|

طراحی اتاق خواب

چه رنگ هایی برای اتاق خواب مناسب نیستند؟ تاثیر رنگ ها بر کیفیت خواب

The Worst Bedroom Colors for Sleep

رنگ ها توانایی آن را دارند که احساسات شما را تحریک کنند.اگر از رنگ های تیره و تند در اتاق خواب استفاده کنید ممکن است خواب خوبی نداشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همان طور که می دانید انتخاب رنگ مناسب برای اتاق خواب بسیار مهم می باشد چرا که می تواند خلق و خو و کیفیت خواب شما را به کلی تحت تاثیر خود قرار دهد. به این ترتیب همان طور که رنگ های متنوعی وجود دارند که شما می توانید با کمک آنها اتاق خواب و محل استراحت خود را طراحی کنید تا هم زیبا و شیک باشند و هم آرامش بخش برخی از رنگ ها نیز وجود دارند که باید از استفاده آنها در طراحی تا حد ممکن اجتناب کنید. در ادامه ما به شما رنگ هایی را معرفی خواهیم کرد که ابدا انتخاب های مناسبی برای اتاق خواب و فضای استراحتی شما نمی باشند.

قرمز

قرمز یکی از پر انرژی ترین رنگ ها در بین تمامی طیف های رنگی می باشد که علاوه بر نمایانگر بودن عشق، نشان دهنده ی جنگ، خطر و قدرت نیز می باشند. رنگ قرمز بسیار رنگ قدرتمندی است و توانایی آن را دارد تا حس پرخاشگری و خشم شما را نیز برانگیزد، به همین دلیل هم می باشد که رنگ قرمز برای اتاق خواب ابدا پیش نهاد نمی شود و یا اگر خیلی به این رنگ علاقه دارید بهتر است آن را با دقت و فکر شده به وسایل اتاق خواب خود اضافه نمایید.

اگر صرفا به دنبال اضافه کردن رنگ و نشاط به اتاق خواب خود هستید بهتر است به سراغ صورتی روشن و یا سبز بروید تا هم نشاط بخش باشند و هم آرامش بخش.

Red

بنفش تیره

بنفش مانند رنگ قرمز نمی باشد اما ثابت شده است که می تواند خلاقیت و قدرت شخص را افزایش دهد به این ترتیب خوابیدن در یک اتاق بنفش این توانایی را دارد که رویاها و یا حتا کابوس های شما را قدرتمند تر و واضح تر نماید و در نتیجه ی آن، شما صبح ها با احساس خستگی مفرط از بیدار خواهید شد. از طرفی دیگر سایه های تیره ی رنگ بنفش این توانایی را دارند تا حس غم و نا امیدی را منتقل نمایند. با توجه به ویژگی های این رنگ و قدرتمندی آن در انتقال چنین احساساتی توصیه می شود که از استفاده این رنگ در اتاق خوابتان صرف نظر کنید تا بتوانید خواب باکیفیت تری را تجربه نمایید.

اگر علاقه ی زیادی به این رنگ دارد و از طرفداران پر و پا قرص رنگ بنفش هستید به جای بنفش تیره به سراغ رنگی بنفش اسطوخودوسی روشن بروید.

Dark Purple

قهوه ای تیره

در حالی که سایه های روشن قهوه ای می توانند باعث بهبود کیفیت خواب و آرامش شما در هنگام استراحت شوند، سایه های تیره ی آن  می توانند تاثیرات به شدت منفی را با خود به همراه بیاورند. قهوه ای تیره می تواند احساس کسالت و افسردگی را در شما ترویج کند و منجر به بروز احساس خواب آلودگی، اضطراب و حتا انزوا شود که نتیجه ی همه ی این احساسات همچنان خواب ناآرام و بدون کیفیت خواهد بود. احتمالا لازم به یاد آوری نمی باشند که برخوردار نبودن از کیفیت خواب مناسب می تواند تاثیرات چشمگیری بر سلامت کلی انسان داشته باشد.

بهتر است به چای قهوه ای تیره به سراغ تناژ های روشن و حتا کمی خنثیِ آن بروید مانند بژ و یا کرم تا هم شیک باشند و هم آرامش بخش.

Brown

مشکی

مطمئنا کمتر کسی پیدا می شود که دیوار های اتاق خواب خود را به رنگ مشکی در بیاورد اما جدای از آن باید بدانید که اضافه کردن این رنگ حتا به دکور اتاقتان نیز می تواند تاثیرات منفی را به همراه داشته باشد. بر اساس روانشناسی رنگ ها، رنگ مشکی می تواند نماد مجموعه ای از احساسات منفی مانند خشم، ترس، غم و حتا مرگ باشد که حتا یکی از این احساسات هم مثبت و یا آرام بخش نمی باشند.

اگر دوست دارید که در طراحی اتاق خواب خود از این رنگ استفاده نمایید بهتر است که به سراغ قاب عکس های مشکی رنگ، گلدان ها و یا شمع های مشکی بروید.

Black

نارنجی

تاثیرات رنگ نارنجی بر شخص درست مانند قرمز می باشد. نارنجی می تواند باعث افزایش انرژی شما شود و بی خوابیتان را تحریک کند. به علاوه این رنگ هیجانات شما را بیدار خواهد کرد که منجر به بی قراری در خواب می شود. در نتیجه برای داشتن یک خواب با کیفیت استفاده از نارنجی به ویژه نارنجی پر رنگ انتخاب خوبی نخواهد بود.

اگر خیلی به این رنگ علاقه دارید و یا به تاثیرات شادی بخش آن باور دارید بهتر است درست مانند رنگ مشکی سعی کنید که در طراحی اتاق خواب خود بدون زیاده روی از آن استفاده کنید. می توانید رنگ نارنجی روشن را به شکل نقاشی، فرش و کتاب به دکوراسیون اتاق خواب خود اضافه نمایید.

Orange

به خاطر داشته باشید که رنگ آمیزی طراحی و دکوراسیون اتاق خواب شما، از رنگ دیوار ها گرفته تا شمع های کوچک تزئینی همگی می توانند در بهبود و یا تقلیل کیفیت خواب شما موثر باشند. رنگ ها توانایی آن را دارند تا باعث بروز و تقویت برخی از احساسات و حالت های خاص در شما شوند پس انتخاب رنگ مناسب برای دیوار ها، ملحفه ها و یا هر چیز دیگری که در اتاق خواب خود دارید اقدام هوشمندانه ای خواهد بود که به سلامت روان و تن شما کمک خواهد کرد. اگر دوست دارید که بدانید بهتر است از چه رنگ هایی در اتاق خوابتان استفاده کنید تا بتوانید آرامش بیشتری داشته باشید و خواب خوب و آرامی را تجربه کنید مقاله ما در این رابطه را مطالعه نمایید. " اتاق خوابت رو با این رنگها دیزاین کن، تا هم شیک باشه هم کیفیت خوابت رو ببره بالا "

برای زندگی ای بهتر، صفحه ی زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها