|

ماشینایی که تو ایرانن ولی قیمتی فضااایی دارن؛ از بنتلی تا خزنده بالدار!

همیشه وقتی پای صفت «ترین» به میان می‌آید گرانترین‌ها جذابیت ویژه‌ای دارند قصد داریم درباره یکی از جذاب‌ترین کالاهای لوکس یعنی خودرو صحبت کن…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همیشه وقتی پای صفت «ترین» به میان می‌آید، گرانترین‌ها جذابیت ویژه‌ای برای ما دارند. در تمام دنیا افراد بسیاری هستند که علاقه خاصی به دانستن دارایی ثروتمندان و سبک زندگی آنها از خود نشان می‌دهند. در این مقاله قصد داریم تا درباره یکی از جذاب‌ترین و وسوسه کننده‌ترین کالاهای لوکس در دنیا یعنی «ماشین» صحبت کنیم.

با توجه به مقررات پیچیده و عجیب واردات خودرو در کشور، با مقایسه قیمت‌های دلاری و ریالی به این موضوع می‌رسیم که قیمت‌گذاری خودرو در ایران از اصول خاصی پیروی نمی‌کند. اما در همین آشفته بازار خودروهایی وجود دارند که موفق به گرفتن پلاک ملی شدند. البته بی آنکه کسی بداند از کجا وارد و صاحبانشان چه کسانی هستند! در ادامه قصد داریم تا گران قیمت‌ترین خودروهای لوکس در ایران را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

تنها فراری پلاک در ایران Ferrari 458!

شاید بشود گران‌ترین خودروی پلاک شده در ایران را فراری 458 دانست. این خودرو که مالک آن یکی از ورزشکاران بنام کشورمان است توانست تا با تلاش فراوان محدودیت‌های وضع شده را به نفع خود تمام کند و حتی مجوز دو خودروی دیگر را از رییس جمهور وقت بگیرد. اما بعدها این خبر با بازخوردهای شدید همراه بود که مجبور به لغو دو مجوز دیگر شدند.

این خودروی شیک و منحصر به فرد که قیمتی معادل به 250 هزار دلار دارد، جانشین خودروی فراری اف 430 معرفی شده بود. موتور این خودرو با ظرفیت 4.5 لیتری 8 سیلندر با 562 اسب بخار و 540 نیوتن متر گشتاور، تنها در مدت 3 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد می‌رساند.

58684_Ferrari-458-13

59835_Ferrari-458-24

16674_Ferrari-458-12

مرسدس بنز SLS AMG

در ایران پنج دستگاه مرسدس بنز پلاک ملی وجود دارد که دو عدد از آنها نسخه بلک سریز 2014 با رنگ زرد و سفید هستند. سه مدل باقی مانده که دو تا از آنها مدل 2011 قرمز رنگ و یکی از آنها 2015 سفید رنگ است. این خودروها توانستند در لیست گران  قیمت‌ترین خودروهای موجود در ایران جای بگیرند.

اما این قضیه همینجا تمام نمی‌شود! یکی از 350 دستگاه تولید شده در دنیا نیز توانست در ایران پلاک ملی دریافت کند. این نسخه بسیار خاص فاینال ادیشن می‌باشد و با رنگ بدنه مات (Imola Gray) و کاپوت فیبر کربنی در خیابان‌های ایران تردد می‌کند. اما به تازگی با خبر شدیم تا تنها بلک سریز زرد رنگ در ایران را به قیمت 40 میلیارد تومان به فروش گذاشتند.

c0922c88dbd8ba9b893a53304a988b4c

بنتلی با جذبه انگلیسی  

به لطف مجوزهای خاص صادر شده، در سال 93 درست یک سال بعد از زمانی که ورود خودروهای بالای 2500 سی سی به کشور ممنوع اعلام شد، شاهد حضور بنتلی با رنگ خاص در خیابان‌های تهران بودیم! این خودرو در لیست گران قیمت‌ترین‌ خودروهای پلاک شده که نسل دوم مدل کانتیننتال جی تی کوپه است در خیابان‌های تهران چند باری رویت شده.

حدودا قیمت بنتلی جی تی کم کار کرد چیزی حدود 80 تا 110 هزار دلار است. البته با توجه به شرایط حاکم در ایران، قیمت دقیقی از این خودرو در دسترس نیست.

بنتلی با جذبه انگلیسی

قدرتمند‌ترین پورشه در ایران

یکی دیگر از خودروهای گران قیمت موجود در ایران، پورشه 911 توربو اس است. این خودرو که گرفتار ممنوعیت ورود خودروهای بالای 2500 سی سی شد، اجبارا دو سال را در گمرک ایران خاک خورد. اما سرانجام بعد از دو سال موفق شد تا پلاک ملی را دریافت کند و در لیست خودروهای گران قیمت پلاک ملی در ایران قرار بگیرد. در حال حاضر پورشه توربو اس، بالاترین مدل پورشه موجود در ایران می‌باشد.

finds-ir-2017081374033236

بی ام دبلیو I8

یکی دیگر از عجایب بازار خودرو ایران وجود بی ام وی i8 است که توسط پرشیا خودرو و تعدادی از آن توسط وارد کنندگان آزاد وارد کشور شد. این خودروی بی‌نظیر با طراحی آیرودینامیکی و خارق‌العاده به گونه‌ای طراحی شده که انگار از آینده آمده است و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

شتاب صفر تا صد این سوپر اسپرت آلمانی موتور هیبریدی 4.4 ثانیه است و همانند اکثر خودروهای هیبریدی، مصرف سوخت بسیار پایینی دارد.

بی ام دبلیو I8

سایر خودروهای گران قیمت در ایران

تا به اینجا سعی کردیم تا چند نمونه از خودروهای لوکس و گران قیمت موجود در ایران را به شما معرفی کنیم. قیمت تمامی این خودروها در بازار ایران تقریبا چند ده میلیاردی‌ست. هر چند که با توجه به نوسانات شدید قیمت ارز در ایران، قیمت‌ها را باید به صورت لحظه‌ای دنبال کرد!

اما خودروهای دیگری نیز در این لیست می‌توانند قرار بگیرند که دیدن هر کدام از آنها هوش را از سر می‌پراند، خودروهایی از قبیل؛ مازراتی گرند توریسمو S، پورشه کیمن، پورشه باکستر، مرسدس بنز S500، رنجروور Evoque و ... که همگی در دسته خودروهای لوکس و گران قیمت قرار دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها