توانند احساس های خاصی را در وجود شما زنده کنند چرا نباید اتاق خواب خود را با رنگ هایی پر کنیم می توانند آرامش را ساطع کنند؟

Best bedrooms ever

به این ترتیب خوب است که دستی به سر و روی اتاق خواب خود بکشید و آن را طوری رنگ آمیزی و دیزاین کنید که بتواند برای شما آرامش و نشاط به همراه بیاورد. اگر نمی توانید اتاق خود را رنگ کنید به عوض کردن ملحفه ها و رو بالشتی ها بپردازید.

اما سوال اینجاست که کدام رنگ ها برای اتاق خواب انتخاب بهتری هستند؟! بهترین رنگ ها برای خواب، سایه هایی هستند که به شما احساس شادی، آرامش و امنیت می دهند. در ادامه ما لیستی از مناسب ترین و بهترین رنگ ها برای اتاق خواب را با شما به اشتراک می گذاریم.

آبی

اگر از شما بخواهند چشم های خود را ببندید و صحنه ای آرامش بخش را تصور کنید چه رنگ هایی را خواهید دید؟ در بیشتر مواقع آبی یکی از برجسته ترین آنهاست. ما هر روز تنها با نگاه کردن به آسمان بارها و بارها رنگ آبی را میبنیم و از آن آرامش می گیریم. رنگ آبی باعث ایجاد احساس آرامش و فرونشستن تلاطم ها می شود همچنین می تواند بر احساس اعتماد، امنیت و ثبات شما تاثیر مثبت بگذارد.

تاکنون مطالعاتی صورت گرفته اند که ثابت کرده اند خانواده هایی که اتاق خواب آبی دارند، خواب شبانه ی بهتری را در مقایسه با دیگر خانواده ها تجربه می کنند. بهتر است که هنگام استفاده از رنگ آبی برای اتاق خواب خود به سراغ تناژ های روشن آن بروید تا اتاقتان روشن تر و بزرگ تر به نظر برسد.

Bedrooms with Blue

سبز

وقتی به رنگ سبز نگاه می کنید اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ بله طبیعت، سبز نمادی از طبیعت است و دقیقا به همین دلیل است که هم برای بدن و هم برای ذهن مفید تلقی می شود چرا که می تواند اثر آرام بخش ایجاد کند و زمانی که شما احساس آرامش و راحتی خیال دارید می توانید خواب بهتری نیز داشته باشید. وقتی صحبت از اتاق خواب می شود بهتر است که به جای سبز روشن به سراغ سبز مریم گلی و یا پسته ای روشن بروید تا بتواند تاثیر آرام بخش بیشتری را القا کند.

فراموش نکنید که استفاده از گیاهان و نگهداری چند گل در اتاق خواب نیز یک راه عالی برای استفاده از رنگ سبز و دریافت انرژی است. نه تنها رنگ سبز گیاهان می تواند بر روحیات شما تاثیر مثبت بگذارد بلکه خود گیاهان نیز موجوداتی شگفت انگیز هستند.

sage green

صورتی روشن

ممکن است صورتی روشن اصلا در لیست اولویت های شما قرار نداشته باشد و یا حتا بدتر ممکن است از آن فراری باشید اما باور کنید که صورتی روشن نشان دهنده لطافت و آرامش است و اگر شما زندگی پر استرس و پر هیاهویی دارید این رنگ دقیقا همان چیزی است که باید برای اتاق خواب خود انتخاب کنید تا آرامش را به شب های زندگیتان بیاورد. نیازی نیست تا کل اتاق خود را صورتی کنید فقط کافی است رنگ پتو یا بالشت خود را صورتی روشن انتخاب نمایید.

Light Pink

سفید

سفید روشن ترین طیف رنگی است که نماد صلح و آرامش می باشد دقیقا به همین دلیل نیز برای اتاق خواب انتخاب عالی است زیرا می تواند برای شما آرامش و امید را به ارمغان بیاورد. استفاده از یک لحاف یا پتوی سفید در کنار یک مبل سفید و فرشی که رنگ روشن دارد می تواند هم اتاق خواب شما را فوق العاده شیک کند و هم آرام بخش باشد.

White

بژ

بژ رنگی روشن و خنثی است که فوق العاده جذاب و خاص است و به همین دلیل یک گزینه ی بی نظیر برای دکور اتاق خواب به حساب می آید. بژ در عینی که خنثی است اما گرم تر از رنگ سفید می باشد و به اتاقتان جان می بخشد اما همچنان آرامش و سادگی را به شما القا می کند. به علاوه این رنگ یک مکمل عالی برای سبز مریم گلی نیز به حساب می آید. رنگ کردن دیوار اتاق خواب با رنگ بژ یک انتخاب بسیار هوشمندانه می باشد.

Beige

به خاطر داشته باشید که خواب خوب و با کیفیت می تواند تاثیر بالایی بر عملکرد شما و سلامت کلی  شما داشته باشد پس مهم است که اتاق خواب خود را جوری آماده کنید که بتواند آرامش و راحتی را برای شما به همراه بیاورد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها