|

موهای سالم و زیبا با گلاب

رشد و تقویت مو با گلاب؛ هفت خاصیت باورنکردنی گلاب برای سلامت و حجیم شدن مو

Rose Water For Hair: 7 Ways You Can Use It To Your Benefit

خواص گلاب انکار نکردنی است و اگر شما به دنبال راهی برای حفظ سلامت و زیبایی موهایتان هستید خوب است که از فواید بسیار زیاد گلاب استفاده نمایید

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- همه ی ما عاشق گلاب هستیم، آن ها غذاها و شیرین ها را خوش مزه می کنند، برای زیبایی بسیار مفید هستند و بوی خیلی خوبی هم دارند؛ اما آیا می دانستید که گلاب برای موهای شما نیز فوق العاده مفید می باشد؟ گلاب علاوه بر اینکه در محصولاتی مانند عطر استفاده می شود، برای زیبایی و درخشش پوست نیز مفید و تاثیر گذار می باشد به روش های مختلفی به سلامت و زیبایی موهای شما کمک می کند. اگر نمی دانید که گلاب چگونه می تواند به زیبایی وسلامت موی شما کمک کند حتما این مقاله را بخوانید، ما به شما هفت مزیت استفاده از گلاب را خواهیم گفت.

هفت مزیت استفاده از گلاب برای مو:

1.کمک به کنترل چربی اضافه

گلاب یک ماده ی طبیعی فوق العاده است که به شما کمک می کند تا سطح PH پوست سر خود را مدیریت کنید. اگر موهای چربی دارید و متوجه شده اید که پوست سر شما بیش از حد چربی تولید می کند به جای تلاش ها خسته کننده برای از بین بردن چربی اضافه موهایتان، به سراغ گلاب بروید. استفاده مستقیم از گلاب روی پوست سر می تواند به متعادل کردن سطح PH آن کمک کند در نتیجه دیگر پوست سرتان چربی اضافی تولید نخواهد کرد.

Rose-water-for-hair

2.کمک به از بین بردن وِزی مو

بسیار پیش می آید که افراد به خاطر استفاده مداوم از لوازم گرمایشی مانند سشوار و اتو مو به موهای خود آسیب زده اند، اگر شما نیز جزو این افراد هستید باید بدانید که گلاب می تواند به ترمیم موهای آسیب دیده ی شما به طرز غیر قابل باوری کمک نماید. وقتی که موهای آسیب دیده را از نزدیک بررسی کنید، متوجه خواهید شد که کوتیکول های آن ها آسیب دیده اند و ظاهرا بلند شده به نظر می آیند و این اتفاق باعث می شود که موهای شما وز کند و ظاهری نامناسب داشته باشد. اما خبر خوب این جاست که خواص موجود در گلاب توانایی آن را دارد که به ترمیم و صاف صاف کردن ساقه ی مو کمک کند و ظاهر وِز موی شما را بهبود بخشد.

3.حالت دهنده عالی مو

اگر تا به حال برای حال دهی به موهای خود از گلاب استفاده نکرده اید باید به شما بگوییم که یک معجزه ی واقعی را از دست داده اید. استفاده از گلاب روی تارهای مویتان به آن ها کم می کند تا جان دوباره بگیرند و بدرخشند. دلیل این اتفاق نیز روغن های طبیعی و آنتی اکسیدان های موجود در گلاب می باشد که به تغذیه مو و پوست سر شما کمک خواهند کرد. کافی است موهای خود را با گلاب اسپری کنید تا از فواید حالت دهنده آن بهره ببرید.

4.کاهش شوره سر

اگر مدام دچاره شوره سر و خشکی پوست سر می شوید باید حتما گلاب را امتحان کنید. استفاده از گلاب روی پوست سر و ماساژ دادن آن می تواند به گردش خون کف سر شما منجر شود و به بهبود مشکل شوره سرتان کمک نماید.

Rosewater

5.تقویت رشد مو

گلاب حاوی ویتامین های A، C، D، E و B3 است که همگی آن ها باعث تقویت مو می شوند، بنابراین اگر به دنبال یافتن راهی جدید برای رشد موهای سالم هستید، گلاب دقیقا همان راه است. علاوه بر این گلاب با آبرسانی به موها و پوست سر باعث تقویت و تشویق رشد مو می گردد.

6.آبرسانی عالی

هیدراته کردن و مرطوب نگه داشتن موها امر بسیار مهمی است، برای این کار می توانید به جای استفاده از سرم ها و مطروب کننده های گران قیمت به سراغ گلاب بروید. گلاب یک آبرسان فوق العاده قوی می باشد که به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین ها به مشکلات هیدراتاسیون شما کمک می کند. دقیقا به خاطر توانایی مرطوب کنندگی و آبرسانی گلاب است که استفاده از آن برای پوست نیز بیش از حد سفارش می شود.

7.نرم کننده و درخشان کننده مو

آب هایی که شما موهایتان را با آن ها می شویید به طور معمول شامل مواد معدنی مانند کلسیوم هستند که وقتی روی موهای شما قرار می گیرند باعث می شوند آنها شکننده و ضمخت به نظر بیایند اما از آنجایی که گلاب یک مایع تقطیر شده است می تواند به نرمی و درخشش موهای شما کمک کند و آن ها را پر تر و حجیم تر نشان دهد.

Roses-water

آیا گلاب برای تمامی انواعِ مو مناسب است؟

مهم نیست که شما چه نوع بافت مویی دارید، در هر حالت استفاده از گلاب می تواند مزایای زیادی را برای شما به همراه داشته باشد فقط باید توجه داشته باشید که اگر موهای خشک دارید نباید بیش از اندازه از گلاب استفاده کنید، چراکه استفاده مداوم و زیاد آن می تواند موهای شما را حتا از حالت عادی نیز خشک تر کند. دلیل این اتفاق نیز تاثیر گلاب بر تنظیم PHپوست سر می باشد. اگر روغن تولید شده از پوست سر شما کافی باشد و شما بیش از حد از گلاب استفاده کنید می تواند منجر به خشکی غیر ضروری پوست سر و موهای شما شود.

چقدر می توان از گلاب استفاده کرد؟

می توانید به طور روزانه یک بار از گلاب استفاده کنید تا هم از فواید حال دهی آن بهره مند شوید و هم درخشش و عطر آن. فقط توجه داشته باشید که اگر طی یک هفته استفاده ،موهای شما بیش از اندازه خشک شد باید در میزان استفاده خود تجدید نظر نمایید.

استفاده از گلاب عوارض هم خواهد داشت؟

مهم نیست که از چه محصولی استفاده می کنید طبیعی و یا صنعتی در هر حالت ممکن است در برخی از مواقع عوارضی رخ دهند، دلایل مختلفی نیز می توان برای این موضوع وجود داشته باشد از جمله داشتن پوست سر حساس؛ اما در رابطه با گلاب بیشترین عوارضی که دیده شده است یک، خشکی بیش از حد سر و دو، بروز شوره سر می باشد. درست است به همان اندازه که این ماده می تواند آبرسان و شوره زدا باشد، می تواند منجر به خشکی و بروز شوره نیز بشود. بنابراین مهم است که حتما طی یک هفته وضعیت موهای خود را ارزیابی کنید و با توجه به شرایط پوست سر و ساقه ی موهایتان، میزان استفاده از گلاب را مدیریت نمایید.

Healthy hair

با همه ی این اوصاف به طور معمولی عوارضی برای استفاده از گلاب ایجاد نمی شود پس اگر به دنبال راهی برای حفظ سلامت و زیبایی موهایتان هستید خوب است که از فواید بسیار زیاد گلاب استفاده نمایید.

آیا قبلا از گلاب استفاده کرده اید؟ تجربه ی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

شهرزاد فدایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها